ים מדר צפוי לקבל עד מחר בבוקר באופן רשמי את ההחלטה הסופית - האם להשאיר את שמו בדראפט ה-NBA שייערך ב-18 בנובמבר, או למשוך את מועמדותו על מנת שיוכל להגיש אותה לדראפט 2021.
למדר יש לא מעט התלבטויות. מצד אחד הוא הרשים מאוד במבחני הדראפט קומביין שנערכו לאחרונה, וגם במחנה האימון המיוחד בלאס וגאס אליו טס רגע לפני תחילת האימונים של הפועל תל אביב.
3 צפייה בגלריה
ים מדר
ים מדר
מדר. החלטה שתשפיע על כל הקריירה
(צילום: ראובן שוורץ)
(צפו בביצועיו של מדר במבחני הדראפט)
מצד שני, הוא החל באופן מאוחר יחסית את הליך בחירתו לדראפט (לא באשמתו), במה שעשוי לפגוע בסיכוייו להיבחר בסיבוב הראשון. קחו לדוגמה את דני אבדיה או לאמלו בול, שני שחקנים שמגיל 15-14 כבר היה ברור שהם מכוונים לדראפט 2020. את מדר הסקאוטים בליגה הטובה בעולם הכירו לראשונה פחות או יותר רק לפני שנה באליפות אירופה עד גיל 20 שנערכה בישראל.
מדר ערך לא מעט שיחות עם ג'נרל מנג'רים, מאמנים ואנשי מקצוע של קבוצות ה-NBA. "אין מנהל בליגה שלא מכיר היום את ים", אומרים בסביבתו, ומספרים על שיחת זום של למעלה משעה-שעה וחצי עם הקבוצות מהליגה הטובה בעולם.
3 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
אבדיה. היה ברור שהוא ייבחר גבוה בדראפט הקרוב
(צילום: מתוך חשבון האינסטגרם של דני אבדיה)
יחד עם זאת, גם מדר יודע שהמקום הריאלי לפחות כרגע שבו הוא צפוי להיבחר יהיה ככל הנראה בסיבוב השני, אלא אם כן יקרו דברים מוזרים מאוד בדראפט. כמו כן, אנחנו צפויים לראות לא מעט טריידים תוך כדי הערב, כך שהרכז הישראלי יכול להיבחר לצורך העניין על ידי קבוצה, שבה על הנייר הוא יוכל להשיג חוזה כזה או אחר כבר בעונה הקרובה, ולפתע הוא יועבר לקבוצה אחרת בה אין לו ממש סיכוי להשתלב, וגם הזכויות שלו יהיו שייכים לה, כך שהוא יהיה תלוי בגחמותיה לשנים הקרובות.
נציגיו של מדר הסבירו לו שבמידה מסוימת אולי שווה לו לחכות לדראפט 2021 מכמה סיבות: הראשונה היא שהוא כבר יהיה שם הרבה יותר מוכר ורלוונטי לקבוצות מאשר בזה הנוכחי בו שמות השחקנים שאמורים להיבחר בסיבוב הראשון ידועים (כפי שנכתב בתחילת הכתבה). סיבה נוספת היא שהוא יוכל להמשיך ולהראות את יכולותיו בהפועל ת"א, בזמן שממש לא ברור מה יהיה גורלו של כדורסל המכללות בארצות הברית בעונה הקרובה וכמה משחקים בכלל ישוחקו. כל זה לא יתרום יותר מדי למתחרים של הישראלי במאבק על בחירה בסיבוב הראשון.
3 צפייה בגלריה
ים מדר
ים מדר
מדר. אולי שווה לו לחכות לדראפט הבא?
(צילום: יאיר שגיא)
מנגד, במצבה הנוכחי של הפועל ת"א מדר עשוי לגרום לעצמו יותר נזק מאשר תועלת. אם בעונת הקורונה הוא פרח, שכן הכדור היה בידיים שלו והוא זה שקיבל את ההחלטות, בקבוצה הנוכחית זה ממש לא המצב. כך למשל במשחק הגביע מול הפועל רמת גן/גבעתיים הוא כלל לא פתח בחמישייה, וגם כשעלה הכדור היה רוב הזמן אצל וולטר למון ג'וניור, כשמדר נאלץ להשקיף מהצד ברכז האמריקאי יוצר בעיקר לעצמו.