כבר בגיל 13 נחשבה קלואי קים לגולשת הסנואובורד הטובה בעולם. באתר הספורט האקסטרימי The Interia Mountain קראו לה "הטובה בהיסטוריה" בשל הסטייל המיוחד שלה, וזה עוד כשהיא הייתה בחטיבת ביניים. ולהגיד שלקלואי קים יש סטייל מיוחד זה להמעיט מהיכולת שלה. לראות אותה על סנואובורד זה כמו לראות את מוצרט מנגן, את מייקל ג'ורדן זורק לסל, את הביטלס בחזרות (טוב, לפי הסדרה שיצאה לאחרונה עדיף שלא לראות את ג'ון לנון ופול מקרטני ככה). היא האישה היחידה בהיסטוריה שעשתה שלושה היפוכים באוויר של 360 מעלות פעמיים ברציפות והחל מהשבוע היא האישה הראשונה בהיסטוריה עם שתי מדליות זהב אולימפיות רצופות בסנואובורד, וכל זה בגיל 21.
עוד על אולימפיאדת החורף:
עד כמה היא מעל כולן? היא הבטיחה את הזהב עוד לפני המקצה האחרון שלה, שכבר לא קבע שום דבר ובו ניסתה לעשות תרגילים שאף אחת לא ניסתה לפניה. עד כמה היא טובה? אפילו המתחרות שלה מפרגנות: "היא פורצת גבולות בספורט שלנו. עושה דברים שאפילו גברים לא עושים. היא הגולשת הכי טובה בכל הזמנים, בפער", אמרה אריאל גולד שזכתה במדליית הארד במשחקי החורף ב-2018. אבל אפילו אריאל גולד לא שיערה לעצמה שקים תזכה בעוד מדליית זהב, אחרי שנתיים בהן לא התאמנה כלל ובכלל חשבה לפרוש.
4 צפייה בגלריה
קלואי קים
קלואי קים
הטובה בעולם, בפער קלואי קים
(צילום: גטי אימג'ס)
4 צפייה בגלריה
קלואי קים
קלואי קים
עם מדליית הזהב מבייג'ינג
(צילום: gettyimages)
באולימפיאדת סוצ'י 2014 היא לא הייתה יכולה להשתתף כי הייתה רק בת 13. באולימפיאדת פיונגצ'אנג אף אחד כבר לא יכול היה לעצור אותה, וקים זכתה בקלות בזהב. את מה שקרה אחר כך היא לא צפתה: האמריקאים התאהבו בקים, בת להורים מדרום קוריאה. היא הופיעה על השער של "ספורטס אילוסטרייטד", הוציאו בובת ברבי בדמותה, חוזה מיליונים בנייקי ושבירת שיא חדש במכירות קורנפלקס. כן, חברת קלוגס הוציאה מהדורה מוגבלת עם הפנים שלה על האריזה, כל המהדורה נמכרה תוך שבע שעות בלבד. והיה גם הישג נאה ב"זמר במסכה" - חצי גמר. כי התברר שהיא יודעת גם לשיר. ואז, הופיעו הדיכאון והחרדה.
קלואי, שהייתה בקושי בת 19, לא הייתה יכולה אפילו ללכת למאפייה ליד הבית שלה בקליפורניה כי מעריצים חיכו לה בשביל סלפי וחתימות, והיא החליטה לברוח משם בלי לקנות את הכריך האהוב עליה. "כולם אמרו עליי שאני ביץ', כי אני לא מתייחסת מספיק למעריצים. הלוואי שהם היו יכולים להבין יותר מה עובר עליי. הייתי תשושה והמומה אחרי חודשים מאוד אינטנסיביים בחיי, פשוט רציתי לאכול את הכריך שאני אוהבת וללכת. אבל זה נהיה בלתי אפשרי, הייתי במקום נמוך ואפל בחיי. והייתה צריכה לצאת מזה. שנאתי את החיים שלי". בשלב מסוים של הדיכאון היא החליטה לזרוק את מדליית הזהב לפח, אך התעשתה מהר והוציאה אותה משם.
4 צפייה בגלריה
קלואי קים בפעולה
קלואי קים בפעולה
ניצחה את הדיכאון
(צילום: גטי אימג'ס)
קים בתוכנית "הזמר במסכה"

