לאחר ההודעה על הזזת המונדיאליטו - אליפות העולם בכדורגל לנוער עד גיל 20 - מאינדונזיה בשל סירובה לארח את ישראל, דווח היום (חמישי) בארגנטינה כי הטורניר יתקיים במדינה הדרום אמריקאית.
על פי הדיווחים ההודעה הרשמית צפוייה לצאת הערב אחרי פגישה שנערכה באסונסיון בין נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו לבין צ'יקי טאפיה, יו"ר ההתאחדות הארגנטינאית. המשחקים יתקיימו בשעות הלילה הקטנות (שעון ישראל).
3 צפייה בגלריה
אופיר חיים
אופיר חיים
הנבחרת בדרך לארגנטינה. אופיר חיים
(Photo by Seb Daly - UEFA/UEFA via Sportsfile)
נבחרת הנוער של ארגנטינה כלל לא עלתה למונדיאליטו, אך בשל העתקתו אליה, תקבל הנבחרת - אותה מאמן אגדת העבר חאבייר מסצ'ראנו - כרטיס לטורניר על חשבון המארחת הקודמת אינדונזיה, שתאבד את מקומה.
האליפות אמורה לצאת לדרך ב-20 במאי, ובארגנטינה יצטרכו להיערך בהתאם. מה שאמור להקשות על המארגנים מבחינה לוגיסטית זו העובדה שהליגות המקומיות עדיין יהיו פעילות, מה שעלול להוות בעיה בכל הנוגע למציאת אצטדיונים מתאימים לאירוח. עם זאת, הדרישות של פיפ"א אינן גבוהות בנוגע לאיכות המתקנים לטורניר זה, ונראה שבארגנטינה יצלחו את המכשול הזה.
3 צפייה בגלריה
מאמן נבחרת הנוער של ארגנטינה חאבייר מסצ'ראנו
מאמן נבחרת הנוער של ארגנטינה חאבייר מסצ'ראנו
חאבייר מסצ'ראנו
(AP)

סערה באינדונזיה בעקבות הזזת הטורניר

באינדונזיה קיבלו קשה את ההודעה על העברת אליפות העולם לנוער מהמדינה המוסלמית. אחד מחברי הוועד המנהל בהתאחדות האינדונזית, אריה סינלינגה, תקף את הרשויות שלא היו מעוניינות שישראל תנחת במדינה: "אם נציב דרישות פוליטיות בספורט, זה תמיד יסתיים ככה. אנחנו נהיה מוגלים מאירועי הכדורגל. זה מאוד קשה לכולנו. אנחנו בדרך לאסון ספורטיבי. חייבים להפריד בין כדורגל או ספורט לפוליטיקה".
פרשן ה-BBC, סיימון סטון, טען כי "פיפ"א ידעה שכל החלטה לשלול מאינדונזיה את אירוח האליפות תהיה שנויה במחלוקת, אבל היא גם הייתה מודעת שהיא צריכה לעשות הכל כדי להגן על שחקני ישראל מפני איומים ביטחוניים פוטנציאליים. פיפ"א כעת צריכה למצוא אלטרנטיבה די מהר".
3 צפייה בגלריה
מונדיאליטו
מונדיאליטו
אינדונזיה איבדה את אירוח המונדיאליטו, וגם את הכרטיס לטורניר
(צילום: AFP)
רק בתחילת השבוע קיבלה המשלחת הישראלית הודעה כי הגרלת הטורניר בוטלה. הסיבה, אז הייתה כי המארחת אינדונזיה ועיראק מסרבות להגרלה פתוחה, בה יוכלו לקבל את ישראל, איתה אין להן יחסים דיפלומטיים. מה עוד שבשבוע שעבר התקיימה בבירת המדינה המוסלמית, ג'קרטה, הפגנה עם כמה מאות משתתפים שדרשו לא לאפשר לנבחרת ישראל להיכנס לאינדונזיה.
ישראל העפילה לראשונה בתולדותיה למונדיאליטו אחרי שסיימה כסגנית אלופת אירופה בקיץ האחרון, הטורניר יחל מ-20 במאי. מלבד המארחת אינדונזיה, גם נבחרת עיראק, כאמור, העפילה לטורניר, וישראל עשויה לשחק מול שתי מדינות מוסלמיות.