המצב של בית"ר ירושלים כל כך מייאש עד שארווין קומאן לא רק התפטר מתפקידו, הוא הודיע שהוא פורש מאימון. זאת כדי שחס וחלילה הוא לא ייפול שוב על מועדון כזה חסר מזל, שבכל יום מקבל בשורת איוב חדשה, שקם בבוקר ולא יודע מאיפה הסטירה תגיע. הבעלים במעצר, הקבוצה מנוהלת על ידי נאמן, השחקנים חושבים רק על עצמם (כפי שהוא עצמו איבחן במדויק), לה פמיליה עושה בלגן ביציע, והיו"ר אלי אוחנה שאמור לעזור לו מוצא זמן לטוס למרוקו עם ההתאחדות לכדורגל. כאילו אין צרות בעולם הבית"רי.
ארווין קומאן מצא את עצמו לבד. הוא כבר לא צעיר (בן 60), וכשצריך להתמודד עם כל כך הרבה דברים במקום לאמן, טבעי ששאלת הפרישה תעלה. יפה שהוא שרד עד עכשיו ולא ברח כבר לפני חודש. הראיון שלו בשבוע שעבר, בו אמר שהשחקנים מתעסקים בשחקנים אחרים, צעק לשמיים מרוב ייאוש. אתמול הוסיף שהוא ראה שהקבוצה אפאטית, וכולם כבר הבינו שאין לו כוח יותר למשימה ההזויה הזאת. זה היה ראיון של אדם שמרגיש שהוא היחיד שאכפת לו, והוא לא טועה. הוא גם ראה את לוח המשחקים והבין שבית״ר עומדת לפגוש את מכבי תל אביב, מכבי חיפה והפועל באר שבע. אדם סביר יודע מתי לוותר, אי אפשר שלא להבין לליבו של ההולנדי החביב.
3 צפייה בגלריה
ארווין קומאן
ארווין קומאן
אדם סביר יודע מתי לוותר. ארווין קומאן
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
בניון, חוגג ואוחנה ביציע
בניון, חוגג ואוחנה ביציע
העלימו את עצמם. אוחנה במרוקו, חוגג במעצר
(צילום: ראובן שוורץ)
המצב של בית"ר לא יכול היה להיות רע יותר, המותג גוסס ורק קומאן נשאר כמו הילד ההולנדי עם האצבע בסכר. אם לאחרים לא אכפת, בשביל מה הוא צריך את זה?
אין ספק שקומאן הוא אדם חד שהצליח להבין מהר מאוד את אופיו של הכדורגלן הישראלי: מפונק, ילדותי, ולא מושיט יד ברגעים קשים. הסגל של בית"ר לא כל כך גרוע ויש שם כמה שחקנים מנוסים שאמורים לקחת אחריות ולעזור למועדון, הרי בדיוק בשביל זה משלמים להם. לשחקנים אכפת רק מעצמם ומהאינסטגרם (הבדרך כלל מביך) שלהם. אף אחד מהם לא מצא לנכון לעמוד מול המצלמות ולקחת אחריות על המצב, לדבר עם האוהדים הכועסים, או לגבות את קומאן מול התקשורת.
הם יודעים שאף פעם לא יאשימו אותם, גם אם הקבוצה תרד ליגה. התקשורת תמיד מחפשת קודם כל את הראש של המאמן, כי היא שבויה בתפיסה המיושנת שהמאמנים הם סוג של קוסמים כל-יכולים. מאמן לא יכול לגרום לשחקנים לרוץ, הוא לא מורה לספורט שיכול לזמן את ההורים של השחקנים שלא מתאמצים לשיחת נזיפה.
גם אלי אוחנה היה אמור לעזור לארווין קומאן במצב הזה, אבל בניגוד אליו הוא באמת "קוסם" שמצליח להעלים את עצמו ולגרום לכך שישכחו מקיומו. בעיצומו של הבלגן מול לה פמיליה, אוחנה כתב טור אמיץ נגד הארגון. עכשיו בית"ר זקוקה לו מקצועית, והוא נעלם. לא שמענו אותו אומר משהו בנוגע למצב המקצועי של הקבוצה, או מבקר את השחקנים בפומבי כמו שמגיע להם. נראה שהוא עושה הכל כדי שנשכח שגם הוא אחראי למצב המועדון.
3 צפייה בגלריה
איתמר ניצן עם איתן שמואלביץ'
איתמר ניצן עם איתן שמואלביץ'
דואגים יותר לאינסטגרם שלהם. שחקני בית"ר ירושלים
(צילום: עוז מועלם)
עכשיו אוחנה צריך למצוא מאמן חדש, הרי הוא עצמו בוודאי לא יעמוד על הקווים ויספוג את הביקורת. כנראה שיותר חשוב לו לנסוע למרוקו מתוקף תפקידו כחבר הנהלת ההתאחדות לכדורגל. אפשר להבין אותו, כולנו היינו מעדיפים לנסוע לחו"ל מאשר לנזוף בשחקנים לא אכפתיים, שיותר מעניין אותם מה לכתוב בסטורי של הבוקר: "בוקר טוב" או ללכת על Good Morning, כי אז אולי העוקבים יתבלבלו ויחשבו שזה הסטורי של רונאלדו.
המצב של בית"ר לא יכול היה להיות רע יותר, המותג גוסס ורק קומאן נשאר כמו הילד ההולנדי עם האצבע בסכר. הבעיה הקטנה שהילד כבר בן 60, הוא עשה את שלו בכדורגל והבין שהוא לא חייב לאף אחד שום דבר. אם לאחרים לא אכפת, בשביל מה הוא צריך את זה?