האזינו לתוכנית המלאה
"אם הייתי בסיטואציה של ערן זהבי, ההחלטה הייתה מבחינתי קלה. הייתי גם מוכן לישון עם שלושה שחקנים בחדר. הייתי מבין שיש מדיניות ועקרונות שצריך ללכת איתם. אתה לא יכול להציב תנאים לנבחרת ישראל". כך, בלי פילטרים, מתייחס מאמן הנבחרת, אלון חזן, בפתיחות לסאגה שמעסיקה לא מעט את הכדורגל הישראלי.
האזינו לפרקים הקודמים בתוכנית "ריפליי":
בראיון מיוחד לתוכנית הספורט "ריפליי", המאמן הלאומי ניסה לשפוך אור על המשבר עם זהבי, זאת אחרי המגעים מאחורי הקלעים בין השחקן לראשי ההתאחדות שנחשפו ב"ידיעות אחרונות" ו-ynet. "נבחרת ישראל זה הדבר הכי גדול", אמר חזן. "רק לשים את החולצה ולייצג מדינה שלמה. זהבי עשה את זה לאורך כל השנים בצורה מעוררת כבוד. מאז השיחה בינינו לפני מספר חודשים נתתי ליוסי בניון להוביל את המהלך. צריך לבנות מערכת אמון".
3 צפייה בגלריה
אלון חזן
אלון חזן
"צריך לבנות מערכת אמון". אלון חזן
(צילום: עוז מועלם)

"רצינו נבחרת מגובשת עם דם צעיר"

"אני ויוסי בניון חשבנו איך אנחנו בונים נבחרת יותר מגובשת, עם כניסה של דם צעיר, כשיש שחקנים מתדפקים על הדלת ואולי זה הזמן לזרוק אותם למים. הרעיון היה לשלב בינם לוותיקים", מספר חזן. "כעוזר מאמן של הנבחרת יכולתי לראות מגמות חברתיות גם. מעבר לעניין המקצועי, מאחר ואנחנו בונים נבחרת צעירה, אז כשאתה בא לשחקן צעיר אתה אומר לו תרגיש כמו כולם, תעשה כמו כולם. צריך גם לתת לו להרגיש שהוא מקבל כמו כל אחד אחר. חשבנו שזה יותר נכון לתת תחושה לשחקנים שאנחנו באים ממש ביחד כשכולם למטה שכולם שווים.
"אני ובניון מגיעים מנקודה של כבוד, בלי שום אגו. אני לא נמצא פה בגלל הכסף, אני יכול להרוויח הרבה יותר", מוסיף חזן. "יש לי מספיק הצעות. גדלתי מלמטה. הייתי שחקן נבחרת ישראל. אני בא באמת כי אני מרגיש סוג של גאווה לקחת את זה וזה מה שעומד לי מול העיניים אין לי שום דבר אישי ובטח לא ליוסי. אנחנו בונים באמת נבחרת של שחקנים צעירים שבאים ומרגישים שווים בשווים".
3 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
"אני תמיד השארתי לו דלת פתוחה". זהבי
(צילום: עוז מועלם)
נפגשת עם זהבי לקראת המשחק מול אלבניה? "ישבתי עם ערן לפני המשחק מול אלבניה, הוא היה פצוע. הסברתי לו שאני מכבד ואוהב אותו מאוד. אני הייתי שם כשהוא היה פצוע. הייתה בינינו שיחה פתוחה על העתיד, היה ברור מבחינתי שזהבי מזומן לנבחרת, לא נתון לפונקציה של בכושר או לא. כל הנשמות הטובות שאמרו שעשו את כל זה כדי לא לזמן אותו זה בלוף. אני תמיד השארתי דלת פתוחה. הסברתי שזו הדרך והזמנתי אותו להיות איתנו ברגע החשוב ואחר כך נבדוק אפשרויות איך לשנות את זה. זו הייתה החלטה שהלכנו איתה".
ואז הוא קיבל החלטה. "אני מכבד דעות של אנשים, זו הייתה הדעה שלו. אני אמרתי לו שאני חושב שהוא טועה. הוא חשב שאני טועה. אני צריך לחשוב על נבחרת שלמה של 24 שחקנים. ערן צריך לחשוב מה הוא עושה כדי להביא את עצמו הכי טוב לנבחרת. הסברתי לו שהוא מהגדולים בכדורגל הישראלי, אבל אי אפשר להעמיד תנאי לנבחרת".
3 צפייה בגלריה
מאמן נבחרת ישראל אלון חזן עם מנהל הנבחרת יוסי בניון
מאמן נבחרת ישראל אלון חזן עם מנהל הנבחרת יוסי בניון
"אני ובניון מגיעים מנקודה של כבוד, בלי שום אגו". חזן עם המנהל המקצועי יוסי בניון
(צילום: עוז מועלם)

"יהודי שיכתוב מוות לערבים לא יהיה נבחרת"

אתה לא חושש שאתם מסבים לעצמכם נזק מקצועי באי זימונו? "לא. יש שחקנים טובים כמו תאי בריבו או שון וייסמן. במידה וזהבי לא יגיע, נלך עם השחקנים האחרים שאנחנו סומכים עליהם. אני לא אחד שמתאכזב. ישנתי טוב בלילה אחרי כל משחק, לא הרגשתי שחלילה עשיתי משהו שיכול לפגוע באמון. אני יכול לעשות טעויות אבל אני אף פעם לא אפגע באנשים".
כשישנו פילוג גדול, שהסכסוך הערבי-יהודי נכנס לחדר ההלבשה, מה עושים? "בזימון שלנו יש חשיבות לאנשים שיש להם אישיות ומנטליות. אם יהיה לי שחקן יהודי שיכתוב מוות לערבים הוא לא יהיה אצלי בנבחרת. מוות לערבים זו אמירה שלא מתייחסת לבני אדם. ואנחנו צריכים להתייחס לבני אדם. ברור שהייתי רוצה שתהיה ענישה כזו או אחרת. אם שחקן יחליט שהוא רוצה לומר מוות לערבים אני לא חושב שצריך ללבוש מדי הנבחרת. אנשים צריכים לגלות בגרות. דעה פוליטית זה דבר לגיטימי לגמרי. אוי ואבוי לנו אם היינו חברה שכולם מחזיקים באותה דעה. הדעה היא לא הבעיה, אלא הדרך שהיא מובעת. אני לא חושש שנצטרך לגרום לשחקן שלי לגנות אירוע כזה או אחר אני חושב שבן אדם צריך להרגיש לבד אם יש לו אמפטיה למקרה הזה".