חשבתם שהרוסים יירגעו אחרי שאיגוד ההתעמלות העולמי הודיע רשמית שלינוי אשרם זכתה בצדק במדליית הזהב בטוקיו? מסתבר שהם עדיין לא מסוגלים להשלים עם המפלה.
נשיאת איגוד ההתעמלות הרוסית ומאמנת העל של הנבחרת, אירינה וינר-אוסמנובה, הודיעה הערב (חמישי) כי היא תגיש ערעור על מסקנות האיגוד העולמי (FIG), שבהן נקבע כי לא נמצא כל דופי בציונים שניתנו במשחקים האולימפיים.
4 צפייה בגלריה
לינוי אשרם
לינוי אשרם
הרוסים לא מוכנים להכיר בה כאלופה אולימפית. אשרם
(צילום: אורן אהרוני)
4 צפייה בגלריה
"לא ציפינו לתשובה אחרת". וינר-אוסמנובה
"לא ציפינו לתשובה אחרת". וינר-אוסמנובה
"לא ציפינו לתשובה אחרת". וינר-אוסמנובה
(צילום: אורן אהרוני)
"לא ציפינו לתשובה אחרת", סיפרה וינר-אוסמנובה (73) לתקשורת המקומית. "אם היינו מצפים לתשובה אחרת, לא היינו מגישים בקשה כזאת, שכן תגובת האיגוד העולמי הייתה ניתנת מיד במשחקים האולימפיים, כאשר התקבלה החלטה לא הוגנת שהרעידה את כל העולם".
בתוך כך, האיגוד העולמי חשף בהודעתו כי התקבלו איומים על כמה שופטים, שספגו הודעות שנאה רבות מאז התחרויות האולימפית. על כך הגיבה המאמנת הרוסייה: "זו הפעם הראשונה שאני שומעת שמישהו איים על השופטים. אין עלינו תלונות באופן אישי. מעולם לא אמרנו דבר לאף אחד. כמובן שיש אנשים שזועמים, אבל אני לא חושבת שהיו איומים. יש זעם מדוע הם נתנו ציונים כאלו, ולא אחרים".
4 צפייה בגלריה
לינוי אשרם ודינה אברינה על הפודיום
לינוי אשרם ודינה אברינה על הפודיום
הסאגה לא רוצה להסתיים. אשרם ואברינה על הפודיום
(צילום: רויטרס)
על המהלכים שהיא והאיגוד הרוסי מתכוונים לבצע, היא אמרה: "אנחנו אוספים מסמכים ומבצעים ניתוח של הציונים. אנו מכינים חומרים אותם נציג בפני התאחדות ההתעמלות הבינלאומית, לא נשאיר זאת כך. אנחנו לא טיפשים. אנחנו יודעים במאה אחוז שאנחנו צודקים. אישרנו זאת גם בעזרת שופטים עצמאיים מהרמה הגבוהה ביותר, ששפטו גם את כל התחרויות שהיו באולימפיאדה. יש לנו בסיס ראיות משלנו לכך שהיו הפרות ענק במשחקים האולימפיים".
וינר-אוסמנובה הוסיפה: "אם פעם הגנו על הוועדה הטכנית והפדרציה הבינלאומית האשימה את השופטים, עכשיו ההפך הוא הנכון. באותה תקופה לא היו תוצאות נוראיות כמו עכשיו. זה לא רק מה שקרה לדינה, אלא גם מספר עצום של החלטות מוטעות שפשוט זרמו כמו נהר ואשר לא נותחו על פי הכללים. את כל זה אפשר היה לראות בשידור הטלוויזיה".
4 צפייה בגלריה
דינה אברינה
דינה אברינה
מתכוונת להשתתף באליפות העולם. דינה אברינה
(צילום: AFP)
בתוך כך, הרחק מהבלגן, האחיות דינה וארינה אברינה טסו לחופשה בקפריסין, אולי כדי לחמוק מהרעש העולמי. בינתיים הן פרסמו הודעה בה מסרו שהן מודות לכולם על התמיכה שקיבלו מאז האולימפיאדה ואף הודיעו שהן מתכוונות להשתתף בעוד חודשיים באליפות העולם, שתתקיים גם היא ביפן.