אכזבה גדולה במכבי ת"א אחרי הדרמה הגדולה אתמול (חמישי), שהסתיימה בהפסד 69:68 לכוכב האדום בלגרד.
הצהובים קיוו לסיים את השבוע ברגל ימין אחרי שכבר השלימו שני ניצחונות מול היריבה העירונית הפועל ת"א ואולימפיאקוס. בנוסף, רצו להשיג ניצחון חוץ ראשון העונה ביורוליג, אך במקום זאת ספגו הפסד רביעי בארבעה משחקי חוץ והם במאזן 5:5.
4 צפייה בגלריה
נמניה נדוביץ' שחקן הכוכב האדום בלגרד מול אוסטין הולינס שחקן מכבי ת"א
נמניה נדוביץ' שחקן הכוכב האדום בלגרד מול אוסטין הולינס שחקן מכבי ת"א
לא הבריק מול האקסית. הולינס לא מצליח לעצור את נדוביץ'
(צילום: EPA)
4 צפייה בגלריה
סורקין
סורקין
ממשיך בהתקדמות. סורקין
(צילום: EPA)
שתי בעיות מרכזיות היו במשחק של מכבי ת"א. הראשונה היא היכולת ההגנתית הרעה ברבע הראשון, שאפשרה למארחת לקלוע 27 נקודות. הבעיה השנייה היא חוסר הריכוז בשניות האחרונות. הכוכב האדום בלגרד עלתה ליתרון דו ספרתי מוקדם. ברבע השני, בעיקר בזכות לורנזו בראון (23 נקודות, 6 ריבאונדים ו-7 אסיסטים) ורומן סורקין (16 נקודות ו-6 ריבאונדים) הצליחה מכבי ת"א לנגוס בהפרש ואפילו לעלות ליתרון ראשון באמצע הרבע השלישי.
אבל אז התחילה הדרמה האמיתית. במצב של 68:69 לכוכב האדום בלגרד עם 23 שניות לסיום, מכבי ת"א קיבלה הזדמנות חלומית לנצח. בולדווין, שהיה במשחק מפוזר ולא טוב מבחינתו עם 6 נקודות ו-6 איבודים, יצא להתקפה ואיבד כדור קריטי. אבל אז הצהובים קיבלו מתנה, עם איבוד כדור של חסן מרטין בצד השני. על השעון נשארו 9 שניות, בהן קטש ביקש בפסק הזמן להכניס את הכדור בביטחון ולקלוע כמה שיותר מהר כדי שתהיה הזדמנות לתקן במידה שיחטיאו. בפועל, בולדווין הכניס את הכדור, אוסטין הולינס התמהמה במסירה ולבראון נשארו שניות ספורות. בראון החטיא זריקה די אבודה ומכבי ת"א שוב הפסידה בחוץ.
4 צפייה בגלריה
ווייד בולדווין שחקן מכבי ת"א
ווייד בולדווין שחקן מכבי ת"א
היה מפוזר מאוד. בולדווין
(צילום: EPA)
"זה הפסד כואב", אמר עודד קטש בסיום, "היה לנו רבע ראשון פחות טוב, אבל הצלחנו לחזור לאט-לאט למשחק, ובסוף כשמגיעים לכדור אחרון צריך טיפה מזל, איזו שריקה של שופט, אבל השריקות האחרונות לא היו לטובתנו. זה באמת הפסד כואב, כי רצינו את זה מאוד, גם השחקנים עשו מאמץ גדול".
ג׳וש ניבו, שסיים את הערב עם 10 נקודות ו-2 ריבאונדים, אמר בסיום: "זה הפסד קשה. בשני הפוזשנים האחרונים לא הצלחנו לבצע את מה שרצינו וזה מה שהכריע את המשחק. הם קלעו כמה סלים קשים ואנחנו החטאנו כמה זריקות".
4 צפייה בגלריה
עודד קטש מאמן מכבי ת"א
עודד קטש מאמן מכבי ת"א
"הפסד כואב". קטש
(צילום: EPA)
מי שהתחיל להיכנס לעניינים ולשטף ההתקפי במשחק האחרון מול אולימפיאקוס היה אוסטין הולינס. מול האקסית שלו ואחרי שזכה לטקס הוקרה לפני המשחק, הוא רשם בקצת פחות מ-14 דקות 0 נקודות עם 3 ריבאונדים ואסיסט אחד. מי שעוד היה חסר למכבי ת"א היה אלכס פוית'רס, שסיים ללא נקודות ועם 3 ריבאונדים ו-3 איבודים ב-20 דקות. "ממש נלחמנו עד הסוף כדי לחזור", אמר הולינס, "צריך לתת לכוכב האדום בלגרד קרדיט, השחקנים שלה קלעו את הזריקות שהם היו צריכים כדי לנצח".
את הצהובים ליוו לבלגרד עשרות אוהדים ועל כך אמר הולינס: "אנחנו מוקירים תודה לאוהדים שלנו, לא רק בבית אלא גם במשחקי חוץ. להרבה קבוצות אין את הלוקסוס של אוהדים שמגיעים למשחקי חוץ. האווירה פה באמת תמיד נהדרת, במיוחד ביורוליג".