עכשיו זה רשמי: שחקן העונה ומלך השערים של ליגת העל, עומר אצילי, חתם הערב (רביעי) רשמית באל-עין מהאמירויות. הוא ירוויח כ-2 מיליון אירו נטו לעונה בחוזה לשלוש שנים.
העסקה הבשילה לאחר שבועות ארוכים בהם ניהלה אל-עין מגעים עם אצילי, כאשר שתי קבוצות נוספות מהנסיכויות נטלו חלק במירוץ אחר השחקן - אל-וואחדה ואל-ג'זירה. יחד עם המענקים השונים שהוכנסו לחוזהו, כמו הישגיות וכיבוש שערים, השכר של אצילי צפוי אף להגיע לכ-3 מיליון אירו (12 מיליון שקל).
4 צפייה בגלריה
עומר אצילי וסוכניו האחים קצב
עומר אצילי וסוכניו האחים קצב
עומר אצילי וסוכניו האחים קצב
(צילום פרטי)
4 צפייה בגלריה
עומר אצילי וסוכניו האחים קצב
עומר אצילי וסוכניו האחים קצב
אצילי במעמד החתימה
(צילום פרטי)
סעיף השחרור של אצילי (29), הכוכב הגדול של מכבי חיפה ב-3 השנים האחרונות ומי שכבש בעונה שחלפה 22 שערי ליגה ובישל 12, עומד על 2 מיליון אירו, ועם השלמת המעבר הוא יהפוך לכדורגלן היהודי הראשון שמשחק באיחוד האמירויות.
“יש לי הרבה מוטיבציה לקראת האתגר החדש", אמר אצילי לאחר החתימה. "זאת הרגשה נפלאה, אל-עין אחת הקבוצות הגדולות באסיה ואני גאה להיות כאן". בעמוד האינסטגרם הקדיש השחקן דברי פרידה לאנשי ואוהדי מכבי חיפה: "אלה היו השנתיים וחצי הכי טובות בחיים שלי. לא פחות מזה. כולם יודעים באיזו סיטואציה הגעתי למכבי חיפה והיום אני עוזב את המקום שהיה לי לבית ולמשפחה. הבית הכי מחבק שיכולתי לבקש עבורי ועבור משפחתי.
"שנתיים וחצי של הצלחות קבוצתיות ואישיות, רגעים מרגשים אחד אחרי השני, תארים, צ'מפיונס. ומעל לכל אלה אהבה. מלא אהבה. אהבה שכל שחקן בעולם חולם עליה. מעולם לא חלמתי כשהגעתי, ששנתיים וחצי אחרי אהיה מוצף בכל כך הרבה חום, אהבה, רגש והודיה על הכל. והיום, אני יושב בעיניים דומעות וכותב מילים של פרידה".
4 צפייה בגלריה
עומר אצילי עובר בדיקות רפואיות באל-עין
עומר אצילי עובר בדיקות רפואיות באל-עין
עומר אצילי עובר בדיקות רפואיות באל-עין
(צילום: עמוד הטוויטר של אל עין)
‎"מאז שהתקבלה אצלי ההחלטה לעבור", המשיך אצילי, "הצבא הירוק שלח לי מאות הודעות. חלקן מבינות את המהלך שלי והאחרות מבקשות שאשאר במכבי. ההחלטה שלקחתי יחד עם אשתי אור, היתה לא פשוטה, אבל לקחתי אותה ואני שלם איתה. ‎אני רוצה להודות בראש ובראשונה ליענקל'ה, שחיבק אותי בצורה שרק הוא יודע לחבק ובלי לקבל ממנו את ברכת הדרך כלום לא היה יוצא לפועל. לעוזי, אור, גל, אסף ואיציק, לכל אנשי כפר גלים, לאנשי המשרדים לחברים שלי במגרש ולצוות המקצועי המדהים שלנו מברק ועד לכל אחד ואחד מהצוות העצום הזה שעוטף את המועדון, שבלעדיהם זה לא היה קורה.
‎"ובסוף לחשובים מכל - הקהל הירוק. אני מצדיע, מחבק כל אחד מכם ואוהב אתכם. אתם זה הכוח של המועדון, תשמרו עליו חזק גם בשבילי. הירוקים מהכרמל שמגיעים כל יום להשתולל. מתגעגע כבר עכשיו לפגוש אתכם בסמי. ‎אוהב. עומר".
4 צפייה בגלריה
אצילי
אצילי
הכוכב הגדול של מכבי חיפה ב-3 השנים האחרונות. אצילי
(צילום: עוז מועלם)

אימפריה בכדורגל הערבי

אחד השיקול המרכזיים להחלטה של אצילי ללכת על אופציית אל-עין, הייתה זהות המאמן – אלפרד סחרודר, שאימן בעבר את איאקס, טוונטה וקלאב ברוז', ושימש עוזר מאמן לרונלד קומאן בברצלונה.
אל-עין, אחד המועדונים הגדולים בכדורגל הערבי, הפך לשם דבר בזכות העלייה לגמר גביע העולם למועדונים ב-2018. הקבוצה מאבו-דאבי ניצחה את ריבר פלייט הארגנטינאית ועלתה לגמר שם הפסידה לריאל מדריד. את העונה החולפת סיימה הקבוצה במקום השני בליגה המקומית, ובמרחק שלוש נקודות מהאלופה שבאב אל-אהלי. אחד מהשמות המוכרים בישראל שלבשו את מדי אל-עין הוא לא אחר מאשר שחקן בית"ר ירושלים, דנילו אספרייה, שאפילו הביע את רצונו לחזור אליה.