באופן לא מפתיע, בהתאחדות לכדורגל בישראל יישרו קו עם העמדה של מקביליהם נגד הקמת הסופר-ליג החדשה, שאמורה להחליף את ליגת האלופות החל מהעונה הבאה.
"ההתאחדות לכדורגל מביעה תמיכה מלאה בעמדת אופ"א והתאחדויות הכדורגל של גרמניה, אנגליה, איטליה וספרד, כמו גם התאחדויות ומנהלות ליגה רבות אחרות, כנגד המהלך הציני להקמת סופר-ליג, מועדון סגור שכל קשר בינו לבין סולידריות וערכי הספורט לא קיים", נכתב בחשבון הטוויטר הרשמי של ההתאחדות.
1 צפייה בגלריה
אורן חסון
אורן חסון
אורן חסון
(צילום: עוז מועלם)
"המהלך נגדו פועלות אופ"א, פיפ"א, התאחדויות ומנהלות ליגה רבות, הוא בעל פוטנציאל הרס רוחבי על הכדורגל האירופי וכמובן גם על הכדורגל הישראלי", עוד נכתב. "כל פרמטר של תחרותיות, הישגיות, השקעה מצד בעלים בזירה המקומית יימחה לנוכח המועדון הסגור אליו אין לאף גורם כניסה, לא משנה עד כמה הוא מצליח על כר הדשא".
אורן חסון, יו"ר ההתאחדות, הוסיף: "דווקא בתקופה שבה כל העולם מגלה סולידריות לנוכח המאבק בנגיף הקורונה, בחרה קבוצה מצומצמת של מועדונים להקים מועדון סגור לבעלי אמצעים בלבד. ההתאחדות הישראלית עומדת לצד אופ"א ותומכת בהנהגת הארגון אל מול הצעד הבוטה, נעדר כל אלמנט ספורטיבי. הסכנה לכדורגל הישראלי מהמהלך הזה עצומה – החל מצמצום השקעות של בעלים לנוכח חוסר התקווה להשתתף במפעל אירופי יוקרתי, קיצוץ דרמטי בכספים המועברים על ידי אופ"א להתאחדויות ולקבוצות, כספים באמצעותם הוקמו אקדמיות, מרכזי פיתוח, תחרויות פיתוח, מועדוני נוער, תמיכה בקבוצות מליגות שונות ועוד".