עונת 2022/23 של ליגת העל בכדורסל תגיע מחר (שלישי, 21:00) לסיומה עם המשחק השלישי והמכריע של גמר הפלייאוף בו תארח מכבי ת"א את הפועל ת"א. הצהובים ניצחו את המשחק הראשון בסדרה בהיכל מנורה 79:90, ואילו האדומים השוו את הסדרה עם ניצחון היסטורי, 74:112 במשחק השני אמש.
מקור אופטימיות עבור מכבי ת"א הוא ששבע סדרות גמר פלייאוף הגיעו עד היום למשחק אחרון וקובע על כל הקופה – ובכולן הקבוצה המארחת זכתה באליפות בסוף הערב. "זה משחק על תואר, חשוב לנו מאוד, לא צריך יותר אקסטרה מזה", אמר עודד קטש, שעשוי לסיים עונה ללא תואר. "איך שהמשחק התפתח אתמול ועם כל המסביב זה באמת עשה את זה קצת יותר משמעותי. לא ציפינו שהתוצאה תהיה כזו, זה היה אחד המשחקים היותר חלשים שלנו העונה ולכן התגובה שלנו צריכה להיות בהתאם. קודם כל להתאושש ולהגיע מוכנים ל-40 דקות אינטנסיביות, בעיקר מנטאלית, לשחק בשביל לנצח".
2 צפייה בגלריה
האבוקות ביציעי הפועל ת"א
האבוקות ביציעי הפועל ת"א
"לא ציפינו שהתוצאה תהיה כזו". קטש
(צילום: יאיר שגיא)
מנגד, האדומים חזרו לסדרת הגמר אחרי 18 שנות היעדרות, במטרה לזכות באליפות לראשונה מאז 1969. "הפועל ת״א בעוד 30 שעות מגיעה למשחק האחרון של העונה, יש תואר על השולחן", אמר המאמן דני פרנקו. "יש לנו הזדמנות ואנחנו נעשה כל מה שאנחנו יכולים כדי לנצל אותה. ההבדל בין המשחק הראשון לשני הוא לא בכדורסל, אלא בגישה. במשחק הראשון לא הגענו טוב, והסיבות לדעתי גם לא קשורות לכדורסל, ואתמול קרה בדיוק ההפך, גם למכבי ת"א. יש היבטים במשחקים האלה שהם מעבר לתרגילים ולהתאמות כאלה ואחרות, וככה גם במשחק של מחר, הוא כנראה יהיה משחק אחר לגמרי. אני מקווה שנדע לנצח במקום שהרבה קבוצות באירופה לא הצליחו לנצח משחקים השנה, שנדע להתעלות ולעשות את המשחק הכי טוב שלנו העונה"
פרנקו המשיך: "התפקיד שלי ושל השחקנים זה אך ורק להיות מרוכזים בקווים של המגרש ובזה אנחנו מתמקדים. מי שמשחק בקבוצות שרוצות להתמודד על תארים צריך גם לדעת להתמודד עם רעשי רקע".
2 צפייה בגלריה
מאמן הפועל ת"א דני פרנקו
מאמן הפועל ת"א דני פרנקו
"אף אחד מאיתנו לא היה פה ב-1969". פרנקו
(צילום: עוז מועלם)
על האליפות האחרונה ב-1969: "אני יודע שלרמי כהן הייתה שיחה עם הקבוצה והוא סיפר להם שב-1969 הוא עדיין לא היה קיים, ושלא יצא לו לראות אליפות. צריך להבין שהשחקנים בשתי הקבוצות לא חיים את העבר, הם לא היו פה ב-1969, אף אחד מאיתנו לא היה פה, ואנחנו לא משחקים בשביל מה שהיה אז, אלא בשביל מה שיש עכשיו".
זוהי סדרת גמר הפלייאוף העשירית אי פעם בין מכבי ת"א להפועל ת"א, כאשר בכל הקודמות ידם של הצהובים הייתה על העליונה. שלוש מארבע סדרות הגמר האחרונות ביניהן בשיטת הטוב מ-3 משחקים הגיעו למשחק מכריע, כאשר ב-1985 וב-1987, מכבי ת"א חזרה מפיגור 1:0 לניצחון 1:2.