קיירי ארווינג מעצבן אנשים. עם התקשורת הוא סירב לדבר במהלך מחנה האימונים של ברוקלין, מה שגרם לסטיבן איי סמית' מ-ESPN להשתלח בו באופן חסר תקדים. במקביל, לברון ג'יימס טען שנפגע ממנו על דברים שאמר במהלך הגמר האחרון מול מיאמי, ולקינוח חברו לשעבר בקליבלנד, קווין לאב, אמר שהחרם שלו "חסר כבוד ומפלג". בכלל, יש לו נטייה ללכת נגד הזרם והיה אחד המתנגדים ל"בועה", זאת אף שהיה פצוע.

ליגת ה-NBA חוזרת, פרויקט מיוחד:

מדובר בקצה הקרחון וזה רק מהתקופה האחרונה. ארווינג הוא כישרון נדיר על מגרש הכדורסל, שחקן שתענוג לצפות בו, אלוף NBA וסופרסטאר אמיתי, אבל זה נראה שהיכולת שלו לייצר אנטגוניזם מתעלה על כל היתרונות - האם זה יעלה לברוקלין ביוקר? הקאמבק של קווין דוראנט לפרקט, חברו הטוב של ארווינג, אמור לשמש כמעין פוליסת ביטוח עבור הקבוצה. מצד שני וכפי שסמית' הגדיר זאת בתוכניתו, מדובר בשני הכוכבים הכי רגישים בליגה וצופה לא פחות מאסון. תחזית מעט קודרת, במיוחד בהקשר של דוראנט, אך מובנת לאור ההיסטוריה של ארווינג.
7 צפייה בגלריה
קיירי ארווינג
קיירי ארווינג
באיזה צד של המיטה יקום הפעם? קיירי ארווינג
(צילום: AFP)

חובב קונספירציות

ארווינג נבחר ראשון בדראפט 2011 ומבחינתו הוא היה האיש שאמור להוביל את קליבלנד להישגים, להנהיג בחדר ההלבשה ולקחת את הזריקה האחרונה. מבחינה אישית הגארד לא איכזב והפך לאולסטאר בעונתו השנייה, אבל לא הצליח לסחוף את הקאבס לפלייאוף ואפילו לא קרוב. בקיץ 2014 לברון שב הביתה, קווין לאב צורף וגם דייויד בלאט קיבל הזדמנות ראשונה (ואחרונה) כמאמן ב-NBA. המספרים של קיירי נותרו זהים ועל פניו הוא לא נפגע מבואו של קינג ג'יימס, אבל לכולם היה ברור למי הקבוצה שייכת.
הקאבס הגיעו לשלושה גמרים ברציפות וזכו באליפות אחת היסטורית ב-2016, אך לארווינג זה לא הספיק. זה לא היה שלו. הוא דרש טרייד ונחת בבוסטון, מקום אידיאלי שבו יוכל לפרוח ולקבל את המפתחות מחדש. במשחק הראשון של העונה, מול האקסית קליבלנד כמובן, גורדון הייוורד נפצע וסיים את העונה. ארווינג איבד את האיש שאמור היה להנהיג איתו ובמקום להשתלט על הקבוצה, גרם לפילוג בין השחקנים.
7 צפייה בגלריה
קיירי ארווינג ולברון ג'יימס
קיירי ארווינג ולברון ג'יימס
גם אליפות לא השאירה אותו בקליבלנד. ארווינג ולברון בזמנים טובים יותר
(צילום: AP)
7 צפייה בגלריה
קיירי ארווינג
קיירי ארווינג
ניתוק בבוסטון. ארווינג
(צילום: AP)
האופי הלא יציב, זה שגרם לו לעזוב את לברון ג'יימס אחרי הצלחה עצומה, התגלה שוב. בבוסטון עלו דיווחים על חוסר תקשורת בינו לשאר השחקנים, טענות שלא הפתיעו אף אחד לאחר שהתפרסם כי ארווינג לא דיבר כלל עם שחקני קליבלנד במהלך הפלייאוף הקודם. אל הבעיות הללו אפשר להוסיף את הפציעות המרובות, בעיקר בשנה הראשונה שלו בסלטיקס, אז שיחק 60 משחקים והחמיץ את הפלייאוף.
את הריקושטים ספג גם בגלל אמירות הזויות כשבפברואר 2017, עוד כשהיה בקאבס, טען כי הוא מאמין שכדור הארץ שטוח והפך לבדיחה. בין היתר הוא קיבל את הכינוי הגאוני וורלד בי פלאט (World B. Flat), משחק מילים על שמו של כוכב העבר וורלד בי פרי. בהמשך השנה הוא הכחיש את הדברים ואמר כי צחק והתקשורת פשוט לא הבינה אותו. כשנשאל שוב על הנושא ב-2018 טען כי הוא לא יודע אם כדור הארץ עגול או לא, ושאנשים צריכים לחקור זאת בעצמם כי מערכת החינוך פגומה. מאוחר יותר התנצל על האמירות. אגב, קיירי חובב הקונספירציות גם טען כי הוא מאמין שהבנק הפדרלי בארה"ב רצח את ג'ון פ' קנדי וה-CIA ניסו להתנקש בבוב מארלי.
ארגז הבעיות הזה לא הפריע לברוקלין להחתים אותו על חוזה מקסימום ולמרות בכורה אדירה של 50 נקודות, ארווינג נפצע במהלך העונה, שיחק 20 משחקים בלבד ולא הצטרף לחבריו ב"בועה". לפני כן ואחרי שלושה משחקים בלבד לתוך העונה, הרגיז את אנשי ברוקלין כשאמר כי "אם נרצה לזכות באליפות, נצטרך להוסיף עוד חתיכה או שתיים לפאזל כדי לסייע לכוכבים". התבטאויות תמוהות שהטילו ספק בכישורי המנהיגות שלו, שחקני הנטס בטוח לא אהבו לשמוע את זה - ועוד מכוכב שרק הגיע לקבוצה.
המספרים, כמו תמיד, היו מעולים (27.4 נקודות ו-6.4 אסיסטים), אך ההשפעה שלו על הקבוצה הייתה מינורית והוא לא הצליח לשדרג אותה באמת. אפילו להיפך: המאזן של הנטס עם ארווינג היה שמונה ניצחונות מול 12 הפסדים, קצת מזכיר את הימים המוקדמים עם קליבלנד.
7 צפייה בגלריה
קיירי ארווינג
קיירי ארווינג
פתח טוב בברוקלין, אבל נפצע. ארווינג בפוזה מוכרת
(צילום: AP)

