סאגת הפוסט של אשתו של דיא סבע, נרמין, עוררה הדים תגובות זועמות, בעיקר בקרב אוהדי מכבי חיפה.
היום (שני) בחר השחקן לעמוד מול המצלמות ולספק הבהרות. "קודם כל, אני רוצה להשתתף בצער כל המשפחות שאיבדו את יקיריהם. כואב הלב על כל הנרצחים", אמר סבע. "אלו ימים לא פשוטים, תקופה לא פשוטה. חשוב לי להבהיר שלאשתי היו כוונות טובות, אנחנו מאמינים בדו-קיום. מכבי חיפה זה מועדון שדוגל בדו קיום, הדברים יצאו מפרופורציות. מנסים לצייר אותנו בחוץ בצורה מסוימת ולא ברור לי איך זה הגיע למצב הזה. מתמודדים עם זה ונעבור את זה".
5 צפייה בגלריה
סבע
סבע
"רוצה לדעת שאני עשיתי את שלי ואני עומד ומדבר". סבע
(צילום: עוז מועלם)
סבע נשאל אם הוא מבין את הכעס של אוהדי מכבי חיפה, וענה: "ברור שאני יכול להבין אותם, המדינה עוברת תקופה לא פשוטה, אנחנו במשבר גדול. אוהדים איבדו חברים, אבל מה שאשתי ניסתה לשדר והכוונות שלה זה לא מה שחושבים. היה לי הכי קל לברוח מזה, אבל אני בוחר לעמוד ולדבר על זה. ברור לי שכולם טעונים, אבל אני רוצה שיבינו אותנו. אני לא פעיל ברשתות החברתיות ולא מתבטא בשום נושא, אני בחור שאוהב שלום ורוצה לחיות. גדלתי עם יהודים, אשתי הזמינה חברים מהדרום לגור איתנו בתקופה הזאת. אני מקווה שאנשים קצת ינשמו ויחשבו על הדברים שוב".
סבע סיכם: "אני רוצה לדעת שאני עשיתי את שלי ואני עומד ומדבר. הכי קל היה לי לברוח ולבקש להשתחרר. זה לא המצב, אני רוצה להיות פה. אני במכבי חיפה מבחירה, היו לי הצעות בכסף הרבה יותר גדול. גם בינואר ויתרתי על הרבה כסף כדי לבוא ולחוות את המועדון הזה. שידרו החוצה כאילו אני מקבל את הסכום הכי גבוה פה, אבל זה פחות מחצי ממה שיכולתי להרוויח. כיף לנו פה ואנחנו רוצים להיות פה".
5 צפייה בגלריה
סבע
סבע
סבע עם האוהדים הצעירים של מכבי חיפה
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
סבע
סבע
הבהיר את הסערה האחרונה. סבע
(צילום: עוז מועלם)

בטורקיה טוענים: "הסיכוי שסבע ימשיך בישראל אפסי"

בבוקר, כך מסתבר, הדי הפרשה הגיעו גם לטורקיה, שם העלו היום כתבה בה ניתחו בהרחבה את מצבו של שחקן ההתקפה של הירוקים.
"עד לאחרונה, דיא סבא היה הכוכב הגדול של מכבי חיפה", נכתב באתר 'מילייט'. "30 אלף יהודים, שמילאו את אצטדיון סמי עופר בכל שבוע, מחאו לו כפיים". בכתבה כינו את סבע "שחקן ערבי-פלסטיני עם אזרחות ישראלית" והתייחסו אליו כ"הוכחה לכך שיהודים יכולים לחיות ביחד עם ערבים-פלסטינים". כמו כן, ציטטו אמירה מהתקשורת הישראלית מאוגוסט האחרון, לפיה "סבע הוגדר כסמל לדו-קיום".
5 צפייה בגלריה
דיא סבע
דיא סבע
דיא סבע
(צילום: עוז מועלם)
"עם זאת", נכתב, "המתקפה הרצחנית של חמאס ב-7 באוקטובר, וההתקפות הישראליות הבלתי פוסקות בעזה שהגיעו בעקבותיה, שינו את הצורה בה סבע נתפס במכבי חיפה. ימיו בקבוצה נראים ספורים, והסיכוי שישחק בליגת העל הישראלית ובליגה האירופית נראה אפסי".
בכתבה התייחסו גם לדברים שאמר יניב קטן, הקפטן לשעבר של הירוקים, שהוגדר כ"כדורגלן הפופולרי ביותר בתולדות הקבוצה" והשוו אותו לאמרה ג'אן. באתר הדגישו שקטן אמר כי סבע לעולם לא יוכל ללבוש את המדים של מכבי חיפה ו"שלח אותו לשחק בטורקיה או קטאר".

הפוסט של נרמין סבע וההתנצלות

אשתו של דיא סבע, נרמין, עוררה את זעמם של אוהדי ספורט רבים בעקבות טקסט שפורסם בסטורי בחשבון האינסטגרם שלה. "גם בעזה יש ילדים", נאמר בפוסט ששיתפה - ומחקה. "כבר 800 ילדים מתו בעזה מההפצצות שלנו. ובין אם הם כלואים בין הרצחנות של חמאס להפצצות שלנו בישראל, אנחנו חייבים להגיד שצריך לעשות הכל כדי שילדים לא ימותו, כי זו האמת, אין הבדל בין ילד לילד".
5 צפייה בגלריה
סבע
סבע
דיא סבע ודין דוד
(צילום: עוז מועלם)
בעקבות הסערה, סבע מחקה את הפוסט ופרסמה התנצלות: "חשוב לי להבהיר ולהדגיש כמה דברים אחרי הפרסומים: אולי הבינו אותי לא נכון. מי שמכיר אותי ואת בעלי מקרוב יודע מי אנחנו. גדלנו עם יהודים, שיחקנו והיינו באותו בית. אלה לא הערכים שגדלתי עליהם, ברור שאני מזועזעת מכל מה שקרה ומגנה את זה.
"אני לא עושה שום השוואות, זה יצא מפרופורציה, הכוונה שלי רק טובה. אין בנאדם אנושי שיכול לתמוך בהריגת ילדים, נשים ובני אדם. אני רואה סרטונים ואני לא מאמינה שזה אמיתי ושזה באמת קרה, זה לא מתקבל על הדעת. זה לא כתוב ולא רשום לא בקוראן, לא בתורה ולא בשום ספר אחר.
אחרי ההתנצלות של רעייתו, חלוץ מכבי חיפה פרסם פוסט משלו והתייחס לסערה: "חשוב לי להדגיש שלא ידעתי מה היא מעלה, ברגע שראיתי את הפוסט ביקשתי שזה יימחק מיד. חשוב לי להבהיר שהכוונה שלה אנושית בלבד, רואים על יום סרטונים מזעזעים. היא לא עושה השוואות. היא פרסמה פוסט של שלום מטעם בחור יהודי, וחשבה שהיא מעבירה מסר של פיוס ושלום. היא עשתה את זה בתום לב, אבל היא טעתה ועל זה אני מצטער".
פורסם לראשונה: 10:33, 30.10.23