יותר מ-48 שעות לאחר הזכייה המדהימה של לינוי אשרם במדליית הזהב האולימפית שהגיעה אחרי ניצחון בגמר הקרב-רב בהתעמלות אמנותית, סגניתה דינה אברינה הפתיעה ויצאה להגנתה.
מיד לאחד התחרות החלו ברוסיה להתלונן על התוצאה, לקרוא לשופטים משוחדים ולטעון לשיפוט מוטה נגד רוסיה. גם אברינה, שסיימה כאמור שנייה וזכתה במדליית הכסף, ממש לא אהבה את התוצאה וטענה ש"השיפוט לא היה הוגן".
2 צפייה בגלריה
דינה אברינה
דינה אברינה
"אנחנו לא אשמים בשום דבר". דינה אברינה
(צילום: AFP)
זה הגיע למצב בו נשקלת האפשרות מצד נשיא הוועד האולימפי הרוסי ושר הספורט לפנות לבית הדין העליון לערעורי ספורט כדי לערער נגד התוצאה.
הבלגן הזה הביא לכך שגולשים רוסים החלו להציף את חשבון האינסטגרם של אשרם בנאצות ובמקביל גולשים ישראלים עשו אותו הדבר לאברינה.
2 צפייה בגלריה
לינוי אשרם ודינה אברינה על הפודיום
לינוי אשרם ודינה אברינה על הפודיום
לינוי אשרם ודינה אברינה (משמאל) על הפודיום
(צילום: רויטרס)
הערב (שני) סגנית האלופה האולימפית התייחסה בריאיון במדינתה לסערה וקראה להפסיק עם הבריונות ברשת נגד המתעמלת הישראלית.
"אני, כמו לינוי אשרם, סופגת נאצות ברשתות החברתיות", היא אמרה. "כן, לא כל האנשים תומכים בי. אבל אנחנו לא אשמים בשום דבר, זה עניין של השופטים. אני מצטערת עבור לינוי, היא לא עשתה שום דבר רע. די עם הרעל נגדה".
אשרם גברה על אברינה והפכה למתעמלת הלא רוסייה הראשונה שזוכה בתואר האולימפי הזה מאז 1996. זו הייתה המדליה הרביעית של ישראל בטוקיו אחרי הזהב של ארטיום דולגופיאט ומדליות הארד של אבישג סמרג ונבחרת הג'ודו.