הטיסה של משלחת בית"ר ירושלים לדובאי, שתוכננה לאתמול, נדחתה מעט מסיבות בירוקרטיות, אבל העסקה למעשה כבר סוכמה. לקראת החתימה ההיסטורית על השותפות בין משה חוגג לשייח' חאמד בן חליפה בן מוחמד אל־נייהאן, נחשוף כעת את עיקרי ההסכם, כולל פרטים חדשים מאחורי הקלעים.
על פי הסיכום העקרוני, השייח' יעביר 28 מיליון אירו, סכום דומה לזה שחוגג השקיע במועדון מאז רכש אותו לפני שנתיים. הכסף יתחלק בצורה הבאה: חוגג יקבל בחזרה את דמי הרכישה (6.7 מיליון יורו), ושאר הסכום ישמש בין היתר לשדרוג מתחם האימונים בבית וגן. לפני כן יצטרכו להגיע להסדר עם בעלי המקום, מאיר פניג'ל, שאול מאיר לוי וששון שם־טוב. המטרה היא להפוך את בית וגן למתחם אימונים מפואר, שיכלול מגורים לשחקנים ואקדמיה למחלקת הנוער.
5 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
שדרוג משמעותי לבית"ר. משה חוגג
(איור: ליאו אטלמן)
5 צפייה בגלריה
התכנית: להפוך את בית וגן למתחם אימונים מפואר
התכנית: להפוך את בית וגן למתחם אימונים מפואר
התכנית: להפוך את בית וגן למתחם אימונים מפואר
(צילום: אלי מנדלבאום)
אחד הסעיפים המשמעותיים שעליהם התעקשו בבית"ר הוא התחייבות להשקעה לטווח ארוך, ולכן סוכם על תקופה של עשר שנים. בן חליפה צפוי להעביר מדי עונה כ־50 מיליון שקל, וחוגג יוסיף סכום דומה. התקציב יעמוד על כ־120 מיליון שקל, יחד עם הכנסות מספונסרים, שיגויסו על ידי השייח' ואנשיו, ויתנוססו על חולצות השחקנים, לצד המפרסמים הישראלים.
חוגג ימשיך לשלוט במועדון, כלומר יחזיק ב־51 אחוז מהמניות, בעוד השייח' יקבל 49 אחוז. נציג ימונה מטעמו, ולמרות שההחלטות יתקבלו במשותף, בדירקטוריון החדש שיוקם תהיה נציגות גדולה יותר של אנשי חוגג, שיהיה זה שיגיד את המילה האחרונה בנושאים המקצועיים.

המצגת של חוגג

בשיחות שנערכו בין חוגג לשותפו העתידי עלה נושא השתלבות שחקן ערבי במועדון, כאשר הראשון כבר הבהיר שאין לו בעיה לפרוץ את תקרת הזכוכית. באותה נשימה ציין חוגג כי בשלב הזה אין שחקן ערבי־ישראלי ריאלי עבור בית"ר, ברמה של מונס דאבור לדוגמה. חוגג גם התעכב על נושא המלחמה שלו בגזענות, והירידה החדה בתופעה מצד האוהדים. סעיף נוסף שהוכנס בחוזה המתגבש הוא שאל הסמל הבית"רי, המנורה, לא יתווסף כל אלמנט אחר בשום מקרה, והמועדון ישמור על הצביון הנוכחי.
כבר לפני חודשיים הכין הבעלים מצגת מושקעת לאמירותים, הכוללת סרטון תדמית על ירושלים כעיר החשובה ביותר לכל הדתות והמעמד שלה בישראל ובעולם, ותמונות מהיציעים בטדי עם העידוד המאסיבי של הקהל.
5 צפייה בגלריה
ירדן שועה ואלירן עטר
ירדן שועה ואלירן עטר
המנורה על החולצה לא הולכת לשומקום. ירדן שועה ואלירן עטר
(צילום: ראובן שוורץ)
5 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר בבית וגן
אוהדי בית"ר בבית וגן
שחקן ערבי ישתלב במועדון? אוהדי בית"ר בבית וגן
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בעולם הערבי מתקשים לבלוע את שיתוף הפעולה ההיסטורי שנרקם בין בית המלוכה לבית"ר ירושלים. גם בתקשורת האמירותית מותחים ביקורת על ההחלטה לחבור דווקא לקבוצה אותה הם מציגים כגזענית. ואיך מגיבים בחוגי האוהדים של בית"ר? אמנם ישנם חילוקי דעות, אבל הרוב הגדול תומך במהלך.
"חוגג כבר סיכם על העסקה, הוא רואה בזה משהו היסטורי. מדובר בשלום בין העמים, ולכן אף אוהד כזה או אחר לא ישפיע על המהלך", הבהירו במועדון.

כוח מוביל במפרץ

אז מי הוא השותף החדש של חוגג? שייח' חאמד בן חליפה בן מוחמד אל־נייהאן (48), נשוי ואב לארבעה, הוא אחיו למחצה של שייח' מנסור בן זיאד, סגן ראש ממשלת איחוד האמירויות והבעלים של מנצ'סטר סיטי. השייח' חאמד, כבן למשפחת המלוכה, מחזיק גם הוא בתפקיד בכיר בממשל ועומד בראש משרד אישי משלו, המחלקה לפרויקטים. הוא נחשב לאיש עסקים מוביל במפרץ והפך לכוח המוביל בתחום באיחוד האמירויות כבר לפני שנים רבות, אך החל מ־2017 יש לו גם את הכוח דרך אותה מחלקה והוא מחליט איפה כדאי לאיחוד האמירויות להשקיע ובאיזה כיוון עסקי היא צריכה לפנות בזירה הבינלאומית.
את ההשכלה רכש בארה"ב, כאשר השלים באוניברסיטת קליפורניה תואר שני במנהל עסקים ויחסים בינלאומיים ב־1993. על פי האתר הרשמי שלו, מעבר לפעילות במשרד הפרויקטים הוא גם עומד בראשם של מיזמים עסקיים אחרים באיחוד האמירויות.
5 צפייה בגלריה
חאמד בן חליפה אל נייהאן ומשה חוגג
חאמד בן חליפה אל נייהאן ומשה חוגג
חאמד בן חליפה אל נייהאן ומשה חוגג
(צילום: עוז מועלם ופרטי)
עוד נכתב באתר: "החזון של השייח' הוא קידום פרויקטים הומניטריים עבור פיתוח בינלאומי של מיזמים, כלכלה ואנשים, בעזרת רשת הקשרים המקומית, האזורית והעולמית שלו, בדגש על אנרגיה חלופית ופרויקטים חינוכיים". הוא עצמו אמר בעבר: "בואו נראה לעולם שיש טוב באנשים. שלאנשים אכפת. שכולנו מאוחדים למען מטרה טובה. שיתוף הפעולה הזה, ולא תחרות ותאוות בצע, צריך להוביל את העתיד".
בהקשר זה, רק לפני כחודש וחצי הוא חתם על הסכם שיתוף פעולה עם חברה הולנדית שתבנה חממות עם טאץ' טכנולוגי באיחוד האמירויות. כעת הוא גם נכנס בגדול לספורט הישראלי.