עכשיו זה רשמי: פיינל-פור ליגת האלופות ישוחק במלאגה ולא בפיס ארנה בירושלים. כך הודיעה היום (רביעי) פיב"א לארבע הקבוצות שעלו לחצי הגמר.
כזכור, הפועל ירושלים, באחת ההצגות הגדולות שלה באירופה, פירקה אתמול (רביעי) את א.א.ק אתונה עם 51:91, השלימה 1:2 בסדרה ועלתה לראשונה בתולדותיה לפיינל-פור המפעל. לצערה, כאמור, הוא לא ייערך באולמה הביתי. אגב, הגרלת משחקי חצי הגמר תתקיים ב-25 באפריל.
2 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ירושלים
שחקני הפועל ירושלים
הפיינל-פור לא ייערך בפיס ארנה. שחקני הפועל ירושלים
(צילום: FIBA PHOTOS)
הסיבה לכך שפיב"א לא העניקה לירושלים את אירוח הפיינל-פור נובעת בעיקר מסירובה של הקבוצה לחתום על חוזה חדש עם ליגת האלופות.
אמנם הבעלים העתידי, מתן אדלסון, עדיין לא השלים את הרכישה של המועדון אבל ברור לכל הצדדים שזה אמור לקרות בשבועות הקרובים, לכן כל החלטה שתתקבל לעונה הבאה הייתה צריכה לעבור דרכו. אדלסון השיב בשלילה לבקשת פיב"א והרצון שלו הוא לעבור בעונה הבאה ליורוקאפ, מאחר שרק דרך שם אפשר להגיע בסופו של דבר ליורוליג - המפעל הבכיר ביבשת.
2 צפייה בגלריה
הפועל ירושלים א.א.ק אתונה מתן אדלסון
הפועל ירושלים א.א.ק אתונה מתן אדלסון
סירב להתניה של פיב"א. אדלסון
(צילום: עוז מועלם)
בשבועות האחרונים, יש לציין, התנהל מתנהל משא ומתן קדחתני בין אנשי המועדון לבין ראשי פיב"א, שממנו עלה התנאי שהציבו ראשי הארגון. הסיבה לכך היא התחרות העזה שמנהלת ליגת האלופות של פיב"א מול היורוקאפ, המפעל המשני של היורוליג. שני הארגונים נאבקים ביניהם על הקבוצות האיכותיות והאטרקטיביות, ומכאן גם רצונה של פיב"א להבטיח את ההמשכיות של ירושלים.