סלב בקמפוס

בשל היותה ספורטאית בערך מגיל 4, קלואי לא למדה מעולם בבית ספר רגיל, אלא בחינוך ביתי. ב-2019 היא החליטה "נורמלית" ונרשמה לאוניברסיטת פרינסטון היוקרתית. למרות שפרינסטון נחשב לקולג' יוקרתי, כזה שתלמידיו לא אמורים להתרגש ממפורסמים, קים לא רוותה שם נחת.
"לא הייתי יכולה ללכת כמה מטרים בלי שיבקשו ממני תמונה, גם במעונות הסטודנטים", סיפרה בראיון למגזין "טיים", "רציתי להיות כמו כולם, להיות סטודנטית מן המניין. סירבתי לבקשות האלה, ואז התחילו לרכל עלי מאחורי הגב ולהגיד שאני כלבה". היא התחילה להימנע מלהסתובב בקמפוס, ונמנעה מבילויים חברתיים. אותם בילויים שהיא רצתה מאוד להיות בהם, כדי להרגיש כמו כולם. בנוסף, גם התואר בכימיה היה קשה ולא מעניין והמגיבים באינסטגרם לא ריחמו עליה, והיא קיבלה לא מעט הודעות בעלות אופי גזעני בשל מוצאה האסייתי. החרדות והדיכאון התגברו, עד שהגולשת המחוננת החליטה ללכת לטיפול פסיכולוגי.
(קלואי קים ב-X GAMES 2021)
"סוף סוף יכולתי לומר את כל מה שיושב לי על הלב בלי שישפטו אותי. לטפל בזעם שהיה בתוכי כל כך הרבה זמן, ולבחון את מה שקורה סביבי. הרגשתי שלווה לראשונה בחיי", היא אמרה ל"טיים", "הטיפול עזר מאוד". היא החליטה לעבור מכימיה לאנתרופולוגיה, שם היו באמת סטודנטים מעופפים שלא ידעו מי היא. היא השיגה את מה שרצתה: חיי חברה והצלחה בלימודים. כשהדיכאון והחרדה פחתו היא הבינה שזה לא מה שהיא רוצה באמת, היא רוצה לחזור לגלוש. המעבר ללמידה מרחוק עקב מגפת הקורונה זירז את הקאמבק.

קאמבק חלק

כשספורטאי פורש באופן זמני, בדרך כלל לוקח לו זמן לחזור לעצמו, אם בכלל. אפילו מייקל ג'ורדן לא זכה באליפות בעונת הקאמבק שלו לשיקגו בולס אחרי האפיזודה המוזרה בבייסבול. אם אתם מצפים לסיפור קשה ומרגש, עם הרבה כישלונות והפסדים - אז לא כאן. קלואי קים, ללא ספק, נמצאת מעל הענף שלה.
ארה"ב מאוהבת. קים על שער מגזין "טיים"
קים שוב השאירה את המתחרות שלה הרחק מאחור בכל תחרות, כולל באליפות העולם שנערכה בשנה שעברה באספן בה זכתה כמובן בזהב. "זה ממש הפתיע אותי", סיפר המאמן שלה ריק באוור, "היא חזרה אפילו יותר טובה ממה שהייתה. זה היה קאמבק קליל ומרשים. אף אחד לא ציפה שככה זה יהיה". המאמן באוור זקף את כל ההצלחה לזכותה של קים, ולהתמודדות האמיצה שלה עם הדיכאון. "בספורט כמו שלנו, אם הראש שלה לא יהיה במקום - חייה עלולים להיות בסכנה. אנחנו מוודאים תמיד שהראש שלה נקי ומוכן לאימון".
4 צפייה בגלריה
קלואי קים חוגגת זהב
קלואי קים חוגגת זהב
שום דבר לא יעצור אותה
(צילום: גטי אימג'ס)
"הגלישה חזרה להיות כיף", אמרה בראיון לפני האולימפיאדה, "אני מבטיחה שעוד תראו ממני טריקים שעוד לא ראיתם". היא הבטיחה וניסתה לעשות שלושה סיבובים וחצי באוויר - 1,260 מעלות - אבל התרסקה על הפנים. לא נורא, הזהב כבר היה שלה בכל מקרה, והיא עשתה את זה בקלות.
"אני כל כך גאה בעצמי", אמרה אחרי הזכייה, "היה לי אימון מאוד גרוע לפני הגמר, הרגשתי לא בטוחה בעצמי והלחץ התחיל להשפיע עלי. אבל הייתי בסיטואציה הזאת הרבה פעמים, אני מתחרה מאז שאני בת 13. הרגעתי את עצמי שיש לי עוד הזדמנות לתקן, והצלחתי להירגע".
הספונסרים לא מפסיקים להגיע
"אני רוצה להודות לכל האוהדים שליוו אותי לכל אורך הדרך, אפילו כשהייתי בהפסקה", סיכמה, "אני רוצה כבר להגיע הביתה ולפגוש את כולם, אפילו אפתח את הרשתות החברתיות ואראה מה כתבו עלי". בפעם הבאה שקלואי קים תגיע למאפיה ליד הבית, היא כבר לא תברח מהמעריצים ולא תסרב לתמונה. כבר עכשיו היא מסמנת את המטרה הבאה: זהב שלישי ברציפות, נתראה במילאנו 2026?