ביום החזרה מפגרת המונדיאל, עוד לפני שהסתיים המונדיאל, קיבלנו משחק אחד משוגע לגמרי. בית"ר ירושלים הביסה את מכבי נתניה 3:6 ובסיום היה שחקן אחד עליו דיברו כולם – יון ניקולסקו. בצדק, לא בכל שבוע שחקן מבקיע ארבעה שערים במשחק אחד, אבל היה שחקן התקפה נוסף שהרשים מאוד וגם הוא רשם מספרים לא שגרתיים: ירדן שועה, שבישל שלושה שערים בחגיגה.
מבלי ששמנו לב, שועה הוא מלך הבישולים של ליגת העל, יחד עם עומר אצילי. שבעה כאלה יש לו בינתיים, וכבר מדובר במספר גדול יותר מבכל עונה שלמה אחרת בקריירה שלו. במחזור האחרון, בהפסד 3:2 להפועל באר־שבע, שועה לא בישל, אבל שוב חילק מסירות אדירות, כולל כדור מדהים שהסתובב על הדשא בצורה מושלמת כדי להביא את ניקולסקו למצב אופטימלי לפעולת המשך. נגיעה אחת נוספת, וגול.
2 צפייה בגלריה
ירדן שועה שחקן בית"ר ירושלים
ירדן שועה שחקן בית"ר ירושלים
ירדן שועה שחקן בית"ר ירושלים
(צילום: עוז מועלם)
שועה גם כבש במשחק הזה, בפנדל, וזה היה השער הראשון שלו העונה. בעונה שעברה שועה כבש יותר אבל בישל פחות, ונדמה שלאט־לאט הוא הופך לשחקן שבעיקר מייצר לאחרים. זו הייחודיות שלו, התחום הכי בולט אצל שועה עוד מהימים בבני־יהודה, אז נחשב לאחד הכישרונות הגדולים בכדורגל הישראלי. יש לו יכולת מסירה מגוונת, גם במשחק צפוף, אבל בעיקר כשיש לו קצת שטח להריץ קדימה חבר לקבוצה.

סוג של ערן לוי

שועה לא שחקן שלם, אבל נדמה שהוא יכול להפוך לסוג של ערן לוי. לא שיש לשועה את הבעיטה של לוי, הכוונה היא יותר מבחינה סגנונית. הוא לא כל כך יכול להיות שחקן מוביל בקבוצת צמרת, אבל כן אחד השחקנים הטובים בליגה. די עונה להגדרה של לוי בעונות מסוימות. יכולות מדהימות, אבל סגנונית לא מתאים לכל אחד.
לבית"ר ירושלים הנוכחית שועה מתאים בול, וכך גם לכדורגל של יוסי אבוקסיס, המאמן שנתן לשועה דקות ראשונות בליגת העל, בבני־יהודה. אז, בגארבג' טיים של אביב 2018, כבש החלוץ שער מדהים במספרת מול מכבי נתניה ונכנס לראשונה לתודעה הציבורית. בעונה הבאה שועה התפוצץ תחת אבוקסיס ואז, כמעט מיידית, הגיע המעבר למכבי חיפה. בכדורגל של בית"ר תחת אבוקסיס יש צורך ברור בשחקן שיכול לשלוח את שחקני ההתקפה האחרים במסירה להתקפות מעבר מהירות ויעילות. בזה, שועה הוא אחד הטובים שיש.
עוזרת כמובן העובדה ששמו של שועה כבר לא עולה כל יומיים בהקשר של עניינים שמחוץ למגרש. במכבי חיפה נכשל כישלון חרוץ, הרבה בגלל אירועים כאלה ואחרים, תקריות באימונים, אפשר לומר גם התנהגות ילדותית. שועה עדיין צעיר, בן 23, ולפחות אצל אבוקסיס דברים רגועים יותר בדרך כלל. "ירדן עשה שינוי", אמר המאמן אחרי המשחק מול נתניה, "ולכן הקרדיט מגיע לו ולא לי".
שועה מסיים חוזה בתום העונה, אבל לבית"ר יש אופציה להארכה ויש להניח שתחפוץ בכך. האמת, גם שועה עצמו צריך לרצות זאת. הוא, כאמור, יכול לפרוח במקומות מסוימים בלבד, וברור שבית"ר ירושלים הנוכחית היא מקום כזה.