בהתאחדות לכדורגל התקבלה החלטה עקרונית לפיה מאמן נבחרת הנוער, אופיר חיים, שהוביל את ישראל למקום השלישי הבלתי נתפס במונדיאליטו (אליפות העולם עד גיל 20), יקבל את משרת מאמן הנבחרת הצעירה במקום גיא לוזון עם סיומו של היורו שייצא לדרך ביום רביעי בגיאורגיה.
מי שעומד היום על הקווים של הנברת הצעירה, גיא לוזון, כבר אמר בשיחות סגורות בתקופה האחרונה כי הוא נוטה לא להמשיך בתפקיד אחרי הטורניר. מנגד, חיים סיים את חוזהו בהתאחדות עם תום המונדיאליטו, ונראה ששני הצדדים מעוניינים בהמשך ההתקשרות.
2 צפייה בגלריה
אופיר חיים
אופיר חיים
קידום טבעי. חיים
(Luis ROBAYO / AFP)
עוד נודע כי המאמן לא קיבל כל מענק על ההצלחה בארגנטינה, שבעיני רבים נחשבת לגדולה בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי, ושכרו החודשי נאמד ב-17 אלף שקל בלבד. יש לציין כי עוד לפני המונדיאליטו הוביל חיים את נבחרת הנוער למקום השני באליפות אירופה, שם נעצרו הכחולים-לבנים רק בגמר על ידי נבחרת הנוער של אנגליה.
ההצלחה של חיים שכנעה את אנשי ההתאחדות, כולל המנהל הטכני בוני גינצבורג שמקורב אליו מאוד ומעריך את עבודתו, לבצע את הקידום הטבעי שלו לנבחרת הצעירה. בהתאחדות מעוניינים בין היתר שחיים ימשיך עם השחקנים שהשביח ושצפויים לעשות גם הם את המעבר לנבחרת הצעירה.
2 צפייה בגלריה
לוזון
לוזון
טורניר פרידה. לוזון
(צילום: עוז מועלם)
הנבחרת הצעירה בהדרכת לוזון נחתה אתמול בגיאורגיה לקראת משחק הפתיחה שלה ביום חמישי מול האלופה המכהנת, גרמניה. גם אנגליה וצ'כיה משובצות יחד איתה בבית 3, שממנו יעלו שתי נבחרות לרבע הגמר. השוער דניאל פרץ כבר הצטרף לנבחרת בטיסה ישירה מהונגריה, ואחרי משחקה של הנבחרת הבוגרת הערב (שני) מול אנדורה יצטרפו גם אוסקר גלוך ורוי רביבו.
הבלם סתיו למקין אמר לקראת פתיחת הטורניר: "התחושות טובות, מתרגלים. אנחנו באים עם אמונה, אבל אי אפשר להשוות בין הנוער לנבחרת הצעירה. לא נבוא לפה כדי להעביר את הזמן, אלא להשיג תוצאות טובות ולהתקדם".