התפתחות נוספת בפרשת מחזור הסיום הדרמטי בליגה הלאומית: כזכור, בתום המחזור שהוכרע בדקות הסיום עם שער של הפועל אום אל־פאחם שהביא אותה למבחנים (שלשום ניצחה את קביליו יפו ונשארה בליגה הלאומית), עלו טענות מצד הפועל פ"ת על כשרות המשחק, ואף הוגשה תלונה רשמית במפלג ההונאה של מחוז מרכז במשטרה.
ל"ידיעות אחרונות" נודע כי אתמול הוגשה תלונה נוספת למשטרה הקשורה למשחק. חברת החקירות ויצמן-יער היא שהגישה את התלונה בשם ההתאחדות לכדורגל, בצירוף דוח ובו ראיות הכוללות הקלטות ובהן לכאורה מידע שלפיו מספר אוהדי הפועל פ"ת ניסו לפני המשחק ליצור קשר עם שוער כפר-קאסם צליל חתוכה ו"לתמרץ" אותו לכאורה בעשרות אלפי שקלים תמורת שמירה על שער נקי. רק לאחר התייעצות עם עורך הדין הפלילי משה יוחאי, שהוא גם אוהד הקבוצה, שאמר להם כי הדבר אינו חוקי, הם ירדו מהנושא.
1 צפייה בגלריה
חברת ויצמן-יער הגישה תלונה למשטרה
חברת ויצמן-יער הגישה תלונה למשטרה
חברת ויצמן-יער הגישה תלונה למשטרה
(צילום: אורן אהרוני)
לדוח החקירה של ויצמן־יער שהוגש למשטרה צורפה הקלטה של אחד האוהדים שהיה דומיננטי בקשר מול השוער. תחילה הכחיש אותו אוהד את הנושא, אבל לבסוף הודה כי הוא קיים קשר עם השוער בשל היכרותו עימו. בנוסף הודה האוהד כי בשיחה עם מספר אוהדים נוספים גם עלה עניין התגמול הכספי.
אשר ויצמןאשר ויצמןצילום: פרטי
בדוח שהגישה חברת החקירות למשטרה נטען: "מחקירה ראשונית שערכנו עולה שדווקא מי שהציע תגמול כספי לשוער צליל חתוכה הינם אוהדים פעילים מקבוצת הזהב של הפועל פ"ת, שפנו ביוזמתם לשוער וניסו לרכוש את נאמנותו תמורת תגמול כספי, לשוער שאמור היה לשחק בכל מקרה על פי המקובל ללא כל תמורה נוספת. ככל הנראה הפנייה הייתה עוד לפני ההתייעצות עם עורכי הדין שהזהירו כי מדובר במהלך לא חוקי על המשתמע מכך". יש לציין כי חתוכה לא חשוד במאום וגם ככה אמור היה לעשות את עבודתו ולנסות לשמור על שער נקי.
צילום: יובל חן, "ידיעות אחרונות"
כאמור, מדוח החקירה עולה כי בשלב מסוים חששו אותם אוהדים שמעשיהם המתוכננים אינם חוקיים, ולפיכך פנו להתייעץ עם עו"ד משה יוחאי, שיעץ להם לרדת מהעניין, וכך היה בסופו של דבר. במשטרה אישרו את קבלת התלונה והיא נבדקת.
צליל חתוכה שאינו חשוד במאום: "אין תגובה".