משיחות סגורות בוועדה להעברת זכויות של ההתאחדות לכדורגל עולה כי חבריה נוטים לא לאשר את רכישת חצי ממניות בית"ר ירושלים על ידי השייח חמד בן חליפה, מאחר שהמסמכים הנוספים שהעביר לא סיפקו אותה. עם זאת, היום (שלישי) הוא קיבל ארכה עד ל-24 בינואר להשלים את כל המסמכים.
"סיכוי קלוש שנאשר את השותפות עם השייח", הבהירו גורמים בוועדה. ההערכות בהתאחדות, שפורסמו בשבוע שעבר ב-ynet, לפיהן העסקה לא תקבל אור ירוק אם השייח לא יגיש מסמכים נוספים, קיבלו חיזוק משמעותי בימים האחרונים.
4 צפייה בגלריה
הפגישה בין ראשי בית"ר והשייח' בן חליפה
הפגישה בין ראשי בית"ר והשייח' בן חליפה
הלחץ מצד חוגג לא עזר
(צילום: בית"ר ירושלים)
4 צפייה בגלריה
שייח חמאד בן חליפה אל תאני
שייח חמאד בן חליפה אל תאני
הסאגה בדרך להיגמר. בן חליפה
(צילום: בית"ר ירושלים)
עד כה השייח לא עמד בדרישה להמציא תעודת יושר, והוא מתעקש כי היותו בן משפחת המלוכה באבו-דאבי והעובדה שהוא מחזיק בדרכון דיפלומטי המעניקה לו חסינות לטענתו, פוטרות אותו מהגשת המסמך. ההצהרה הזו לא הספיקה ולא התקבלה על ידי הוועדה להעברת זכויות. עוד נודע כי השייח הציע לאנשי הוועדה לשכור משרד עורכי דין שינסה להמציא את תעודת היושר, אולם הם ממשיכים להבהיר כי הוא זה שצריך לדאוג לכך. גם אם יגיש בסופו של דבר את התעודה המבוקשת, מבחינת הוועדה יהיה זה מהלך חשוד, מאחר שלכל אורך התהליך ניסה השייח לשכנע שאין צורך בתעודת היושר וכי אין ביכולתו לספק את המסמך.
בן חליפה לא סיפק תשובות גם לתמיהות נוספות שהעלתה חברת המודיעין העסקי ששכרה ההתאחדות כדי לבדוק את חוסנו הפיננסי, ושממצאיה נחשפו לראשונה ב-ynet. בעוד בן חליפה הציג הצהרת הון בגובה 2.5 מיליארד דולר, בדיקת החברה הדליקה נורות אדומות: פערים בין הונו המוצהר לבין נכסים ועושר מוחשי. בין היתר התברר כי חלק משמעותי מהונו של השייח כולל אג"חים לא סחירים של ונצואלה, שערכם נמוך משמעותית מהצהרת ההון שלו.
4 צפייה בגלריה
חוגג בטלפון
חוגג בטלפון
"בוחנים זוויות ותקדימים". משה חוגג
(צילום: ראובן שוורץ)
בית"ר הודיעה בשבוע שעבר כי בן חליפה כבר העביר חלק מהסכום הראשוני שעליו התחייב. ההודעה אף כללה התבטאויות של השייח בעניין החקירות האינטנסיביות שנערכות בעניין טיב ההון שלו: "אני עדיין מנסה לעכל את היחס וההאשמות הנבזיות אותן אנו חווים מהיום שהחלטנו להיכנס כשותפים בבית"ר. למרות הכל, אנחנו כאן, ואנחנו נחושים ומתכוונים להתחיל את הדרך המשותפת שלנו בקבוצה, ולראיה העברנו היום חלק מהסכום אותו התחייבנו".
למרות תמונת המצב בוועדה, הבעלים משה חוגג אינו מתכוון לוותר על השותפות עם השייח: "אנחנו בוחנים כמה זוויות ותקדימים, בינתיים דחו לנו את הגשת המסמכים ל-24 בחודש. אם לא תהיה לי ברירה, אלך לבית משפט. בכל מקרה הוא יהיה הבעלים. בית"ר שייכת לי ואף אחד לא יכול לפגוע לי בזה, מקסימום אנהל אותה לבד". חוגג טוען כי יסתמך על תקדימי עבר כמו למשל ג'קי בן-זקן שלא מוגדר כבעל תפקיד ב-מ.ס אשדוד או אלי טביב שהחזיק בזכויות הכלכליות בבית"ר ירושלים בזמן שאלי אוחנה החזיק בזכויות הניהול. עם זאת, מבירור עם גורמים משפטיים בהתאחדות הובהר כי פורמט כזה לא יאושר.
4 צפייה בגלריה
חמד בן ח'ליפה ומשה חוגג
חמד בן ח'ליפה ומשה חוגג
הקריסה תפגע בחיזוק הקבוצה? חמד בן ח'ליפה ומשה חוגג
(צילום: באדיבות בית"ר ירושלים)
אם לא תחול תפנית של הרגע האחרון והשייח אכן לא יאושר, הבעלים משה חוגג יצטרך להתמודד עם קריסת העסקה ואובדן החזר ההשקעה העצום שעליו התחייב השייח (100 מיליון שקל לכיסו של חוגג מתוך 300 מיליון שקל – סכום העסקה כולה). ובתוך הסיטואציה המורכבת הזו, הוא עוד יצטרך לחזק את הקבוצה, השקועה במאבקי התחתית, עם פתיחת חלון ההעברות בינואר, זאת לאחר שאנטואן קונט ביקש לעזוב ועומר אצילי בחר במכבי חיפה.
בבית"ר טענו כי אצילי כבר נטה לחתום במועדון, אבל אז הגיעו מכשולים: עסקת השייח שלא אושרה, ולכן לא ניתן היה לאשר את הסכום הגבוה שהוצע לאצילי (400 אלף דולר), ולחץ מגורמים בלה פמיליה על אצילי שלא לחתום.