48 השעות האחרונות של ערן זהבי היו עמוסות מאוד, אפילו למישהו כמוהו שעבר כבר כמה דברים בכדורגל העולמי ובכלל בחיים. מהטיסה הפרטית מישראל להולנד, ראיון בזום לאתר הרשמי של פ.ס.וו בדרך לאצטדיון פיליפס, בדיקת הקורונה, ההסברים על הבידוד הספורטיבי שיצטרך לשהות בו במהלך העונה, השיחה עם המאמן רוג'ר שמידט, שהסביר לו כי הוא לא יצטרך להיות רק הכוכב המרכזי, אלא גם מנטור של השחקנים הצעירים, ואימון הבכורה שיעבור במהלך היום עם חבריו החדשים לקבוצה.
פסטיבל זהבי בהולנד
"איינדהובן זה מועדון שמתאים לאיכויות שלי, מתאים לפילוסופיה של המאמן רוג'ר שמידט, שאני מכיר מסין. אם יש לי תחושה של התרגשות בלב, סימן שעשיתי בגיל 33 את ההחלטה הנכונה", אמר זהבי רגע לפני ההמראה שלו לאיינדהובן יחד עם סוכנו רונן קצב.
5 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
זהבי. "החלטה נכונה"
(צילום: פ.ס.וו איינדהובן)

הפילוסופיה של שמידט מתאימה לו בדיוק

אחרי טיסה של חמש שעות הוא נחת בהולנד וישר נשלח לבצע בדיקות רפואיות ובדיקות כלליות אצל רופא הקבוצה. לאחר מכן הוא התייצב לצפות בחבריו החדשים, יחד עם עוד 8,000 אוהדים באדום-לבן באצטדיון הביתי וראה את קבוצתו החדשה מנצחת בתוספת הזמן את אמן בליגה.
זהבי צפה בפילוסופיה המקצועית של שמידט הלכה למעשה על המגרש – לחץ גבוה על היריבה, משהו שמתאים מאוד לסגנון שלו.
5 צפייה בגלריה
ערן זהבי, רונן קצב
ערן זהבי, רונן קצב
זהבי על המטוס עם סוכנו
(צילום: מתוך האינסטגרם של ערן זהבי)
לאחר מכן, כשהגיע לבית המלון באיינדהובן כבר חיכו לו על השולחן בחדרו שלוש חולצות מודפסות עם שמות ילדיו. אחרי שהוצג באתר הרשמי של המועדון ונתן כמה משפטים, זהבי כבר התפנה להגיע למתקן האימונים של איינדהובן, שם חיכו לו כל אנשי הצוות המקצועי, כולל שמידט, שעזבו במיוחד את היום החופשי שלהם, והגיעו לראות את השחקן המרכזי שלהם מקרוב.
היום הוא כבר יצטרף רשמית לאימונים משותפים עם חבריו, כשלא ברור אם יספיק לשחק בחמישי מול מורה הסלובנית בסיבוב המוקדמות השלישי של הליגה האירופית, מאחר שהסינים עדיין לא שלחו את השחרור הבינלאומי וזהבי תלוי בעיקר בו. עדיין לא ברור אם זהבי יקבל את החולצה מספר 7 השייכת לפורטוגלי ברומה אותה הוא רוצה, או שיסתפק בחולצה מספר 16, איתה שיחק בהפועל תל אביב ובפאלרמו.
5 צפייה בגלריה
שמידט. כל הקבוצה ויתרה על יום חופש עבור זהבי
שמידט. כל הקבוצה ויתרה על יום חופש עבור זהבי
שמידט. כל הקבוצה ויתרה על יום חופש עבור זהבי
(צילום: AFP)
זהבי נמצא בתנאי בידוד מהרגע שהגיע להולנד, כלומר יכול לצאת מבית המלון רק לאימונים או למשחקים, ומשפחתו תצטרף אליו רק אחרי פגרת הנבחרת. איינדהובן כבר הודיעה כי לא תסרב לשחרורו של זהבי למשחקים בחודש הבא מול סקוטלנד בחצי גמר פלייאוף העלייה ליורו, ולאחר מכן מול צ'כיה וסלובקיה בליגת האומות.