הרגיז את המלך

אבל העונה הקודמת הסתיימה, מה עם הקרובה שמתחילה השבוע? ארווינג הרי החלים לגמרי מהניתוח שעבר בכתף, דוראנט עבר שיקום ארוך וחוזר לפרקט לאחר שנה ללא כדורסל ועל הקווים יש מאמן חדש ונוצץ בשם סטיב נאש. אפשר להיות אופטימיים, לא? אז זהו, שכנראה ארווינג מעדיף סערות.
לפני שבועיים, בצעד חסר תקדים, הודיע כי לא ידבר העונה עם התקשורת, אלא יסתפק בלהעביר הודעות כתובות: "במקום לדבר עם התקשורת היום, אני מעביר את ההצהרה הכתובה הזאת כדי להבטיח שכולם יבינו אותי כמו שצריך. אני מחויב להופיע לעבודה בכל יום, ליהנות, להתחרות ולזכות באליפות לצד החברים שלי לקבוצה בנטס".
7 צפייה בגלריה
קיירי ארווינג ולברון ג'יימס
קיירי ארווינג ולברון ג'יימס
לכלך על המלך והכחיש. ארווינג ולברון בעונה שעברה
(צילום: AP)
הוא וברוקלין ספגו כל אחד קנס של 25 אלף דולר, סכום זניח עבורו אבל כזה שגרם לו לצאת בהאשמות נגד הליגה: "אני מתפלל שישתמשו ב'כספי הקנס' ויתרמו אותם לקהילה שצריכה אותם, במיוחד עם מה שקורה בעולם. אני דוגל בשלום, אהבה וגדולה. תפסיקו להסיח את הדעת שלי ושל הקבוצה ותעריכו את האמנות, אנחנו פועלים אחרת. אני לא רוצה לדבר עם פיונים, תשומת הלב שלי שווה יותר".
המילה "פיונים" עצבנה לא מעט עיתונאים, ובצדק כנראה, ומי שהגיב באופן הקיצוני ביותר היה סטיבן איי סמית', כרגיל. "ארווינג מתנהג בצורה לא בוגרת, אנוכית, סנובית, חושב שהוא מעל אנשים אחרים", זעם סמית'. "הוא חושב שהתקשורת לא אותנטית ושהכול באשמתה: היחסים עם לברון, התקופה בבוסטון. אתה בברוקלין עכשיו, לא שיחקת רוב העונה, לא הצטרפת ל'בועה' בגלל הפציעה, אין לך זכות להגיד מה צריך ומה לא צריך לעשות".
הסיפור עם לברון התחיל בגמר ה-NBA האחרון, לפני המשחק השני של הלייקרס מול מיאמי. ארווינג התארח בפודקאסט של דוראנט וטען כי בפעם הראשונה בקריירה שלו הוא ישתף פעולה עם שחקן קלאץ' כמוהו. עקיצה ללברון? בהחלט נשמע ככה. כוכב הלייקרס חיכה כמה חודשים ולבסוף הגיב בפודקאסט שהשתתף בו עם ריצ'רד ג'פרסון וצ'נינג פריי, שניים שזכו באליפות איתו ועם קיירי בקאבס.
7 צפייה בגלריה
קיירי ארווינג וקווין דוראנט
קיירי ארווינג וקווין דוראנט
איך שיתוף הפעולה יעבוד? קיירי ודוראנט במשחק הראשון שלהם יחד
(צילום: AP)
