בסיום העונה שעברה, כשמכבי ת"א הייתה כבר מרחק נגיעה מפיינל-פור היורוליג, אבל כשלה עם 3:2 דרמטי למונאקו - הקבוצה סימנה מטרה מרכזית אחת לזו הנוכחית - לעלות לפלייאוף פעם נוספת. אתמול (שלישי), אחרי 85:113 מרשים על באסקוניה בפלייאין, היא הושגה - ובסטייל.
רק שאחרי מה שעברה מכבי העונה - ההישג נראה גדול שבעתיים. אירועי ה-7 באוקטובר שינו את כל התוכניות, הצהובים נאלצו "לארח" את משחקיהם בבלגרד ועשו זאת ללא קהל ועם חוסר ודאות גדול. סיום עונה מטורף ורצף ניצחונות מרשים, כשהדובדבן היה ה"וי" המרשים על באסקוניה, שלח את מכבי ת"א לרבע גמר הפלייאוף מהמקום השביעי ולמפגש מול פנאתינייקוס בסדרה של הטוב מ-5 משחקים. זה הראשון - כבר במוצאי החג ביום שלישי באתונה.
5 צפייה בגלריה
מכבי ת"א באסקוניה
מכבי ת"א באסקוניה
ריברו חוגג עם האוהדים
(צילום: Djordje Kostic)
במכבי ת"א פשוט התמוגגו מהניצחון אתמול ושחררו הרבה לחץ בחדר ההלבשה עם חגיגות ענקיות. השמחה הגדולה הייתה בעיקר מצמד הכוכבים, ווייד בולדווין ולורנזו בראון. זה לא סוד שהעונה של בראון הייתה מאוד מגומגמת, מלאה בעליות וירידות ובחוסר ביטחון, מה שהתבטא על הפרקט עם יכולת פושרת.
אתמול, בדיוק ברגע הנכון, הוא קיבל את הביטחון הזה בחזרה, או פשוט הבין שהוא חייב להציג ערב אדיר אם הוא רוצה שהקבוצה הזאת תגיע לפלייאוף. בראון התפוצץ עם 29 נקודות (7 מ-8 לשלוש), בתוספת של 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים והזכיר את הימים הטובים שלו מהעונה שעברה.
5 צפייה בגלריה
קולסון
קולסון
החגיגות הגדולות בצהוב
(צילום: EPA/ANDREJ CUKIC)
5 צפייה בגלריה
מכבי ת"א באסקוניה
מכבי ת"א באסקוניה
ג'ייק כהן בטירוף
(צילום: Djordje Kostic)
ומה לגבי בולדווין? הכוכב השני של הצהובים עוד היה במרכז העניינים יום לפני המשחק כשבעיות בירוקרטיות מנעו את המראתו לבלגרד. אחרי שהעניין נפתר ומהרגע שעלה על המטוס והצטרף לשאר חבריו לקבוצה, הוא היה שם במלוא מובן המילה. אחרי שבחודש האחרון הציג יכולת שיא וגם קיבל את תואר מצטיין חודש מרץ ביורוליג, בולדווין סיים עוד ערב מצוין מבחינתו התקפית עם 26 נקודות ו-5 אסיסטים.

"בראון? אחד השחקנים הגדולים באירופה"

"זה היה אפילו טוב יותר ממה שדמיינו", אמר עודד קטש בסיום. "זה לא מובן מאליו. אני חושב שבאסקוניה הגיעה למשחק אחרי תקופה טובה ובכושר נהדר. היא קבוצה מאוד מסוכנת, אבל עשינו עבודה טובה הגנתית ברוב שלבי המשחק. גם התקפית הכדורים נכנסו, ושכולם מעורבים ובכושר טוב, אז רואים שאנחנו קבוצת התקפה טובה".
5 צפייה בגלריה
בראון
בראון
שוב איתנו. בראון
(צילום: EPA/ANDREJ CUKIC)
על בראון אמר קטש: "תמיד ידענו שהוא אחד השחקנים הגדולים באירופה, זכרנו את זה. גם אם שחקן בתקופה קצת פחות טובה. הרבה היה תלוי בעניין הגופני. ברמה המקצועית, מעולם לא איבדנו ביטחון בו וגם השחקנים. לורנזו, כמו שחקן גדול, הראה שהוא עושה את הקפיצה הזאת כשיש משחק גדול. אני שמח בטח בשבילו כי הוא עבר תקופה פחות טובה. אבל הוא עשה הפעם את מה שהוא עושה כבר שנתיים עבורנו, הוא המנהיג".
המאמן נשאל על פנאתינייקוס וענה: "מעבר לזה שיתרון הביתיות שלהם, בסדרה לדעתי זה אפילו יותר משמעותי שאנחנו לא משחקים מול הקהל שלנו. זו משוכה לא פשוטה, קבוצה עם רוטציות לא ארוכות שעושה את הדברים שלה עם המון ניסיון. זה אתגר גדול עבורנו, אבל אנחנו נהיה מוכנים אליו".
5 צפייה בגלריה
קולסון
קולסון
ועכשיו: פנאתינייקוס מחכה. שחקני מכבי ת"א
(צילום: EPA/ANDREJ CUKIC)
בראון התייחס לערב הגדול: "המאמנים עשו עבודה נהדרת וגם עבודת הסקאוטינג הייתה טובה. הייתי צריך את זה בשביל הביטחון שלי, אנשים לא יודעים מה אני עובר עם הכאבים שיש לי, אבל אני מרגיש הרבה יותר טוב. פנאתינייקוס היא קבוצה נהדרת, אבל אני חושב שנגיע מוכנים בעיקר מנטלית".
לצהובים אין הרבה זמן להיות באופוריה , כשכבר היום (רביעי) יעשו את דרכם ארצה לקראת משחק הליגה מחר (חמישי, 21:00) ברוממה מול הפועל חיפה. מי שלא שותף במשחק אתמול היה ג'ון דיברתולומאו, שסובל מפציעה בכתפו. בקבוצה מקווים שיהיה כשיר כבר למשחק מחר, כדי שיוכל לחזור בחזרה לקצב המשחק לקראת פנאתינייקוס.