בצל ביטול משחק הדרבי ביום חמישי האחרון, הפועל ירושלים תפגוש הערב (21:00) את מכבי ת"א לקלאסיקו הראשון העונה במסגרת גמר גביע ווינר. "אין חשק לשחק כדורסל", אמרו בכירים, מאמנים ושחקנים בענף אחרי שהפועל ת"א קיבלה את ההחלטה הדרמטית לא לעלות לשחק, בגלל יחס המשטרה לאוהדיה, שהובילה להפסד טכני ששלח את הצהובים לגמר.
יש לציין שגם במינהלת הליגה וגם שתי הקבוצות שמשחקות הערב שקלו אם בכלל רלוונטי לקיים את המשחק - אך לבסוף התקבלה החלטה שלמען הספורט ההצגה חייבת להימשיך. לצד זאת, ההחלטה גם נובעת מהרצון לא לעורר פרובקוציות וגם לא להיגרר להפסדים כספיים בעקבות התחייבויות לקשת של גורמים עסקיים.
2 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ת"א עומדים בתור
אוהדי הפועל ת"א עומדים בתור
תחושות קשות בכדורסל הישראלי. אוהדי הפועל ת"א מחוץ לדרייב-אין ביום חמישי
(צילום: יאיר שגיא)
אוהדים רבים צפויים להצביע ברגליים. בהודעה שפרסם ארגון אוהדי מכבי ת"א, "הגייט", נכתב: "לא נגיע לגמר גביע ווינר. אנחנו קוראים למינהלת לקיים את משחק חצי הגמר שוב, הפעם עם יחס הוגן לאוהדים. אנחנו קוראים גם לקבוצה להצטרף אלינו".
גם מהגוש המעודד של הפועל ירושלים מיהרו להוציא הודעה דומה: "לא נגיע למשחק. בשנים האחרונות מתקבלות - פעם אחר פעם - החלטות דרקוניות של המינהלת, המשטרה ושרי הספורט שכולן פוגעות באוהדים. המחאה פה לא קשורה להפועל ת"א - אתמול זה הם ומחר זה אנחנו. אנו מצפים מהקבוצה שלא תיקח חלק בשערוריה הזאת ושלא תעלה למשחק".
בצד המקצועי, מכבי ת"א לא רשמה שוב את ג׳יימס ווב ואנטוניוס קליבלנד, בעוד הפועל ירושלים לא רשמה את קאדין קרינגטון ומוריס אנדור. בשתי הקבוצות השאירו שלד שחקנים רחב מהעונה שעברה ולכן טוענים שאין צורך להסביר את משמעות המשחק לכל אחד מהמועדונים ואת היריבות הגדולה, או להכניס מוטביציה ודריכות, מאחר שכבר רוב השחקנים מכירים ויודעים את ההיסטוריה, כולל את האווירה החמה שיש ביציעים.
2 צפייה בגלריה
רומן סורקין שחקן מכבי ת"א מול עוז בלייזר שחקן הפועל ירושלים
רומן סורקין שחקן מכבי ת"א מול עוז בלייזר שחקן הפועל ירושלים
רומן סורקין שחקן מכבי ת"א מול עוז בלייזר שחקן הפועל ירושלים
(צילום: עוז מועלם)
"שתי הקבוצות עברו מחנות אימונים מאוד אינטנסיביות", אמר שחקנה של הפועל ירושלים, אור קורנליוס, לקראת המשחק. "עבדנו קשה בחודש האחרון, למדנו מה אנחנו צריכים לשפר. אנחנו באים בכל הכוח הערב ומקווים שזה יעשה את העבודה. אנחנו באים לנצח".

מפגש אקסים

הרכש הישראלי החדש של מכבי ת"א, תמיר בלאט, יפגוש לראשונה את האקסית, הפועל ירושלים, את מדיה לבש במשך שלוש עונות לפני שעזב לאלבה ברלין. בצד השני, אומנם לא בפעם הראשונה, כי כבר פגש את הצהובים במסגרת היורוליג - יפגוש יובל זוסמן את הקבוצה בה שיחק במשך חמש עונות ברציפות.
בפעם האחרונה שבה זוסמן הגיע להיכל מנורה מבטחים ופגש את אוהדי הצהובים זה נגמר בבוז צורם ובקריאות רבות לעברו, כל זה כשהוא עבר לאלבה ברלין, לה אין יריבות גדולה עם מכבי ת״א. הפעם, לאחר שהוא עבר לאחת מהיריבות הגדולות של האלופה, צפויה לו קבלת פנים "חמה" אפילו יותר.