ליברפול עדיין מלקקת את הפצעים מעונה רעה, בה הצליחה להשתחל לרביעייה הראשונה באנגליה ולזכות בכרטיס לליגת האלופות רק במחזור האחרון. מהפכה בסגל? למי יש כסף לזה. אבל רענון? זה בהחלט על הפרק, בעיקר בקישור.
יורו 2020 ב-ynet - למתחם המיוחד
פלוריאן נויהאוז ממנשנגלדבאך הוא שם חם באנפילד, יורגן קלופ שוקל את הקאמבק של פיליפה קוטיניו, ובשביל להכניס דם חדש צריך גם לפנות מקום. ג'ורג'יניו ויינאלדום כבר חתך לפ.ס.ז', למרות שברצלונה הייתה זו שעלתה בהקשר שלו לאורך השנה האחרונה – ותיאגו אלקנטרה, בורג מרכזי בנבחרת ספרד, עשוי לסיים את דרכו במועדון גם הוא בקרוב.
4 צפייה בגלריה
תיאגו
תיאגו
משחק כדורגל ספרדי קלאסי. תיאגו
(צילום: gettyimages)
4 צפייה בגלריה
תיאגו
תיאגו
ישתיק לכל המבקרים את הפה? תיאגו באימון
(צילום: gettyimages)
זו הייתה אחת הגניבות הגדולות של הקיץ שעבר. תיאגו שיחק תפקיד מפתח בעונה המושלמת של באיירן מינכן, וכדי לא לאבד בחינם שחקן שהרגיש מיצוי במועדון ורצה אתגר חדש הקבוצה הסכימה למכור אותו עבור 25 מיליון יורו בלבד לליברפול. הקשר הספרדי המבריק נראה בדיוק כמו המנוע בקישור שיוכל לתת לסגל המותש של קלופ אנרגיות ייחודיות ולהתאים כמו כפפה למערך.
מה שקרה היה ההפך המוחלט. שרשרת נסיבות שפעלו נגדו הרסה לתיאגו את ההשתלבות: בשלב מוקדם של העונה הוא הושבת לחודשיים בגלל פציעה בברך, חלה בקורונה בספטמבר, וההחלמה והחזרה לכושר היו איטיות; בגלל מכת הפציעות הקשה באנפילד, הוא נאלץ לשחק יותר ויותר כקשר אחורי ולא כקשר מרכזי, תפקיד בו הוא פחות מצטיין; הקבוצה עצמה, כפי שציין קלופ, לא התחברה בגלל השינויים המאולצים הרבים, מה שהקשה על תיאגו למצוא את מקומו; ולצד כל ההסברים – הוא פשוט לא היה טוב מספיק כששיחק.
שער אחד ב־30 הופעות, ביקורת פומבית מהמנג'ר והרבה נזיפות מהפרשנים - זה מה שהשלים העונה. הסברה הרווחת היא שליברפול הביאה במכוון שחקן שונה מאלו שיש לה כדי שיוסיף ממד אחר, אבל תיאגו התברר כקשר שלא יכול להסתגל לשיטה של קלופ בגלל שאינו מהיר ואתלטי כמו שאר מרכז השדה האדום. זה לא יפתיע איש אם יימכר הקיץ כדי לפנות מקום לרכש חדש.
4 צפייה בגלריה
קלופ מאוכזב
קלופ מאוכזב
ביקורת פומבית מהמנג'ר. יורגן קלופ ותיאגו
(צילום: EPA)

נתקע על שני שערים

אבל בדיוק מה שהפריע לו בליברפול הוא היתרון הגדול שלו בנבחרת, כי תיאגו, שצמח במחלקת הנוער של ברצלונה, משחק כדורגל ספרדי קלאסי. אלו לא אותם הלחץ והיציאה המהירה קדימה שדרשו ממנו העונה, אלא כדורגל של מסירות וסבלנות שמאפשר לו להכריע משחקים במסירות גאוניות. לואיס אנריקה לא יוכל להצליח בטורניר בלעדיו, וזה מתחיל הערב (שני, 22.00) מול שבדיה בסביליה.
זו לא רק היכולת. בלי סרחיו בוסקטס שחלה בקורונה (בינתיים נשאר בסגל, ובספרד מקווים שיוכל לשחק במחזור השני של שלב הבתים מול פולין), מרכז השדה צעיר מאוד ודורש מנהיג. הבעיה הזו קיימת בכל חלקי המגרש, ומהווה את עקב האכילס במהפכת הילדים של אנריקה, אבל בולטת במיוחד בקישור - באופן עקבי החלק החשוב ביותר בהשתלטות הספרדית על הכדורגל בשנות האלפיים. אף אחד לא מצפה מרודרי ומפדרי (רק בן 18) שיהיו צ'אבי ואנדרס אינייסטה החדשים באופן מיידי, אבל בהחלט קיימת תקווה שייקחו כבר הפעם את ההזדמנות ויתעלו על עצמם. הם לא יכולים לעשות את זה בלי מבוגר אחראי.
4 צפייה בגלריה
לואיס אנריקה
לואיס אנריקה
לא יוכל להצליח בטורניר הזה בלי תיאגו. לואיס אנריקה
(צילום: gettyimages)
תיאגו כבר בן 30, ועכשיו הגיע הזמן שלו להיות השחקן הזה. בגמר יורו הצעירות בירושלים לפני שמונה שנים הוא הטביע את איטליה עם שלושער מדהים בניצחון 2:4, אבל מאז לא תפס פיקוד על ספרד. הוא החמיץ את יורו 2012 ומונדיאל 2014 בגלל פציעות, שיחק 26 דקות ביורו 2016 וערך שתי הופעות לא מרשימות במונדיאל 2018. מאז הבכורה שלו בנבחרת הבוגרת ב־2011 הוא עוד לא הגיע לכמות השערים שכבש באותו משחק בטדי, וחתום רק על שניים!
אבל צ'אבי ואינייסטה, אפילו דויד סילבה וססק פברגאס, כבר לא כאן. זה בדיוק הטורניר שתיאגו חיכה לו. אולי לא בכושר שיא, אבל הוא יותר חשוב מאי־פעם עבור הספרדים. ואחרי עונה כזו בליברפול יש לו גם המון אנשים להשתיק.