"נוצרה בכדורגל תרבות של פיטורים מאסיביים של מאמנים והיא לא בגלל המאמנים", אומר מאמן בני ריינה, שרון מימר, שהתארח התארח ב"ריפליי", תוכנית הספורט של ynet radio ודיבר על הדימוי שדבק בו כמאמן מחליף. "זה שמאמן בא לחודש והולך זה לא בגלל המאמן. ואני, אם מפטרים אותי, אז אני לא אמצא מקום עבודה אחר? אני לא אעשה את מה שאני אוהב לעשות?".
"ריפליי" - תוכנית הספורט של ynet radio
"ההתנהלות של הבעלים היא זאת שייצרה מאמנים שבאים לכמה חודשים ועוברים מקבוצה לקבוצה. אני גם הייתי שמח לעבוד שנתיים או שלוש עונות בקבוצה אחת, וזה לא קורה אצלנו פרט אולי להפועל ירושלים, שנותנים שם למאמן לעבוד".
1 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
"תמיד משתדל להיות מוסרי". שרון מימר
(צילום: גיל נחושתן)
איפה החלק של המאמנים? "בעלי הבית מייצרים את המציאות. ניר ברקוביץ'? הוא הגיע לקריית שמונה בגלל שהבעלים רצה אותו, אמר לו בוא. אין ספק שגם למאמנים יש חלק בהחלטות, ואני מאמין שאנחנו אוכלים את מה שאנחנו מבשלים. אני תמיד השתדלתי להיות מוסרי ולכבד את מקום העבודה שעבדתי בו".
ספר על ההחלטה להמשיך עם בני ריינה לעונה נוספת. "אם מדברים מהלב, לא מהראש, רוב אנשי המקצוע לא רוצים להגיע למקום כמו ריינה. הרבה שחקנים שדיברתי איתם אמרו לי 'מה זה ריינה', אבל ראית בריינה הזדמנות לבנות משהו שלי, להיות אני. בסכנין למשל לא הייתי שלם ובגלל זה עזבתי, אי אפשר להישאר כשאתה לא שלם. הדבר האחרון שאפשר לומר עליי זה שאני מתבטל בפני בעלים".
מה חלק של היו"ר, סעיד בסול, בהחלטה שלך להמשיך בבני ריינה? "יש לו ראש מאוד חד, יודע להבין דברים ולגעת בנקודות, וללמוד. הוא לא מהבעלים שמתערב בהרכבים, הוא שואל, ואני נהנה להסביר לו גם כשאני מצליח וגם כשאני לא. אנשים נמדדים ברגעים הקשים, וברגעים כאלה הוא בא וטופח על הכתף וחושבים ביחד איך משפרים, הכל בשיתוף פעולה מלא".