פחות משבועיים חלפו מאז האירועים האלימים בבלומפילד, במהלך ה-0:1 של הפועל ת"א על בית"ר ירושלים, והערב (רביעי) שתי הקבוצות עמדו לדין משמעתי בהתאחדות לכדורגל. סעיפי האישום של הפועל ת"א: התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות ופגיעה ע"י אוהדים. סעיף האישום של בית"ר: התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות.
איציק ניסנוב, שהגיע להתאחדות יחד עם מנכ"לית הפועל ת"א אודליה פרידמן, אמר לדיינים ישראל שמעוני, גיורא לנדאו ונועם ליובין: "אתם מכוונים את הרובה לאנשים הלא נכונים. מאז שאני בהפועל ת"א כל שבוע באים אליי הביתה אוהדים שתויים ואולי מסוממים שמקללים, זורקים אבנים, ורוצים לנהל את המועדון. ועם כל התקנון, אתם נותנים לזה יד. קומץ אוהדים לא רוצה את הבעלים הנוכחיים והם עושים הכל כדי לסלק אותנו. אם אתם מענישים אותנו והם מנצחים".
4 צפייה בגלריה
הרגע בו החל כל הבלגן בבלומפילד
הרגע בו החל כל הבלגן בבלומפילד
הבלגן בבלומפילד ביציע אוהדי בית"ר לפני כשבועיים
4 צפייה בגלריה
"קשה מאוד להתמודד עם הקומץ הזה". ניסנוב
"קשה מאוד להתמודד עם הקומץ הזה". ניסנוב
"קשה מאוד להתמודד עם הקומץ הזה". ניסנוב
(צילום: ראובן שוורץ)
ניסנוב המשיך: "אתם חייבים לראות את התמונה כולה. קשה מאוד להתמודד עם הקומץ הזה. זה כמו ארגון טרור. הקהל הפנאטי עושה את זה בכוונה. עובדי המועדון שלי פוחדים להגיש תלונה נגד אותם אוהדים".
ניסנוב הודה: "אני רוצה לעשות כל דבר שבאמת יכול לפתור את הבעיה ולא מס שפתיים. אני רוצה שתעזרו לקבוצות לפתור את זה, גם לבית"ר ירושלים".
4 צפייה בגלריה
איתמר ניצן עם איתן שמואלביץ'
איתמר ניצן עם איתן שמואלביץ'
איתמר ניצן עם איתן שמואלביץ', לאחר זריקת החפצים מצד אוהדי הפועל ת"א
(צילום: עוז מועלם)
הדיין שמעוני אמר בנחרצות: "אני חושש שאם נמשיך ככה אנחנו נגיע למצבים הרבה יותר קשים, אולי אפילו אבדות בנפש". בעלי הפועל ת"א הגיב: "אני מסכים איתך, אבל רדיוסים וסגירת יציעים זה לא הפתרון".
גם הדיין לנדאו אמר דברים קשים: "כולכם הייתם רחוקים פסע מלהיות היום אחרי שבעה". ניסנוב השיב: "יש פחד להתעסק עם האוהדים האלה. אתם לא חווים את מה שאנחנו חווים".

נציגי בית"ר ירושלים: "היה שם פוגרום והמשטרה לא עשתה כלום"

נאמן בית"ר ירושלים, עו"ד יצחק יונגר, התייחס גם הוא לבעיית ההתמודדות מול הקהל: "באתי לפה לזעוק את הזעקה. כבר כשנכנסתי היו תביעות אישיות נגד אוהדים, היו החלטות של המועדון לא להכניס אוהדים מתפרעים גם למשחקי הבית וגם למשחקי החוץ, אנחנו גרמנו למנהלת להוציא חוק לקבוצות האחרות לשתף איתנו פעולה. אבל אתם חייבים להבין שהמשטרה הבהירה לנו שאם אין לנו צו הרחקה אי אפשר למנוע את הכניסה של האוהדים".
4 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר באצטדיון טדי
אוהדי בית"ר באצטדיון טדי
"אם אתם תסגרו יציע אתם לא תפגעו באותם אוהדים שאנחנו לא נותנים להם להיכנס, אלא תפגעו באותם שרוצים לעודד ולתמוך"
(צילום: אורן אהרוני)
יונגר המשיך: "למשחק מול נוף הגליל ביום שני, לדוגמא, אנחנו נממן 35 מאבטחים וארבעה צלמים. אנחנו עושים כל מאמץ, אבל זה עולה מאות אלפי שקלים, אם לא מיליונים. אתם כבר יודעים שאותם אוהדים מתפרעים קוראים קריאות גזעניות כדי שהקבוצה תיענש ותיקנס. אז אנחנו פועלים אבל השאלה איך עוזרים? אם אתם תסגרו יציע אתם לא תפגעו באותם אוהדים שאנחנו לא נותנים להם להיכנס, אלא תפגעו באותם שרוצים לעודד ולתמוך".
פרקליטה של בית"ר, עו"ד רונן מוזסון: "כשאוהדים עושים לינץ' לאוהדים אחרים זה מזעזע בעיניי. אני לא היחיד שהזדעזעתי, אלא כל הנהלת המועדון. מבחינתנו אותם אוהדים הם לא אוהדים והם לא נכנסים למשחקים. אנחנו לא מכניסים אותם למשחקי הבית. היה שם פוגרום והמשטרה לא עשתה כלום. למה אני אחראי על הדבר הזה?".
פורסם לראשונה: 16:50, 27.10.21