"התגובה שלי הייתה 'שיט'. זה לא הפריע לי בגלל שחשבתי שהוא טועה, כי הרי קלעתי סלי ניצחון בכל הקריירה, אלא בגלל ששיחקתי עם קיירי שלוש שנים", הגיב לברון. "ורק רציתי שהוא יהפוך ל-MVP של הליגה, רק ההצלחה שלו עניינה אותי - וזה פשוט לא הסתדר בינינו בסופו של דבר. הדבר המשוגע הוא שזכינו באליפות, למרות הכל, אבל זה פשוט לא הסתדר. הדבר היחיד שהיה אכפת לי ממנו זה ההצלחה שלו על ומחוץ למגרש. מה שהוא אמר פגע בי קצת".
דבר נוסף שהפריע ללברון היה העיתוי: "אני רגיל לכך שמנסים להסיח את דעתי בגמר בדרך זו אחרת, לכן אני תמיד מוכן, אבל זה היה דפוק. כשקראתי את זה בפעם הראשונה, לא רציתי להגיב לפני שאדע מה באמת נאמר, אז ביקשתי את התמלול המלא".
כוכב הלייקרס גם נזכר בתקופה שלהם יחד: "הוא אחד השחקנים המוכשרים ששיחקתי איתם, הוא עשה דברים שמעולם לא ראיתי קודם לכן. הכישרון של קיירי הוא אחת הסיבות שחזרתי לקליבלנד. גם הגנתי עליו מפני התקשורת ובכל פעם שהם רצו ללכלך עליו, שימשתי כחוצץ. אמרתי להם: 'אתם טועים, הוא צעיר וילמד מהטעויות שלו'". לבסוף לברון סיכם בייאוש: "לפעמים, אתם יודעים, אתה נפתח כלפי מישהו וחוטף אגרוף בפה כשאתה לא מוכן".
7 צפייה בגלריה
דני אבדיה מול קיירי ארווינג
דני אבדיה מול קיירי ארווינג
נראה מצוין מול וושינגטון. ארווינג מול דני אבדיה
(צילום: AP)
לפני התגובה של לברון, ארווינג כמובן האשים את התקשורת בפייק ניוז והכחיש כי התייחס אליו: "למה תמיד זה צריך להיות אח נגד אח? אם אני רוצה לדבר על מישהו, פשוט אגיד את שמו במפורש. אל תקשיבו לנראטיבים שקריים, תנו לאנשים לחיות את חייהם, זה רק משחק. אנחנו חייבים בעידן קליקבילי, הכל זה בידור. אני לא רוצה שישימו אותי נגד מישהו אחר, אף פעם לא רציתי. הכל מאהבה ושלום".
אגב, החרם של ארווינג על התקשורת האמריקאית לא החזיק והוא ענה לאחרונה לשאלות העיתונאים בצורה מנומסת וסבלנית. הוא התנצל על האמירות שלו, כולל על המילה "פיונים", וטען כי לא התכוון לאף אחד ספציפי. על המגרש, לפחות במשחק ההכנה הראשון מול דני אבדיה ו-וושינגטון, שיתוף הפעולה שלו עם דוראנט נראה מבטיח והשניים, אם יישארו בריאים, יעשו בעיות לכל קבוצה בליגה.
השאלה היא רק איזו גרסה של קיירי ארווינג נקבל, כישרון העל שקבר סל אליפות על הראש של סטף קרי או הטיפוס הלא יציב שמפרק חדרי הלבשה?
פורסם לראשונה: 14:07, 20.12.20