קשת של רגשות עברה על נבחרת ההתעמלות האמנותית של ישראל באליפות העולם בסופיה אתמול (שישי), עד הרגע בו עמדו הבנות על הפודיום, מחויכות ומסופקות מההישג ההיסטורי - מקום שני על הגלובוס. מה לא היה שם: מתח, דמעות, כסיסת ציפורניים, לחץ, תקווה, שמחה, הקלה ואפילו מעט אכזבה על המקום הראשון שהיה כה קרוב.
הבנות בכחול-לבן כבר עשו היסטוריה קטנה באליפות אירופה שאירחה ישראל ביוני האחרון ושם הושמעה "התקווה". אתמול הן היו קרובות להשלים דאבל, אבל ראו את הבולגריות עוקפות אותן ברגע האחרון. בזו אחר זו התקדמו אופיר שחם, הדר פרידמן, דיאנה סברצוב, שני בקנוב ורומי פריצקי אל מדרגת המקום השני בפודיום, וגם כשהאיפור המתוקתק לא היה בשלמותו אחרי סערת רגשות, החיוך לא נמחק מהפנים. חיוך אמיתי שהופיע אחרי קבלת הציון הראשון בתרגיל החישוקים (33.850 נקודות) וירד מעט אחרי סוף התרגיל המשולב (30.800 נקודות), חזר, ו-ודאי הלך לישון עימן בלילה הזה.
4 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית
נבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית
הבטיחו מקום בפריז 2024. בנות נבחרת ההתעמלות אמנותית
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
סגניות אלופת העולם. בנות נבחרת ישראל בתרגיל הסרט
(צילום: AFP)
לחגוג לא יהיה זמן למתעמלות, משום שהמדליה בתחרות הקרב-רב (המתכונת האולימפית) אינה היחידה המחולקת בתחרות, אלא נותרו גם בגמרים בכל מכשיר ומכשיר ביום ראשון. לגמר מכשיר החישוקים עלתה הנבחרת מהמקום השני הכללי (צריך לזכור שרוסיה ובלארוס המושעות לא משתתפות בתחרות) ושמרה עליו גם בתרגיל המשולב, והן ירצו לשמור על ההישג אם לא לשפר אותו.
איילת זוסמן, המאמנת והכוריאוגרפית הראשית של הנבחרת, נראתה מרוצה מאוד בתום שני התרגילים. כשמרבית הנבחרות כמעט וקרסו תחת הלחץ של התחרות העולמית הראשונה בזירת הבוגרות למחזור הזה, זו הישראלית לא שמטה אף מכשיר בצורה בולטת. למעשה, הטעויות היחידות קרו רק בתרגיל המשולב, בעיקר בסופו, כאשר קשר נוצר בסרטים של המתעמלות בניסיון לאחד אותם עם תום הזמן. דרגת הקושי הגבוהה מאוד גרמה לכך שהציון לא יפגע, והבנות נשארו בתמונת הפודיום במשך כל שני הסבבים.
4 צפייה בגלריה
זוסמן
זוסמן
ההפתעות שהיא שולפת מהכובע עדיין לא נגמרו. זוסמן
(צילום: עוז מועלם)
"אני מאוד מתרגשת. אנחנו סגניות אלופות עולם. אין לי מילים", אמרה זוסמן והודתה לכל מי שתמך ועזר להגיע לרגע הגדול הזה. "אנחנו עם הפנים קדימה, היום עדי כץ תתחרה בגמר הקרב-רב (הקטגוריה האישית, ס.א) ומחר הנבחרת תמשיך בגמרים".
ואולי זה הסוד ההצלחה של הענף. מאז שזוסמן קיבלה את שרביט המנצחת. לא מתפזרים, ממשיכים אל המטרה הבאה וגם אליה ממוקדים מתמיד. מצד אחד, מטרת העל הושגה, וזו לא המדליה, אלא הקריטריון הקבוצתי לפריז 2024, אותו השיגה הנבחרת על ידי היותה אחת משלוש הנבחרות הטובות בעולם. מצד שני, אין זמן להיות באופוריה וכבר המשימה הבאה בפתח.
4 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל (משמאל) על הפודיום בבולגריה, אתמול
(צילום: EPA)
"הצלחנו להשיג את הקריטריון למשחקים האולימפיים בפריז שזה בכלל לא נתפס. זה בזכות הצוות החזק שלנו. המאמנות המעולות ובעיקר המתעמלות שנתנו את כל כולן כדי להצליח באליפות הזו בבולגריה", סיכמה זוסמן עם חיוך שתרצה לשמור עליו עד יום ראשון בערב. לאחר שהמתעמלת הבכירה שלה, דריה אטמנוב, אלופת אירופה גם כן, נפצעה בדקה ה-90 והחמיצה את התחרות, הנבחרת כולה ידעה להתרכז במשימות לשמן הגיעו לאליפות, ולצלוח אותן למרות הכאב על חברתן.
משלחת ישראל לאולימפיאדה, שתיערך בעוד פחות משנתיים, כבר מונה בתוכה את חמש הספורטאיות הראשונות, והן יודעות ששני הגמרים מחר הם רק ההתחלה של עבודה קשה ומאתגרת בדרך לאירוע השיא. תסמכו על זוסמן שההפתעות שהיא שולפת מהכובע עדיין לא נגמרו, וגם אם נדמה שעוד פסגה נכבשה - היא רואה כבר את מגדל אייפל.
פורסם לראשונה: 07:40, 17.09.22