העונה כבר השתמשתי במונח "אי אפשר לעבור לסדר היום" בנוגע למשחק של מכבי ת"א ביורוליג. אז זה היה על תבוסה משפילה מול באסקוניה, 40 דקות של כדורסל נורא. הפעם ב-69:68 בבלגרד - מדובר על 12 שניות בלבד, אבל זה לא פחות גרוע. אמנם הצהובים עדיין במאזן סביר של 5:5, ואפילו השיגו ניצחון יוקרתי על אולימפיאקוס במשחק המוקדם של המחזור הכפול השבוע, אבל 12 השניות האלה מוכיחות שלמרבה הצער, גם עמוק לתוך העונה הבלגן מתעלה על כל הבלחה טובה.
איך יכול להיות 1: איזו מין החלטה של הצוות המקצועי היא לתת לווייד בולדווין את הכדור האחרון אחרי פסק זמן עם הזדמנות לניצחון? למרות שהוא אחד מהשחקנים המובילים של הקבוצה העונה, הוא תפס ערב רע ונכנס למהלך הזה עם 5 איבודים. מספר 6 הגיע מיד.
2 צפייה בגלריה
ווייד בולדווין שחקן מכבי ת"א
ווייד בולדווין שחקן מכבי ת"א
תפס ערב רע. בולדווין
(צילום: EPA)
איך יכול להיות 2: בדרך נס הכדור חזר למכבי עם 9.3 שניות על השעון. בקבוצה מתוקנת ומסודרת, יש תרגילים מתוכננים למצבים שונים, במיוחד סופי משחק. אז הנה מה שקרה באמת – אוסטין הולינס, ש"חזר לעצמו" אחרי משחק טוב אחד ולא ברור מדוע בכלל היה על המגרש ברגע הזה, קיבל את כדור החוץ ונתקע איתו במשך שלוש שניות בזמן שלא הבין למי למסור. לורנזו בראון קיבל את הכדור בסופו של דבר, אבל במקום לטוס קדימה הוא טייל לו, כידרר מאחורי הגב, ושיחרר ברגע האחרון זריקה לא טובה לשלוש. כל זה על עודד קטש.
זה פשוט פקשוש ענק. מכבי ת"א הייתה קרובה לניצחון חוץ אירופי יותר מאשר בכל משחק אחר העונה, אבל הקומדיה הזו, שלא הצחיקה אף אוהד, כמיטב המסורת בשנים האחרונות, הרסה הכל. ולמרות שזה היה הצמוד ביותר מבין ארבעת הפסדי החוץ, זו גם הסיבה שהיה הכואב ביותר. המשחק היה בכיס, רק לבוא ולקחת, אבל בגלל חוסר תיאום בין השחקנים המבולבלים וחוסר הכוונה מצד הספסל ההזדמנות ירדה לטמיון. מי שלא יודעת לבצע תרגיל מנצח בשני מקרים שונים עם מספיק זמן על השעון היא קבוצה שלא מגיע לה לנצח, ושום תירוץ לא ישנה את ההפסד האומלל. זה גם לא עניין של עומס – בראון היה מצוין פרט להחלטה האחרונה ולא הראה סימנים של תשישות מרצף של בלגרד-דרבי-אולימפיאקוס-בלגרד בתוך פחות משבוע.
2 צפייה בגלריה
לוקה מיטרוביץ' שחקן הכוכב האדום בלגרד מול לורנזו בראון שחקן מכבי ת"א
לוקה מיטרוביץ' שחקן הכוכב האדום בלגרד מול לורנזו בראון שחקן מכבי ת"א
לא היה מי שיסייע לו. בראון שומר על מיטרוביץ'
(צילום: EPA)
אוהד ממוצע נשאר בהרגשה של צעד קדימה, שניים אחורה. שוב ושוב. קבוצה שחוזרת מהבור מול אחת היריבות הטובות באירופה ביום שלישי, וביום חמישי אף אחד מהשחקנים שלה לא יודע לאן הכדור אמור ללכת ברגע האמת. ביום שלישי ג'ון דיברתולומאו ממשיך להפגין יכולת שיא, בחמישי הוא לא רלוונטי. בשלישי הולינס וג'רל מרטין הם הערך המוסף, בחמישי מפריעים למשחק.
עם כל הכבוד לבראון שנתן משחק ענק, וגם סורקין שהוסיף עוד קצת להתקדמות שלו, עם משחק נהדר אמש וגג מכריע ויפהפה מול אולימפיאקוס – לא היה מי שיסייע והם שיחקו לבד. השניים האלה נותנים המון, אבל איפה האחרים שיקחו אחריות בערב בו בולדווין לא מתפקד. זה נגמר בהפסד שני תוך שישה ימים בבלגרד, וכישלון מול קבוצה בינונית אחרי ניצחון על אחת גדולה. לכו תבינו.