לפני שלוש וחצי שנים ליהטטו כמה מאגדות ברזיל על הדשא באצטדיון סמי עופר. רונאלדינו, ריבאלדו וקאקה פגשו את יוסי בניון, משה סיני ויניב קטן. זו הפעם האחרונה שבה פגשה נבחרת ישראלית יריבה ברזילאית וכך, פרט לרבע הגמר באולימפיאדת מונטריאול 1976, התמודדו עד היום נבחרות ישראליות מול אלה של ברזיל באופן ידידותי בלבד. זה ישתנה מחר.
נבחרת הנוער במונדיאליטו - כתבות נוספות
משחק רשמי, חשוב, בעל השלכות, של נבחרת ישראל מול ברזיל. בעצם ההגעה לאירוע כזה עשתה הנבחרת של אופיר חיים את שלה ואף מעבר לכך. הדחה, ועדיין הערב הזה ייזכר בתודעת הכדורגל הישראלי, גם במקרה של תבוסה. עצם העובדה שכל אוהב כדורגל במדינה יתיישב במוצאי שבת לצפות בישראל מול ברזיל היא כבר הישג, חוויה לאומית.
3 צפייה בגלריה
ישראל חוגגת
ישראל חוגגת
נבחרת הנוער תגיע כאנדרדוג מובהק
(צילום: AP Photo/Ricardo Mazalan )
אם תשאלו את המאמן והשחקנים, הם לא מסתפקים במשחק הזה אלא רוצים עוד, ואותה אמונה היא זו שהביאה את הנבחרת המדוברת למקום הזה, אבל צריך להיות ריאליים. לפי סוכנויות ההימורים זו ההתמודדות היחידה ברבע הגמר שאמורה להיות חד־צדדית בצורה קיצונית. אנדריי סנטוס, קפטן ברזיל, נרכש לא מזמן על ידי צ'לסי תמורת 13 מיליון יורו והופיע בנבחרת ברזיל הבוגרת. מקבילו, קפטן ישראל איליי מדמון, המשחק באותו תפקיד בקישור, בעיקר ישב העונה על הספסל של בית"ר ירושלים.

האדום שנותן תקווה

ביורו לפני שנה ישראל הדיחה בחצי הגמר את צרפת, שנחשבה לנבחרת הכי טובה בטורניר. עכשיו הם מול ברזיל, הנחשבת לנבחרת הכי טובה בטורניר, וכדי להיות בעניינים הם חייבים קודם כל לעמוד בקצב, דבר שעשו מצוין עד עכשיו. עם זאת, קולות מתוך הנבחרת מספרים שלא מעט שחקנים סובלים מעייפות קשה, דבר שהוביל לשינויים בהרכב במשחק האחרון ואולי גם ישפיע על דקות המשחק מחר. זו עלולה להיות בעיה בעיקר במרכז המגרש. הקפטן סנטוס יודע להיכנס לרחבה ולהבקיע שערים. מרקיניוס, ששייך לארסנל, זז כל הזמן, למטה ולמעלה.
3 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת הנוער של ישראל סתיו למקין
שחקן נבחרת הנוער של ישראל סתיו למקין
יהיה לו תפקיד מכריע. סתיו למקין
(Hector Vivas/Getty Images)
סתיו למקין ודור תורג'מן הם המצטיינים של הנבחרת במונדיאליטו, ולשניהם מץ'־אפ מכריע. למקין יתמודד מול החלוץ מרקוס לאונרדו, שבגיל 20 כבר הספיק לכבוש מעל 30 שערים לזכות סנטוס (ארבעה בטורניר בינתיים). תורג'מן צפוי לפגוש את החוליה החלשה של ברזיל, העמדה שיכולה להוביל להפתעה. הבלם רוברט רנאן מזניט, שחקן ההגנה המוביל, הורחק נגד טוניסיה ולא יכול לשחק. המחליף הצפוי, דאגלס מנדש, רק בן 18, השחקן הצעיר בסגל של ברזיל.
לא מדובר רק בהתמודדות מול מרכז ההגנה של ברזיל. תורג'מן הראה במשחקים האחרונים שהוא יכול למשוך אליו שחקנים ברמה גבוהה, אבל חשוב שיהיה לידו מישהו שינצל את המצבים. זו האחריות של תאי עבד. הוא חייב להיות חד מול השער.
3 צפייה בגלריה
אנדריי סנטוס
אנדריי סנטוס
יודע להיכנס לרחבה ולהבקיע שערים. קפטן נבחרת ברזיל אנדריי סנטוס
(צילום: AP Photo/Natacha Pisarenko)
בכל מקרה, מדובר במשימה קשה מאוד, אבל עצם העובדה שאנחנו מדברים על משחק בין ישראל לברזיל בצורה מקצועית, מנתחים איפה אפשר לפגוע, ממה צריך להיזהר - עובדה זו היא סיפור שלם. עכשיו צריך גם לזכור שלא מדובר במשחק ראווה, אלא רבע גמר אליפות העולם, לא פחות. עוד לפני שהכדור נבעט פעם אחת, מקבלים את אחד המשחקים המרגשים שידע הכדורגל הישראלי. ריגושים כאלה הם בדיוק מה שהנבחרת הזו יודעת לספק.