עונש רדיוס למשך חמישה משחקי בית מפתיחת העונה הבאה וסגירת היציע המערבי לשני משחקים נוספים - זהו העונש שדורש תובע איגוד הכדורסל, עו"ד איתמר ליפנר, להטיל על הפועל ת"א בעקבות אירועי סדרת גמר הפלייאוף נגד מכבי ת"א, אתמול (ראשון) וביום חמישי שעבר.
בנוסף, דורש התובע להעמיד לדין את מכבי ת"א על התפרעות אוהדים והתנהגות בלתי ספורטיבית של הקהל בעקבות שני אירועים שהתרחשו במשחק. על אלה דורש התובע "עונש כספי כבד", שנותר לשיקול בית הדין.
2 צפייה בגלריה
אבוקות ביציעי הפועל ת"א
אבוקות ביציעי הפועל ת"א
אבוקות ביציעי הפועל ת"א
(צילום: יאיר שגיא)
כזכור, המשחק אמש - שהסתיים ב-74:112 מהדהד לאדומים - נפתח באיחור של כ-45 דקות לאחר שאוהדי הפועל ת״א שוב הדליקו אבוקות, שמילאו את האולם בעשן סמיך. זאת לאחר בדיקה קפדנית נוספת שנרשמה בכניסה לאולם, שככל הנראה שוב לא הצליחה למנוע מהאוהדים את המעשה. כבאים הוזנקו לפרקט כדי לנסות למצוא פתרון, בזמן שהשחקנים של שתי הקבוצות ירדו בחזרה לחדר ההלבשה מחשש לשאיפת עשן. הדלקת אבוקות דומה, עליה הפועל ת"א נענשת, התרחשה גם במשחק מספר 1, בסופו ניצחה מכבי ת"א 79:90.
"זה שהערב התחיל ב-45 דקות איחור זאת פאשלה", אמר יו"ר הפועל ת"א רמי כהן בביקורת גם כלפי האוהדים האדומים. "אנחנו חייבים להתחיל לתעל את הרגשות שלנו למקומות הטובים של העידוד ולא לסחוב את כל העניין הזה של 54 שנה ויום הדין וכל הביטויים ששמעתי השבוע כי בסוף אין להם מקום. אנחנו רוצים להמשיך לגדול ולהתפתח כמועדון ואנחנו עושים את זה יפה בשנתיים האחרונות. גם הקהל צריך ללמוד לעשות את זה".
2 צפייה בגלריה
מהומה במחצית במשחק מספר 2 בין הפועל ת"א למכבי ת"א בגמר הפלייאוף
מהומה במחצית במשחק מספר 2 בין הפועל ת"א למכבי ת"א בגמר הפלייאוף
מהומה מני רבות, אתמול
(צילום: יאיר שגיא)
על אוזלת היד מול הדלקת האבוקות אמר כהן: "לא יכול להיות שיום אחרי יום יחזרו דברים כאלה. המינהלת אמרה השבוע שהידיים שלה די כבולות, והיא צדקה. לצערי אני בעד לתת את הסמכות ליו"ר המינהלת, אני אולי בין היחידים שהיו בעד יצירת מחירון קנסות אחיד לכולם שידבר על כל הפרה, אם זה בפעם הראשונה או השנייה, כדי שאנשים יידעו את ההשלכות".
יש לציין כי הדלקת האבודות הוא לא האירוע הבעייתי היחידי שנרשם בכתב התביעה בעקבות שני הדרבים. על פי הדוח שהגיש התובע לבין הדין המשמעתי - השמיעו אוהדים אוהדי הפועל קריאות "שתהיה שואה למכבי" ו"שמעון מזרחי תתאבד". בנוסף צוין כי מהיציע של מכבי ת"א הושלכו מקלות פלסטיק, כוסות ודגלים על המגרש ואחד האוהדים הצהובים הפעיל במהלך משחק מספר 1 את מערכת הכריזה. במהלך משחק מספר 2 מנהל מכבי ת"א סירב להישמע להוראות השופטים ולא פינה את שולחן המים, שהיווה סכנה לשחקנים. השולחן פונה לאחר עשר דקות, ולאחר התערבות המשקיף.
גם השחקנים לא טמנו ידם בצלחת. בסוף המחצית הראשונה ווייד בולדווין דחף את תומר גינת, מה שכמובן הצית תגרה קטנה ליד הספסלים. בתגובה, אוהדים של שתי הקבוצות התחילו לזרוק חפצים, כוסות שתייה ובקבוקי מים, כל הפרקט התמלא בנוזלים בזמן שארוסתו של ג'ון דיברתולומאו נפגעה בראש, הרופא של הפועל ת"א נפגע גם הוא מבקבוק מים וג'ייק כהן קיבל מכה בצלעות. גם אירועים אלה צוינו בדו"ח.
הדיון בבית הדין המשמעתי יתקיים ביום רביעי הקרוב.

האיגוד: "ייקבע 'מחירון' עונשים מחמיר"

בעקבות הודעת התובע, נמסר מאיגוד הכדורסל ש"בישיבה מיוחדת שנערכה בשיתוף המינהלת ותובע האיגוד הוחלט כי החל מהעונה הבאה ייקבע מחירון עונשים מחמיר שיכלול קנסות כבדים, סגירת יציעים והפחתת נקודות בפועל. המחירון יפורסם לפני תחילת העונה הבאה כדי שמדליקי האבוקות יידעו בדיוק כיצד הם פוגעים בחבריהם ליציע ואת המחיר הכלכלי והמקצועי שקבוצתם תשלם על כל אבוקה ואבוקה.
"בנוסף, קוראים המינהלת והאיגוד למשטרת ישראל, לפרקליטות ולבתי הדין להחמיר בענישה פרסונלית על מקרי אלימות בספורט. אנו בטוחים ששיתוף פעולה יוכל להוביל להרתעה ההכרחית".