מעל לעשרת אלפים אוהדים שצבעו את היציעים בצהוב בהיכל מנורה מבטחים אמש (שלישי) התחילו להשתתק. השחקנים היו נראים כבויים ועל הקווים עודד קטש נראה אובד עצות, אבל בדיוק ברגע הזה - כשמונאקו כבר עלתה ליתרון שיא של 19 הפרש - הניצוץ חזר. בידיעה שהפסד נוסף אחרי פנרבחצ׳ה עלול לעלות להם ביוקר בהמשך, ועם ריצת 0:15 הצליחו הצהובים לעלות ליתרון ולהשלים ניצחון אדיר 70:78 בדרך חזרה למאזן חיובי ביורוליג.
הניצחון הזה קודם כל חשוב בפני עצמו, אבל הוא חשוב אפילו יותר לאור העובדה שכבר מחר (חמישי, 21:05) יארחו בהיכל מנורה מבטחים את וילרבאן במסגרת המחזור הרביעי ביורוליג. ביום ראשון יצאו השחקנים של קטש לבחדרה שם יפגשו בגמר גביע ווינר את הפועל ת״א לדרבי חם במיוחד.
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א
שחקני מכבי ת"א
שחקני מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
כבר בזמן ההכנה למונאקו אמרו במכבי ת״א שזה הולך להיות קרב קשה, אבל כנראה שאף אחת לא ציפה לכך שהאורחת תעלה ליתרון שיא שכזה. אין ספק שהקבוצה של סאשה אוברדוביץ' נחשבת לקבוצה חזקה מאוד עם שחקנים טובים שיש ביניהם כימיה טובה, אבל במכבי צריכים להתייחס רק לצד שלהם, ובעיקר לכך שבמחצית הראשונה כמעט כל התקפה הסתיימה עם נקודות הייתה מקרית לחלוטין. כל הזמן אומרים במכבי שלוקח זמן לחבר קבוצה, בטח כזו ששינתה את פניה לחלוטין עם 10 שחקנים חדשים, אבל כשאנחנו בסוף אוקטובר היה מן הראוי ששחקנים יהיו קצת יותר מתואמים ביניהם לאורך 40 דקות.
"בנינו קבוצה מאפס בקיץ", אמר קטש בסיום. "כשאתה מגיע למקום שכבר רץ הרבה יותר קל לשחקנים להיכנס ולהיבחן מה שצריך. יש מימד של אופי שמתפתח, של חוויות שצברת ביחד, לדעת איך לצאת מהפרשים, אלה דברים שלחלק מהקבוצות יש עדיפות עלינו. גם הפעם זה לא היה שטף המשחק כמו שרציתי, אבל עד שנגיע לנקודה הזאת אנחנו צריכים לגרד את הניצחונות. זה היה יפה מבחינת האומץ והלב, אבל מבחינת כדורסל יש לנו עוד איפה להשתפר, חווית משחק כזאת עוד תבנה את ה-DNA שלנו".
4 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א רומן סורקין עם ג'יילן אדאמס
שחקן מכבי ת"א רומן סורקין עם ג'יילן אדאמס
"בנינו קבוצה מאפס בקיץ"
(צילום: עוז מועלם)
מי שקיבל את רוב התשבוחות היה זה כמובן וויד בולדווין שסיים את הערב עם 21 נקודות, 7 ריבאונדים ו-5 אסיסטים. את כל הנקודות שלו הוא רשם במחצית השנייה עם התעוררות מוחלטת שלו שסחפה והכניסה המון אנרגיות לשאר חבריו לקבוצה.
מי שעוד קיבל קרדיט על הניצחון הזה היה זה רומן סורקין שסיים את הערב עם 10 נקודות ו-9 ריבאונדים ב-18 דקות. סורקין נמצא בסיטואציה לא פשוטה, במשחק הראשון ביורוליג העונה מול ז׳לגיריס הוא סופסל, אבל אחרי שבשני משחקי הליגה הוא בלט עם יכולת התקפית והגנתית טובה הוא קיבל את ההזדמנות מול פנרבחצ׳ה, גם הפעם בזמן שקטש כבר לא ידע את מי לעלות ואיך לתקן את המצב כשניבו ופויתרס לא עשו עבודה טובה מספיק, סורקין עלה מהספסל והחזיר על האמון.
