יוסי בניון הוא המועמד המוביל לתפקיד המנהל הטכני של הנבחרות הצעירות בהתאחדות, אחרי שחברי ועדת האיתור סימנו אותו כאיש שימלא את העמדה. בניון אינו פעיל בכדורגל הישראלי בחודשים האחרונים, מאז שעזב את תפקיד המנהל המקצועי בבית"ר ירושלים.
אחד הממליצים על בניון היה חבר ועדת האיתור ויו"ר בית"ר ירושלים אלי אוחנה, שמכיר מקרוב את עבודתו בבית וגן. מעבר לכך, בניון זכה להכיר מקרוב בתקופה האחרונה את מאמן הנבחרת וילי רוטנשטיינר, שמעביר את קורס הפרו בו הוא משתתף (אחת השאיפות הבולטות של בניון היא לאמן קבוצה בחו"ל). ההערכה היא כי בניון יהיה אחד מהאנשים שיזומנו כבר בימים הקרובים לוועדת האיתור, כדי להציג את הקו המקצועי שלו.
3 צפייה בגלריה
יוסי בניון מגיע לאימון בית"ר
יוסי בניון מגיע לאימון בית"ר
מועמד מוביל. בניון
(צילום: אוהד צויגנברג)
3 צפייה בגלריה
אלי אוחנה, יוסי בניון ומשה חוגג ביציע
אלי אוחנה, יוסי בניון ומשה חוגג ביציע
בניון ואוחנה בתקופה בבית"ר ירושלים
(צילום: עוז מועלם)
מועמד נוסף ששמו עלה בימים האחרונים בישיבות ועדת האיתור ויזומן לראיון הוא גל אלברמן, ראש מערך הסקאוטינג של מכבי חיפה, הזוכה להערכה רבה בקרב חברי הוועדה. אלברמן נתפס על ידי מקבלי ההחלטות כאדם שהיה מודל לחיקוי כקפטן וכשחקן במועדונים הגדולים בהם שיחק, למשל מכבי ת"א, בית"ר ירושלים ומכבי חיפה, והוא נחשב כפוטנציאל לאיש מקצוע שיוכל לשמש כמנהל הטכני בהתאחדות למשך תקופה ארוכה. אם בניון או אלברמן לא ירצו לקבל את המינוי, בהתאחדות יבחנו אפשרות של מנהל טכני זר, אך תהליך זה יהיה ממושך יותר, כפי שקרה בעבר לפני מינויו של רוטנשטיינר.

סמכויות משמעותיות

בחירת המנהל הטכני היא הצעד המשמעותי הבא של ועדת האיתור, אחרי שהוחלט להמשיך עם רוטנשטיינר כמאמן הנבחרת, כפי שנחשף בלעדית ב"ידיעות אחרונות" ו-ynet (מינוי שיקבל תוקף רשמי בישיבת הנהלת ההתאחדות מחר). רוטנשטיינר, שאמור היה לשמש כמנהל הטכני – תפקיד בו הצליח בהתאחדות האוסטרית בה עבד במשך שני עשורים – יהיה מי שיחנוך מקצועית את האדם שייבחר.
3 צפייה בגלריה
גם הוא חזק בתמונה. אלברמן
גם הוא חזק בתמונה. אלברמן
גם הוא חזק בתמונה. אלברמן
(צילום: יאיר שגיא)
במסגרת עבודתו של המנהל הטכני לא יהיה לו קשר לנבחרת הבוגרת, אבל הוא יחזיק בסמכויות רבות: המנהל הטכני יהיה זה שיבחר את המאמנים של הנבחרות הצעירות, יהיה אחראי על מרכזי המצוינות (הפועלים בר"ג ובאשקלון) ועל האקדמיה במבואות ים, ויהיה מופקד על פיתוח הכדורגל הישראלי.