פחות משבוע לאחר שהודיעה על פרידה מאלכסנדר דז'יקיץ', הפועל ירושלים החתימה מחליף - איליאס קאנצוריס - שיוביל את הקבוצה. היום (שישי) הוא גם הוצג במסגרת מסיבת עיתונאים מיוחדת בפיס ארנה.
"זה כבוד גדול בשבילי להיות המאמן של המועדון הזה", פתח קאנצוריס את דבריו. "95 אחוז מהמצבים בהם קבוצה נפרדת ממאמן, זה בגלל שהם הלכו בדרך הלא נכונה. עכשיו זה מצב יוצא דופן כי התהליך הופסק באמצע. אני כאן עם השחקנים וההנהלה כדי להמשיך את העבודה הטובה שנעשתה. זה ברור שירושלים היא הפרויקט מספר 1 באירופה".
3 צפייה בגלריה
קאנצוריס
קאנצוריס
"אנחנו כאן כדי להמשיך את התהליך". קאנצוריס
(צילום: שלו שלום)
3 צפייה בגלריה
קאנצוריס
קאנצוריס
קאנצוריס ומקל מתחלשים במסיבת העיתונאים. "זוכר את אוהדי ירושלים"
(צילום: שלו שלום)
קאנצוריס הוסיף: "אנחנו כאן כדי להמשיך את התהליך. אנחנו כאן כדי לנצח, יש לנו מטרות גדולות. אני מאמין שאנחנו ניתן את הכל ובסוף נראה לאן זה ייקח אותנו".
קאנצוריס : "הגעתי לפה הרבה פעמים כיריב, הרגשתי שיש כאן משהו מיוחד. מהרגע הראשון הרגשתי שזה האתגר הגדול בחיי, אני לא אסתיר את זה שהיו בעיות בלימוז' אבל בסוף מה שגרם להחלטה להיות קלה היא התקשורת עם הקבוצה. הם גרמו לי להרגיש שזה משהו גדול שהולך וגדל, רציתי להיות חלק מזה. לגבי המלחמה, בכנות אני לא מפחד מהדברים האלה ואני כאן. אני מרגיש בנוח עם המצב והכל נורמלי. אני נרגש לעבוד כאן".
3 צפייה בגלריה
קאנצוריס
קאנצוריס
העונה הוא יצא לראשונה מחוץ לגבולות מדינתו. קאנצוריס
(צילום: שלו שלום)
קאנצוריס (50) החל את קריירת האימון שלו עוד ב-2001 ושימש כעוזר עד שנת 2020, אז מונה למאמנה הראשי של היראקליס היוונית. לאחר מכן אימן שנתיים בקולוסוס, ובעונה שעברה אימן את א.א.ק אתונה - שהודחה בידי הפועל ירושלים ברבע גמר ליגת האלופות של פיב"א.
העונה הוא יצא לראשונה מחוץ לגבולות מדינתו, כשחתם כמאמנה של לימוז' מצרפת. ב-18 המחזורים שהתקיימו בליגה הצרפתית רשמה לימוז' תחת קאנצוריס מאזן של תשעה ניצחונות ותשעה הפסדים.
"אני זוכר את האוהדים של ירושלים, עדיין יש לי את הרעשים באוזן", חייך היווני. "לא ישנתי יומיים או שלושה אחרי המשחק האחרון שלי נגד ירושלים. אני מרגיש שהקבוצה בנויה מעולה, לא צריך לשנות הרבה. אנחנו רוצים לשפר ולעשות עבודה אפילו טובה יותר".
המכשול שהפריע בתחילה להשלמת העסקה היא שקאנצוריס לא עמד בקריטריונים של משרד הספורט, אך בהפועל ירושלים הגישו בקשת החרגה לאיגוד הכדורסל בעקבות המלחמה והסיטואציה שאליה הם נקלעו - והיא אושרה.
קאנצוריס סיכם: "אני קשוח ודורש, זה מה שאני מכיר. אנושיות וחברות זה חשוב בקבוצה, ממה שראיתי מרחוק הפועל ירושלים היא קבוצה בריאה. יש כאן יחסים טובים בין כולם ותקשורת טובה".
פורסם לראשונה: 09:54, 12.01.24