אחרי שלושה ניצחונות רצופים במוקדמות המונדיאל, כולל שניים בחלון הנוכחי, נבחרת ישראל רוצה להמשיך במומנטום. רק שהמשימה תהיה קשה מאוד, בטח כשהיא תתארח מחר (שלישי, 21:45) בפארקן אצל דנמרק, מוליכת בית 6 ומי שמחזיקה במאזן מושלם (15 נקודות מ-15 אפשריות) ויחס שערים פנומנלי של 0:17.
על הנייר, יחסי הכוחות נוטים בבירור לזכות דנמרק, שאמנם רשמה 0:1 קטן באיי פארו בשבת האחרונה, אבל נראית רמה אחת מעל יתר הנבחרות בבית. במשחק הראשון בקמפיין, למי ששכח, היו אלה הדנים שחזרו מישראל עם ניצחון 0:2. הכחולים-לבנים, יש לציין, מגיעים במומנטום נהדר ואחרי שהביסו 2:5 את אוסטריה בסמי עופר והתבססו במקום השני בבית. כל שחקני הנבחרת, למעט ניר ביטון שנח באימון הערב ובספק למשחק, כשירים. אם ביטון לא יהיה כשיר, איאד אבו עביד, ג'ואל אבו חנא או איתן טיבי עשויים להחליפו.
6 צפייה בגלריה
רוטנשטיינר במסיבת העיתונאים
רוטנשטיינר במסיבת העיתונאים
"ניתן הכל". רוטנשטיינר במסיבת העיתונאים
(צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל)
6 צפייה בגלריה
נאתכו במסיבת העיתונאים
נאתכו במסיבת העיתונאים
משחק חוץ סופר-קשה. נאתכו
(צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל)
6 צפייה בגלריה
ליאל עבדה
ליאל עבדה
ליאל עבדה באימון המסכם
(צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל)
"זה נותן מוטיבציה גדולה, להבקיע שער ראשון בקמפיין לדנמרק", סיפר המאמן הלאומי, וילי רוטנשטיינר, במסיבת העיתונאים. "זו נבחרת נהדרת. היא לא איבדה נקודות ולא ספגה שערים בקמפיין המוקדמות. מצד שני, אנחנו מוכנים ולמדנו אותם במהלך היורו ובמשחקים עכשיו, יש לנו תכנית ואולי נוכל ליישם אותה על המגרש. זאת המטרה שלנו. ניתן הכל, אני בטוח שהשחקנים יילחמו עד לשנייה האחרונה".
אחרי ההצגה מול אוסטריה, רוטנשטיינר ביקש להישאר עם רגליים על הקרקע: "אנחנו צריכים להישאר רעבים להצלחה. אני חושב שיכול להיות צעד גדול כאן, אם נצליח מול דנמרק. אם אנחנו רוצים להגיע לרמות הגבוהות ביותר, אז הציפיות הן להשיג את התוצאה הטובה ביותר מול כל קבוצה באירופה ולנתח את המשחק לאחר מכן. יהיה מעניין מאוד לראות איפה אנחנו עומדים. זה מצב של ווין-ווין בשבילנו".
6 צפייה בגלריה
מונס דאבור
מונס דאבור
דאבור. יכבוש גם נגד דנמרק?
(צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל)
6 צפייה בגלריה
שון וייסמן
שון וייסמן
וייסמן מחוייך מתמיד
(צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל)
קפטן הנבחרת, ביברס נאתכו, הוסיף: "זו הולכת להיות חוויה קצת מסובכת במגרש כאן. שיחקתי בעבר פה עם קאזאן, ויש אווירה מחשמלת באצטדיון הזה. נצטרך לדעת להתמודד עם הנבחרת שלהם שהיא נבחרת מאוד חזקה. אנחנו מתכוננים, נגיע מוכנים למשחק, נצטרך להיות במיטבנו כדי להוציא נקודות".
נאתכו המשיך: "האווירה בחדר ההלבשה מאוד טובה. עברנו ניצחון גדול, שהיה חשוב גם להמשך הקמפיין. עכשיו אנחנו מגיעים למשחק שבו אנחנו למודי ניסיון, יודעים שאי אפשר להוריד לשנייה את הרגל מהגז. אני חושב שנקודה תהיה תוצאה טובה עבורנו, מול הנבחרת הכי חזקה בבית. אנחנו לא באים כדי להפסיד או לצאת בכבוד, אנחנו מגיעים במטרה ורצון להשיג נקודות. לא הצלחנו לנצח את סקוטלנד למרות יכולת מצוינת, אבל כן ידענו לעלות מהמשחק הזה. מחר אנחנו מול הנבחרת הטובה בבית ובמטרה להשיג משהו".
6 צפייה בגלריה
נבחרת דנמרק
נבחרת דנמרק
הפייבוריטים לניצחון. שחקני דנמרק
(צילום: EPA)

בעיה בדנמרק: דולברג ובריית'ווייט ייעדרו

החבורה של וילי רוטנשטיינר קיבלה בשורה משמחת עבורה וקצת אופטימיות שאפשר לצאת מקופנהגן עם תוצאה טובה כאשר הדנים הודיע שקספר דולברג ומרטין בריית'ווייט, שניים מהשחקנים החשובים ביותר בנבחרת הסקנדינבית, פצועים ולא ייקחו חלק בהתמודדות.
"בתחילת השבוע חשבתי שהם יהיו כשירים, אבל זה לא נראה ככה באימונים האחרונים", אמר המאמן קספר יולמאנד. הדנים זימנו במקום את אנדראס קורנליוס, חלוץ שמשחק בטרבזונספור. "אנדראס יצטרף לאימונים ונראה כמה הוא כשיר למשחק", הוסיף המאמן. "תמיד טוב שיש לך כלי נשק כמוהו על המגרש".