תחושת אכזבה גדולה בהפועל ירושלים אחרי ההפסד 90:84 למכבי ראשל"צ וההדחה בחצי גמר גביע המדינה. ירושלים, למי ששכח, זכתה בגביע בשתי העונות האחרונות.
אפשר להגיד בצורה ברורה שהכתובת הייתה על הקיר בהפועל ירושלים, אחרי שכבר תקופה ארוכה הקבוצה לא נראית טוב, מאבדת יתרון משמעותי במהלך המשחק ונשברת מנטלית בדקות המכריעות. באופן כללי, האדומים לא מציגים כדורסל מרשים מתחילת העונה אבל אם צריכים לשים את האצבע על תחילת המשבר אז מדובר על סוף חודש דצמבר - בהפסד לעירוני נס ציונה בליגה, שהחל את כדור השלג.
3 צפייה בגלריה
טיישון תומאס
טיישון תומאס
כדור שלג. תומאס
(צילום: אורן אהרוני)
3 צפייה בגלריה
סולימאן בריימו
סולימאן בריימו
"שונא להפסיד". בריימו
(צילום: אורן אהרוני)
"אנחנו לא מסוגלים לנצח כרגע, הבעיה היא בעיקר מנטלית", אמר גורם בקבוצה. "לא ברור מה קורה כל פעם בדקות האחרונות", הוסיף גורם נוסף. "אנחנו כבר מובילים ואז פתאום מאבדים את הראש. זה מוביל לזה שהביטחון יורד ועושים טעויות מקצועיות. זה מביך".
סולימאן בריימו, שסיים עם 27 נקודות ו-9 ריבאונדים, אמר: "זה היה ערב קשה בשבילנו, היינו צריכים למצוא דרכים יותר טובות כדי להוציא את המשחק שלנו לפועל. אני מאוד מאוכזב ושונא להפסיד. לא משנה אם זה משחק גביע או משחק ליגה. כקבוצה אנחנו מאמינים אחד בשני, אבל לוקח לנו זמן להסתגל לדברים, אם זה לקורונה, או למאמן החדש, אבל אנחנו ממשיכים לעבוד ונצא מהמצב הזה. יש לנו עדיין על מה להילחם".
3 צפייה בגלריה
ג'ייקובן בראון
ג'ייקובן בראון
יביאו לצידו שחקן נוסף כגיבוי? בראון
(צילום: אורן אהרוני)
בהפועל ירושלים מתעקשים שהגעתו של דאיניוס אדומייטיס במקומו של עודד קטש לא קשורה למצב, וזה די נכון, לאור העובדה שהיכולת המנטלית והמקצועית הרעועה התחילה עוד בתקופתו של קטש על הקווים. עם זאת, למאמן הליטאי יש כן חלק במה שקורה על הפרקט בחודש האחרון. מצד אחד, אדומייטיס נכנס לסיטואציה לא פשוטה כשנאלץ להתמודד עם ההדחה מאירופה כשתוך כדי ניסיונות שלו להכניס את סגנון המשחק שלו הוא ניסה לעזור מנטלית לשחקנים. מצד שני, נראה שמשהו בכימיה בין השחקנים למאמן עדיין לא שם. בקבוצה טוענים שזה רק עניין של זמן, עד שיגיע הניצחון שישפר קצת את מצב הרוח.
בקבוצה לא רצו לעשות שינויים לפני משחק הגביע כדי לא לעורר בעיות בחדר ההלבשה, אך נראה שעכשיו המצב הוא בלתי נמנע ובהנהלה ובצוות המקצועי יחפשו מחליף לג'אמל ווילסון, כשהנטייה היא לצרף שחקן שיותר דומיננטי הגנתית. בנוסף, אחרי פציעתו של כריס קרמר, שקרע את המניסקוס וצפוי להיעדר לתקופה ממושכת, ועצם העובדה שג'ייקובן בראון לא כשיר ב-100 אחוז בעקבות הפציעה שלו בכתף, יאלצו בירושלים לחפש מחליף גם בעמדה הזו.