בזמן שברוב מוחלט של הליגות באירופה ינוחו, בישראל משחקים גם בחג המולד וינסו לארגן אווירת כריסמס חגיגית, בערך. צריך רק לחשוב על שם מגניב כמו "בוקסינג דיי" רק בעברית. יש לכם הצעות? כתבו בתגובות.
המשחק המרכזי: בעולם מקביל, המשחק בין מכבי חיפה לבני סכנין הוא "הכנה אחרונה למשחק העונה מול מכבי תל אביב", אבל הפער בין מכבי חיפה לצהובים הוא עשר נקודות והמשחק במחזור הבא בסמי עופר הוא ממש לא משחק העונה. הירוקים מגיעים אחרי שישה ניצחונות רצופים וברוטציה עם באר שבע על המקום הראשון בליגה. הם גם זוכרים איך זה נגמר מול סכנין בסמי עופר בסיבוב הראשון, 1:2 דרמטי משער של עומר אצילי בתוספת הזמן. ניצחון שביעי ברציפות לקראת מכבי תל אביב יהיה תסריט מאוד כיפי מבחינת ברק בכר ושחקניו, שמעל הכל רוצים לדהור לאליפות שנייה ברציפות, רק שבאר שבע קצת מפריעה להם בינתיים.
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה חוגגים
שחקני מכבי חיפה חוגגים
שחקני מכבי חיפה. רוצים עוד ניצחון
(צילום: שרון צור)
סכנין קיבלה עונש רדיוס ותארח את האלופה בנתניה, היא צפויה להרוויח מהמהלך קצת כסף אבל תפסיד את יתרון הביתיות. היא באה אחרי ששחקניה נלחמו בשביל לסחוט תיקו 1:1 מול מכבי תל אביב בבלומפילד בעשרה שחקנים, למרות שביכולת הנוכחית של הצהובים הם יכלו גם לנצח. העונה של בני סכנין היא חלומית עד כה, ניצחון על מכבי חיפה יהיה בונוס נאה אבל גם אם תפסיד – היא עדיין תהיה חזק מאוד בצמרת והיא בסך הכל יכולה להיות מאוד מרוצה מעצמה.

גם בחלומותיו הפרועים ביותר סלובודן דראפיץ' לא העז לפנטז על ארבעה ניצחונות רצופים עם ק"ש, אבל הנה זה קרה והקבוצה שלו לוהטת. ממועמדת לירידה היא הפכה למועמדת לפלייאוף העליון (זאת לא חוכמה גדולה בליגה שבה שני ניצחונות רצופים לוקחים אותך למרוץ לאליפות, אבל עדיין). שניים מהניצחונות, כמו האחרון מול מכבי פ"ת, הושגו בתוספת הזמן. אז גם המזל חזר לצפון. הכדורגל הוא עדיין לא הכדורגל האטרקטיבי שהתרגלנו לראות מקבוצות של "סלובו", אבל בינתיים זה לא באמת חשוב או מעניין. הוא הגיע לקבוצה שהייתה צריכה החייאה דחופה ועמד במשימה בהצטיינות יתרה. מה ק"ש עוד צריכה? אולי ניצחון על האקס קובי רפואה שימשיך את הרצף.
כוכב השבת: הסיבה שלק"ש יהיה קשה מאוד לנצח היא לא רק "אפקט המאמן החדש" של הפועל תל אביב בדמות האקס קובי רפואה. היא גם הכוכב החדש של הפועל תל אביב, אושר דוידה. החלוץ הצעיר (20) הוביל את האדומים עם צמד ובישול ב-1:4 המרשים על אשדוד בחוץ, והטיל ששיגר בשער הראשון שלו יהיה אחד מהמועמדים לשער העונה. יש לו כבר חמישה שערים העונה והוא מתחיל להיראות כמו כוכב כדורגל אמיתי, הוא גם שחקן בית וגם עוד לא בן 21. האוהדים לא היו יכולים לבקש משהו יותר טוב. וגם הבעלים, שרואים איך המחיר שלו עולה ועולה, וכבר בקיץ הקרוב הם יוכלו לעשות עליו אקזיט יפה כי הוא מככב בזמנו הפנוי גם בנבחרת הצעירה.
3 צפייה בגלריה
אושר דוידה על הכתפיים
אושר דוידה על הכתפיים
אושר דוידה. הכוכב
(צילום: עוז מועלם)
התסריט החלומי באמת של האדומים הוא לנצל את היכולת של דוידה כדי להתמודד על האליפות יום אחד. עם דוידה, קובי רפואה, שלומי אזולאי ועידן ורד שמראים סימני חזרה לחיים, האוהדים רוצים לשכוח את ההדחה המאכזבת מהגביע. מגיע להם קצת נחת.

עד לא מזמן, הפועל חיפה הייתה הפתעה נעימה. היא גילתה שבליגת העל המרחק בין גן עדן לגיהינום הוא קצר במיוחד, וסופרת ארבעה הפסדים מתוך חמשת המשחקים האחרונים. ממש לא נעים, אפילו מכבי נתניה הסתדרה מולה בעשרה שחקנים. אלישע לוי יצטרך לגייס את כל הניסיון שיש ברשותו כדי להוציא את הקבוצה מהבור הזה, כי כולנו יודעים מי הראשון שמשלם את המחיר כקבוצה נכנסת למשבר, רמז: ההוא שעומד על הקווים וקובע את ההרכב. לא, לא הבעלים. המאמן.
אשדוד חשבה שהיא סיימה את המשבר העונתי והיא שוב סופרת שני הפסדים רצופים. במקרה של רן בן שמעון, הוא יכול להיות בטוח במעמדו. אך זה בכל זאת לא נעים לחטוף רביעייה מהפועל תל אביב, וצריך לצאת מזה מהר.
3 צפייה בגלריה
אלישע לוי על הקווים
אלישע לוי על הקווים
אלישע לוי. ייצא מזה?
(צילום: עוז מועלם)

נוף הגליל התייצבה כמועמדת לירידה, אמנם חשבנו בעקבות פתיחת העונה של העולה החדשה שזה יהיה אחרת, אבל בינתיים יש לה שלושה הפסדים רצופים תוך הצגת כדורגל לא הכי טוב בלשון המעטה. הייתה גם הדחה מהגביע אבל זה בקטנה. כרגע היא חולקת את התואר "הקבוצה בכושר הרע בליגה" יחד עם הפועל חיפה. נקודה אחת בחמשת המשחקים האחרונים ושש נקודות בעשרת המשחקים האחרונים, אין דרך לייפות את זה.
מכבי נתניה מגיעה מנגד אחרי ניצחון 0:1 על הפועל חיפה, שכמובן הושג בעשרה שחקנים אחרי שזלאטן שחוביץ' הורחק. אלופת הכרטיסים האדומים כבר התרגלה מזמן לשחק בעשרה שחקנים, זה אולי אפילו יותר קל לה מ-11 כי זה לא משפיע כל כך על התוצאות. לבני לם מחכה כאמור היריבה הכי נוחה בליגה כרגע, שניצחון הוא כרגע פנטזיה עבורה. ממש מתנה לחג המולד.