שמחה גדולה במכבי ת"א אחרי הניצחון אתמול (שישי) 85:112 על הפועל חולון, ששלח את הצהובים לגמר הפלייאוף שם יפגשו לסדרה של הטוב מ-3 משחקים (בה גם יהנו מיתרון הביתיות) את המנצחת בין הפועל ת"א להפועל ירושלים. רגע לפני שמכבי ת"א תעלה לסדרה הבאה שלה, הנה 4 נקודות על איך הגיעו הצהובים כל-כך מוכנים למאני-טיים של העונה.
1. מאז ההדחה ברבע גמר פלייאוף היורוליג מול מונאקו, במכבי סבלו מירידת מתח שהייתה די צפויה. בכל זאת, השחקנים רשמו סיום עונה סדירה יוצאת מן הכלל באירופה והצליחו להתברג במקום החמישי, מה שרק הגדיל את הציפיות. ההפסד במשחק החמישי הוציא את כל האוויר מהמפרשים והאכזבה בתוך כל המערכת הייתה כל כך גדולה, מה שגם השפיע על השחקנים. זה היה נראה לעין בצורה מאוד בולטת בסדרת רבע גמר הפלייאוף מול הפועל באר-שבע/דימונה, עם רמת אנרגיות ירודה ובעיקר חוסר ריכוז, אבל מהרגע שהם עלו לחצי גמר, למעמד מחייב יותר, בידיעה שהם מרחק נגיעה מלזכות בתואר ראשון העונה - הכל השתנה. לשני המשחקים מול חולון לורנזו בראון וחבריו נראו אחרת לגמרי. חדים, בטוחים, מפוקסים יותר וגם קצת יותר חדורי מטרה. מה שהחזיר את המשחק הקבוצתי והאנרגיות החיוביות.
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א מודים לאוהדים
שחקני מכבי ת"א מודים לאוהדים
מוכנים לגמר הפלייאוף. שחקני מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
2. מי שבעיקר חזר לעצמו הוא בונזי קולסון. בשלושת המשחקים מול הקבוצה הדרומית ברבע הגמר הוא העמיד ממוצעים בינוניים של 9 נקודות ו-3.3 ריבאונדים. אבל בשני המשחקים האחרונים מול חולון הוא פשוט חזר להרשים על הפרקט עם ממוצעים של 20 נקודות ו-8 ריבאונדים. מעבר ליכולת ההתקפית וההגנתית המדהימה שהוא הציג בסדרת חצי הגמר, בקבוצה בעיקר שמים דגש על החיוביות שלו שהדביקה את שאר השחקנים. בסיום המשחק בירידה לחדר ההלבשה הוא צעק לכל עבר: "רק עוד שני ניצחונות". האנרגטיות הזאת שלו הייתה קצת חסרה בתקופה האחרונה, וברגע שזה חזר אליו ובגדול, הוא זה שיכול לשנות את כל התמונה עבור הצהובים כאקס-פקטור מאוד משמעותי לצד צמד הכוכבים ווייד בולדווין ולורנזו בראון.
4 צפייה בגלריה
קולסון
קולסון
חזר לעצמו. קולסון
(צילום: עוז מועלם)
3. אחד השחקנים שקיבל לא מעט מחמאות בסיום העונה ביורוליג היה ג'ייק כהן. מקצה הספסל הוא הצליח לתפוס את מקומו ברוטציה ואפילו פתח בחמישייה, כשהיה בין השחקנים הדומיננטיים שהובילו למהפך של כל העונה האירופית. אבל משהו קרה לו מתחילת רהע גמר היורוליג, ואם צריכים לשים את האצבע על דבר ספציפי אפשר להשליך את זה על חזרתו מפציעה של אלכס פוית'רס. דבר שסחב מכהן דקות וקצת ערער לו בחזרה את הביטחון. לאורך כל הסדרה מול מונאקו הוא קלע רק 8 נקודות - במשחק אחד בלבד. היכולת הבינונית שלו המשיכה גם אל תוך הליגה כשבארבעת המשחקים האחרונים העמיד ממוצעים של 2 נקודות ו-3 ריבאונדים. אתמול, במשחק השני בחצי גמר הפלייאוף, פתאום הוא חזר לעצמו: 11 נקודות ו-4 ריבאונדים ב-20 דקות.
4 צפייה בגלריה
ג'ייק כהן שחקן מכבי ת"א
ג'ייק כהן שחקן מכבי ת"א
עליות וירידות. כהן
(צילום: עוז מועלם)
4. ואם כבר מדברים על שחקנים שהיו חסרים בתקופה האחרונה, אי אפשר שלא להתייחס לווייד בולדווין. הוא סבל מפציעה בברך לאורך כל הסדרה מול באר-שבע והיה בספק גדול להמשך העונה. אבל אז הוא חזר להתאמן ונרשם למשחק הראשון מול הפועל חולון, כבר בו היה ברור לכולם כמה הוא היה חסר התקפית כשרשם 20 נקודות. במפגש השני היה מאוד דומיננטי בניהול המשחק עם 10 אסיסטים ויכולת מאוד מחושבת ומלאת ביטחון עצמי, שהקרינה הרבה רוגע גם על יתר חבריו לקבוצה.
4 צפייה בגלריה
בולדווין
בולדווין
יכולת מחושבת ומלאת ביטחון עצמי. בולדווין
(צילום: עוז מועלם)