אחרי שקבעה בספטמבר את הקריטריון למשחקים האולימפיים בפריז 2024, ערכה נבחרת ההתעמלות האמנותית הבוקר (רביעי) הצגה רשמית לקראת פתיחת הדרך לאירוע החשוב בקמפיין. האירוע נערך באוהל ההתעמלות במכון וינגייט, שלפני שלוש שנים עדיין היה בשלבי הקמה, וכעת מאכלס את כל המתעמלות מכל האיגודים ומשמש כמקום האימון הראשי של הענף.
בנות הנבחרת אופיר שחם, דיאנה סברצוב, שני בקנוב והדר פרידמן (רומי פרצקי התגייסה לצה"ל החודש ועדיין בטירונות) הציגו חלק מתרגיל מתוכנן לצליל שיר משולב שכלל את "מילים" בביצוע הראל סקעת ו-"זאת אני" של אלה-לי להב.
2 צפייה בגלריה
התעמלות אמנותית
התעמלות אמנותית
נבחרת ההתעמלות אמנותית
(צילום: באדיבות איגוד ההתעמלות)
"אנחנו נמצאים במכון וינגייט באולם ההתעמלות שהוקם במיוחד לקראת המשחקים בטוקיו. אנחנו שבעי רצון מהתוצאות שהענף ההתעמלות והאמנותית בפרט השיגו בטוקיו", אמר גילי לוסטיג מנכ"ל הוועד האולימפי. "אנחנו 618 יום לפני המשחקים בפריז, זה ממש אוטוטו, מעבר לדלת. בגלל הדחייה של טוקיו בשנה הכל מתקצר לנו. אנחנו בהכנות אינטנסיביות לקראת פריז. הנבחרת הקבוצתית עמדה במשימה, זכו במדליית הכסף באליפות העולם. זה מחמם את הלב, משהו היסטורי, שלא נעשה אף פעם. אנחנו גאים בזה".
לוסטיג פירט על שנת 2022 הנהדרת, שהייתה מעוטרת במדליות והישגים בספורט האולימפי. "זו שנת המשך של שנת 2021, אבל הייתה הכי טובה בספורט הישראלי אי פעם. 21 מדליות זהב, 16 מתוכן באליפויות אירופה ו-5 בעולם. 7 מדליות זהב היו, 3 בהתעמלות באליפויות אירופה", הוסיף. "פיזור של ענפים מרנין ומחמם את הלב. טוב שיש פיזור ולא מתבססים על ענף אחד. בהתעמלות יש גם כבר את הדור ללוס אנג'לס 2028".
יו"ר איגוד ההתעמלות אבי שגיא אמר: "לפני שנה הבנות האלה התחילו מכלום. הקבוצה הקודמת התפרקה ואיילת זוסמן ואלה סמופלוב אספו את החבר'ה האלה ועבדו איתן עד שהגיעה תוצאה. לא פחות לא יותר, ישר לאולימפיאדה. אז תהיה לכן טיסה גם לשם. האיגוד בראשו המנכ"לית שרית שנער הפך להיות משפחה. אנחנו נותנים את כל כולנו לבנות האלה, לג'וניור, למכשירים, לכל ענף וענף. האיגוד השתדרג בזכות המאמנים, בזכות הצוות של שרית. תודה שבאתן לכבד את הבנות כי מגיע להן".
2 צפייה בגלריה
התעמלות אמנותית
התעמלות אמנותית
המטרה הקרובה: פריז 2024
(צילום: באדיבות איגוד ההתעמלות)
אלה סמופלוב, מאמנת הנבחרת שעבורה מדובר במחזור אולימפי חמישי, דמעה מהתרגשות. "מרגש מאוד שאנחנו פה. עשינו היסטוריה כשעשינו כרטיס לאולימפיאדה. צוות איגוד ההתעמלות, הוועד האולימפי עבדנו כולם יחד. זה היה פשוט. אתם רואים את התנאים עכשיו שלנו, רואים את האולם, ואיזה צוות איתנו. אני גאה באיילת כמאמנת ראשית שדואגת לכולם. נמשיך לעבוד קשה. אני פחות אוהבת לדבר, יותר לעבוד. איילת הייתה צריכה לדבר (נעדרה בשל מחלה), והכל נפל על הכתפיים שלי. לשבת אחרי תוצאות כאלה זה נעים, והלוואי שזאת לא פעם האחרונה".
על המשך הקמפיין הרחיבה סמופלוב: "כל ההכנות כרגיל. מזל שלא מחליפים את המכשירים, אז אנחנו רק מחליפים תרגילים. אנחנו עכשיו מחפשים מוזיקה עד 12 בלילה. עבודה מעניינת. בקרוב תראו את התרגילים החדשים וסגנון חדש שיהיה. בינתיים זה סוד". סמופלוב הוסיפה לדבריו של לוסטיג שהבחינה לנבחרת ל-2028 כבר נעשתה והבנות עובדות ביחד כדי להכיר לקראת המשימה.
בתוך כל הטקסיות והחגיגיות לוסטיג הציג שלא הכל ורוד בענף, שכן שתיים מבנות הנבחרת העתידות להתגייס לפני אליפות העולם שתיערך באוגוסט 2023. "אנחנו מנסים לדבר עם מי שצריך כדי שידחו להן את הגיוס לאחרי אליפות העולם. זה עצוב. הדחייה תיתן להן זמן להתכונן כמו שצריך לפריז 2024".