פרופסור איתמר גרוטו, משנה למנכ"ל משרד הבריאות, התראיין הבוקר (ראשון) באולפן ynet והתייחס בין היתר לפתיחת האימונים בספורט הישראלי ולסערה שגרם בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג.
בדיון השתתף פרופסור יהודה אדלר, יו"ר האיגוד האירופאי לקרדיולוגיה, דקאן במרכז האקדמי למשפט ועסקים בר"ג. אדלר פנה לגרוטו במספר שאלות: "אתמול ראיתי משחק בערב בין גרמניה לאוקראינה בקייב, והיו שם 25 אלף צופים. ראשי הקבוצות בארץ כבר הכריזו מלחמה עליך: אין משחקים, אין אימונים, אין כלום. למה אתה לא מאפשר לפחות להתאמן?".
2 צפייה בגלריה
פרופ' איתמר גרוטו
פרופ' איתמר גרוטו
פרופ' איתמר גרוטו
(צילום: שמוליק דודפור)
"התכנית היא כמובן לפתוח את האימונים בשלב הראשון, זאת אומרת עם פתיחת גני הילדים ועוד דברים שנעשה", השיב לו גרוטו. "שים לב שמה שקורה בקבוצות, גם בחו"ל אנחנו רואים הדבקות. נבחרת צ'כיה מגיעה לישראל ושם התחלואה בעלייה מאוד קשה, הם מגיעים עם תשעה שחקנים. אני לא יודע בדיוק איך הם ישחקו הערב".
לא, יש להם שני שחקנים שנדבקו שלא מגיעים. לא קרה כלום, יש להם מחליפים. "אתה לא מעודכן בפרטים. פה כל הזמן באים ואומרים: אתם מדברים על מקומות שיש בהם הדבקה אבל אין להם נתונים. הפועל באר שבע לצערי עדיין סובלת מתחלואה גבוהה ומופיעים מקרים חדשים כל יום. במצב כזה אני חושב שאין כאן שאלה האם יש הדבקות, לפחות באימוני הכדורגל. אני לא מדבר על המשחקים עצמם, זו שאלה שעדיין נתונה להוכחה. אני אישית חושב שהדבקה במשחק עצמו היא מאוד נדירה, אבל מסביב כל מיני מאמנים ועוזרי מאמנים לא מקפידים על מסכות ועל בידוד".
2 צפייה בגלריה
שחקני ב"ש חוגגים
שחקני ב"ש חוגגים
שחקני הפועל ב"ש
(צילום: אורן אהרוני)
מה אתה אומר על כך שמשה חוגג פתח את אימוני בית"ר? "אז שים לב שבסופו של דבר הוא עצר, הוא הבין שהוא עשה טעות וחזר בו וגם התנצל. אני חושב שזה בסדר גמור, אני חושב שככה נהוג ואני בהחלט מבין את הפעולות שלו. אנחנו דיברנו לא פעם אחת ואני חושב שבסופו של דבר גם הוא יישר קו להנחיות שלנו מתוך הבנה שיש בהחלט צדק במה שאנחנו עושים, וגם מחשבה מאחורי זה. זה לא שהדברים נזרקים באוויר מתוך איזשהו ניסיון לפגוע במשהו. ואני בסופו של דבר, כמו שפעלתי לטובת הספורט הישראלי לפני כן, אני חושב שגם במעשים שעכשיו אנחנו עושים, אנחנו פועלים לטובת הספורט ולא נגדו".