"ניסיתי להביא אנרגיות", אמר סורקין בסיום. "להביא קצת משהו שונה כי היינו רדומים. הסיטואציה שלי היא בכל מקום, צריך להוכיח את עצמך בכל פעם מחדש. יש פה יותר מ-12 שחקנים וכל אחד ביום נתון יכול להתפוצץ, אז יום אחד זה אני ויום אחר זה מישהו אחר. כולנו צריכים להישאר מוכנים, זה חלק מלהיות ספורטאי מקצוען".
4 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א רומן סורקין
שחקן מכבי ת"א רומן סורקין
קיבל תשבוחות על ההופעה אתמול. רומן סורקין
(צילום: עוז מועלם)
על בולדווין הוסיף סורקין: "הוא פשוט מדהים. הוא החזיר אותנו למשחק, אין ספק שהוא ולורנזו (בראון) הם שני הגארדים מהטובים באירופה, זה חלק ממה שאנחנו רוצים שהם יעשו על הפרקט ואנחנו שמחים שהם עושים את זה".
להפתעת רבים, מי שעלה בחמישייה היה זה לא אחר מאוסטין הולינס. במשחק הראשון מול ז׳לגיריס הוא שיחק פחות מ-4 דקות ולאחר מכן מול פנרבחצ׳ה, בזמן שדארן היליארד כבר לא היה חלק מהסגל בעקבות הפציעה שהשביתה אותו לחודש הקרוב, הוא קיבל 11 דקות כדי להוריד עומסים. כל זה בזמן שברקע כבר התחילו הלחשושים על כך שהוא לא הסתגל לשיטת המשחק של קטש ועל זה שהוא סוחב פציעה בברכיים, מה שגרם לצוות המקצועי לחתים את ג׳יילן אדאמס.
הולינס שסיים עם 5 נקודות ו-3 ריבאונדים כולל פלוס 13 בפלוס מינוס אמר: "לא הופתעתי שעליתי בחמישייה, התפקיד שלי זה לבוא מוכן. אני לא קורא שום דיווחים, אני חלק מהקבוצה הזאת, מה שמעניין אותי זה שנתחבר ושננצח משחקים. מה שקורה חוץ מזה לא תלוי בי, הפוקוס שלי הוא נטו על הקבוצה".
4 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א ג'יילן אדאמס
שחקן מכבי ת"א ג'יילן אדאמס
"זה שונה כשאתה עולה על המגרש ושם את הגופייה הצהובה". ג'יילן אדאמס
(צילום: עוז מועלם)
קטש הוסיף על כך: "לי המעמד של הולינס מאוד ברור, הוא חלק מהסגל. הכניסה שלו מבחינת הכושר והפיזיות הייתה יותר קשה מכולם. הוא הפך להיות חלק מהרוטציה, אנחנו צריכים את היכולות ההגנתיות שלו, אבל לא רק".
אדאמס, שנחת בארץ רק ביום ראשון וערך אימונים חלקיים עם הקבוצה בעקבות הג׳ט לג, קיבל 7 דקות כדי להוריד עומסים וגם כדי לשלבו כמה שיותר מהר בתוך הרוטציה. ״הוא הגיע רק לפני שלושה ימים", אמר קטש. "התרשמתי מהיכולת שלו לתפוס מהר ולהבין, היו לו דקות מצוינות במחצי הראשון, הוא לא בשיא הכושר שלו כי הוא לא הגיע ממסגרת מסודרת".
אדאמס ששיחק בעונה החולפת בהפועל ירושלים הוסיף על המעבר: "הייתה לי התרשמות ממכבי בעונה שעברה, ידעתי מה לצפות מהאוהדים ומהאווירה. זה שונה כשאתה עולה על המגרש ושם את הגופייה הצהובה. אני רק רוצה להשפיע על המשחק בכל דרך אפשרית ולעזור לקבוצה לנצח. אני צריך להרוויח דקות דרך ההגנה, ההתקפה עוד תבוא. אני לא מודאג בכלל".