המתח והעומס המנטלי ככל הנראה הכריעו אותה. קמילה ואלייבה, הפייבוריטית המובהקת למדליית הזהב בהחלקה אמנותית – שנמצאת כבר שבוע בלבה של סערה לאחר שהתברר כי נכשלה בבדיקת סמים כחודשיים לפני האולימפיאדה, לא זכתה במדליה בתחרות האישית. ואלייבה בת ה-15 סיימה היום (ה') את התחרות רק במקום הרביעי, מחוץ לפודיום, כשהיא ממררת בבכי אחרי הופעה חלשה מאוד במושגים שלה בתרגיל החופשי. כל אולימפיאדה מספקת לנו סיפורים מוזרים – וסביר להניח שסיפורה של ואלייבה שיצא מאולימפיאדת בייג'ינג, ייזכר כאחד המוזרים שבהם.
אולימפיאדת החורף - סיקור נרחב
בהחלטה יוצאת דופן של ה-CAS, בית הדין לערעורי ספורט, נקבע כי למרות שבבדיקה שערכה ואלייבה נמצא טרימטזידין, תרופה אסורה לשימוש לספורטאים המסייעת בזרימת הדם ללב, היא תוכל להשתתף בתחרות האישית. עם זאת, ה-CAS פסק כי אם ואלייבה תזכה במדליה, טקס המדליות לא ייערך - עד שתתקבל החלטה סופית בעניינה. כעת כאמור הבעיה הזו נפתרה – וטקס המדליות בתחרות האישית יתקיים כמתוכנן. לעומת זאת, טקס המדליות בתחרות הקבוצתית, בה ניצחה נבחרת הוועד האולימפי של רוסיה בעזרתה של ואלייבה, לא ייערך בזמן האולימפיאדה.
6 צפייה בגלריה
קמילה ואלייבה
קמילה ואלייבה
קמילה ואלייבה. אכזבה עצומה
(צילום: AP)
6 צפייה בגלריה
קמילה ואלייבה
קמילה ואלייבה
(צילום: גטי אימג'ס)
6 צפייה בגלריה
קמילה ואלייבה
קמילה ואלייבה
סיום עצוב
(צילום:רויטרס)
6 צפייה בגלריה
קמילה ואלייבה
קמילה ואלייבה
המאמנים מנסים לנחם את קמילה
(צילום: AP)
6 צפייה בגלריה
קמילה ואלייבה
קמילה ואלייבה
קמילה ואלייבה
(צילום: AFP)




ואלייבה שהגיעה לתרגיל החופשי היום כשהיא מדורגת ראשונה אחרי התרגיל הקצר – הייתה בלחץ רב לקראת ההופעה שלה, ולא רק בגלל הפרשה המדוברת.
לפני שהגיע תורה להתחרות, אלכסנדרה טרוסובה, בת ארצה של ואלייבה, ביצעה הופעה מדהימה במהלכה ניסתה לבצע חמש קפיצות קוואד (ניתור עם ארבעה סיבובים באוויר) - ולא התרסקה באף אחת מהן – מה שהקנה לה 177.13 נקודות והקפיץ אותה זמנית למקום הראשון. לאחר מכן, הנציגה הנוספת של הוועד האולימפי של רוסיה, אנה שרבקובה, ביצעה אף היא תרגיל מרהיב – שהקנה לה 175.75 ובזכות הניקוד הגבוה שהשיגה בתרגיל הקצר, עקפה את טרוסובה ועלתה למקום הראשון.

6 צפייה בגלריה
קמילה ואלייבה
קמילה ואלייבה
הדמעות החלו לזלוג
(צילום: EPA)
ואלייבה ידעה שהיא תצטרך תרגיל מצוין כדי לזכות בזהב, אבל לא הייתה יכולה לייצר אחד כזה היום. התרגיל שלה היה מלא בנפילות והחלקות והעניק לה רק 141.93 ויחד עם התרגיל הקצר – 224.09 נקודות שדירדרו אותה למקום הרביעי.
אנה שרבקובה, אלופת העולם, שסומנה כצלע השלישית בנבחרת הרוסית אחרי ואלייבה וטרוסובה היא כעת במפתיע האלופה האולימפית. הכסף הלך לטרוסובה והארד לקאורי סקאמוטו היפנית.
ואלייבה שהגיעה לבייג'ינג כאחת מהכוכבות המבטיחות ביותר יוצאת כרגע מהאולימפיאדה בידיים ריקות. היא תאלץ להמתין להחלטה שתקבע גם את גורל המדליה שלה בתחרות קבוצתית – וגם את גורל עתידה והאם תספוג עונש הרחקה שיפגע בהמשך הקריירה שלה.