הבכורה בליגה: רגע לפני יום הכיפורים

משחק הליגה הראשון של זהבי יתקיים שעות ספורות לפני ערב יום הכיפורים, ביום ראשון הקרוב מול הראקלס. החלוץ הישראלי צפוי לשחק בו, ועל פי לוחות הזמנים יוחלט האם יישאר בעיר שתארח את המשחק או שיספיק לשוב לאיינדהובן.
זהבי קיבל החלטה לעזוב את הליגה הסינית אחרי ארבע שנים וחצי. הרצון לחפש אתגר חדש בקריירה והאווירה סביב זרים אחרי פרוץ הקורונה בסין היוו את הסיבות המרכזיות. הוא חיפש לעצמו תחנה חדשה עם קריטריונים שקבע מראש: מאמן שמכיר אותו ויגדיר אותו כשחקן המרכזי בקבוצה, השכר הגבוה במועדון, קבוצה שמתמודדת על תארים מקומיים והשתתפות באירופה.
5 צפייה בגלריה
ערן זהבי מצולם בסין
ערן זהבי מצולם בסין
זהבי בסין. הספיק לו
(צילום: נדב צנציפר)
מי שדחף יותר מכל לביצוע העסקה והוביל להחלטה של זהבי לסגור במועדון ההולנדי כבר בזמן שהנבחרת שיחקה בליגת האומות היה המאמן שמידט. זהבי וסוכנו קצב היו בקשר רציף עם המאמן הגרמני, שאימן בעבר את זלצבורג, עוד מהתקופה שרצה לרכוש כמאמן בייג'ינג גואן בתמורה ל-40 מיליון דולר מגוואנגז'ו. מהרגע שמונה למאמן איינדהובן, היה מצידו לחץ להביא את זהבי. החלוץ הישראלי הבין כי מעבר לשכר, יהיה לו מקום משמעותי בקבוצה שזכתה ב-24 אליפויות הולנד, האחרונה לפני שנתיים, כזו שמתמודדת על תארים ובעיקר רצה לתקן את החוויה שהייתה לו מהקדנציה הראשונה באירופה במדי פאלרמו, וגם כדי להראות לכולם שגם בגיל 33 הוא יכול להצליח גם בכדורגל האירופי.
"אנחנו לא מאמינים שהוא בחר בנו", אמרו באיינדהובן, בעיקר אחרי שהוצג בפניהם ניסיון המחטף של איאקס, כשמדובר בקבוצה צעירה מאוד, עם ממוצע גילאים של 22. שמידט מהרגע הראשון, כולל בשיחה פנים אל פנים עם זהבי בהולנד במהלך סוף השבוע, הסביר לו כי הבחירה בו היא לא רק בזכות היכולות המקצועיות על המגרש, אלא גם ברמת תפקיד המנטור לשחקנים הצעירים, להיות ה'דושאן טאדיץ'' של איאקס, רק בצידה השני של הולנד. "הוא הולך להיות עוזר המאמן של שמידט על המגרש", אמרו באיינדהובן, כשהמנהל המקצועי ג'ון דה-יונג הסביר: "ערן לא יכול להפסיק להבקיע שערים. הוא מכונת שערים שיוכל להוסיף מהניסיון שלו לצעירים".
5 צפייה בגלריה
דושאן טאדיץ'
דושאן טאדיץ'
טאדיץ'. זהבי יהיה הגרסה התואמת שלו בפ.ס.וו?
(צילום: AP)
היום יחל זהבי את דרכו הראשונה כשחקן איינדהובן, במה שיהיה האתגר הגדול ביותר בקריירה שלו, כבר לא ליגה ישראלית או סינית, אלא מועדון מפואר באירופה עם יעדים ברורים וסטטוס בכיר שלא היה בו בפלארמו הקטנה.