ערן זהבי היה צריך לחזור למכבי ת"א או להמשיך את הקריירה האירופית שלו? זו אחת השאלות שנשאלות לא מעט ב-72 השעות האחרונות, מאז החליט כוכב נבחרת ישראל לשוב לקריית-שלום - לקדנציה שנייה אצל הצהובים. "שלחתי לו הודעת טקסט, אם הוא ירצה - הוא יספר לך מה כתבתי לו. וכן, אני מרשה לו לחזור", אמר בחיוך מוטל'ה שפיגלר, מגדולי שחקני נבחרת ישראל בכל הזמנים, בראיון לאולפן ynet. "הוא חזר הביתה וברוך הבא".
הרבה מאוד כוכבים גדולים שבו לישראל אחרי קריירה אירופית עשירה, ברוב המקרים - כמו לדוגמה איל ברקוביץ', חיים רביבו או יוסי בניון - הסוף היה די עגום. "אני בחרתי לא להשוות אותו לברקוביץ', לא להשוות אותו לבניון, לא להשוות אותו לאליניב ברדה. אני בחרתי שלושה אחרים מהעולם ואני אדבר על החזרה שלהם, או יותר נכון ההגעה שלהם", מסביר שפיגלר.
2 צפייה בגלריה
ערן זהבי חוגג עם מוטל'ה שפיגלר את שיא כיבוש השערים במדי נבחרת ישראל
ערן זהבי חוגג עם מוטל'ה שפיגלר את שיא כיבוש השערים במדי נבחרת ישראל
זהבי חוגג בשנה שעברה עם שפיגלר את שיא כיבוש השערים במדי נבחרת ישראל
(צילום: עוז מועלם)
"שכל אחד ימחק את המיותר ויצעד צעד אחד קדימה, כי זהבי - ההחלטות שלו ובאופן שהוא התפתח - הוא כל הזמן הולך קדימה. הראשון, והשם הגדול בעולם - כריסטיאנו רונאלדו. חזר למנצ'סטר יונייטד אחרי יותר מ-10 שנים. רונאלדו חזר, ואני לא הולך עכשיו לעשות שחזור של העונה שלו, אבל הוא הבקיע מספיק שערים. זה לא הספיק למנצ'סטר יונייטד להשיג את מה שהם רצו. השני, לאו מסי. כילד בן 13הגיע לברצלונה, והגבר בן ה-33-34 מגיע לפריז. הביאו אותו בכדי לזכות בליגת האלופות - זה לא צלח. השלישי, אחרון חביב, זלאטן איברהימוביץ', בן 40 - חזר למילאן באיטליה. אחרי הרבה שנים, נפצע-שיחק-נפצע-שיחק, הבקיע-לא-הבקיע. סוף העונה - מילאן זכתה באליפות אחרי הרבה שנים. לא ספרתי, אז אני לא רוצה לטעות. שלושה גדולים שאם אני מצרף אליהם את זהבי, והוא לא ייעלב וגם לא ברקוביץ', בניון וברדה - כל אחד בסופו של דבר עושה את ההחלטה ולכל אחד הסיפור שלו. אי אפשר להשליך ממישהו אחד למישהו אחר".
כזכור, בשנה שעברה היה זה זהבי שכבש את שערו ה-33 במדים הלאומיים ועקף את שפיגלר בטבלת מלך שערי על הזמנים של נבחרת ישראל.
2 צפייה בגלריה
שוב בארץ. זהבי
שוב בארץ. זהבי
שוב בארץ. זהבי
(צילום: עוז מועלם)
פה, דווקא שפיגלר רצה להיות המראיין ופנה לאלכסנדרה לוקש, מגישת אולפן ynet: "עוד שאלה שאני רוצה לשאול אותך - את יודעת עם מי את מדברת עכשיו?".
לוקש: "ברור שאני יודעת".
שפיגלר: "מי אני?".
לוקש: "מוט'לה שפיגלר, מה זאת אומרת?".
שפיגלר: "זה קל. אני הסגן של ערן זהבי".
לוקש: "ברור, בגלל זה אנחנו גם מראיינים אותך מוטל'ה, אל תשכח".
שפיגלר: "אני הסגן, לא יודעים מי זה הסגן של בר-כוכבא, כולם יודעים מי הסגן של זהבי".