האם השוטרים ישובו ליציעים במגרשי הכדורגל? כזכור, לפני לא מעט שנים הוחלט על הוצאת השוטרים מהמגרשים במסגרת חוק הספורט, והכנסת מאבטחים במקומם. אבל בעקבות האלימות הגוברת במגרשי הכדורגל בתקופה האחרונה, משרד הספורט שוקל לבצע שינוי.
לאור האירועים אמש בבלומפילד והביקורת שספגה המשטרה על חוסר התערבות במקרה השלכת החפצים ובעיקר באלימות ביציע בית"ר ירושלים, שהוביל לפציעתם של אוהדי הקבוצה, במשרד התרבות והספורט שוקלים לבצע מהפכה: חזרה של שוטרים ליציעים במגרשי הכדורגל.
3 צפייה בגלריה
הרגע בו החל כל הבלגן בבלומפילד
הרגע בו החל כל הבלגן בבלומפילד
הרגע בו החל כל הבלגן בבלומפילד
3 צפייה בגלריה
האוהדת שפונתה לבית החולים
האוהדת שפונתה לבית החולים
האוהדת שפונתה לבית החולים
(צילום: פרטי)
כזכור, במשחק אתמול הוכו מספר אוהדים בצורה קיצונית לכאורה על ידי אנשי ארגון לה פמיליה, לאחר שעודדו את הקשר המוסלמי החדש של המועדון, יוסוף קמאסו מארה, כשאחת מהאוהדות אף פונתה באמבולנס לבית החולים.
תובע ההתאחדות עו"ד ניר רשף החליט להעמיד את הפועל תל אביב לדין משמעתי בגין התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות ופגיעה ע"י אוהדים, ואת בית"ר ירושלים בגין התפרעות אוהדים. הדיון יתקיים ביום רביעי.

טרופר: "לא ניתן למתפרעים לפגוע בספורט הישראלי"

לנוכח אירועי האלימות בספורט בשבועות האחרונים, שר התרבות והספורט חילי טרופר שוחח לפני דקות אחדות עם יו"ר המינהלת ארז כלפון ויו"ר ההתאחדות לכדורגל אורן חסון במטרה לרתום את הגופים להאצת המלחמה באלימות במגרשים.
השר טרופר: "עלינו להיאבק באלימות בספורט בכל הכלים העומדים לרשותנו. אני מודה ליו"ר המנהלת ארז כלפון ויו"ר ההתאחדות אורן חסון על הירתמותם, יחד נפעל למען המטרה החשובה. לא ניתן למתפרעים האלימים לפגוע בספורט הישראלי".
3 צפייה בגלריה
שר הספורט חילי טרופר
שר הספורט חילי טרופר
שר הספורט חילי טרופר
(צילום: אורן אהרוני)
כלפון הוסיף: "מול אלימות גואה ניתן להתמודד רק בעזרת שיתופי פעולה ומהלכים תקדימיים שייצרו הרתעה. השר טרופר הוא שותף לדרך הזו ולהתמודדות נגד המיעוט האלים בספורט שלנו. אנו נוודא, בעבודה קשה ומתמשכת, שאירועים כמו אמש ייפסקו לאלתר, בעבודה קשה ומתמשכת מול השותפים הנוספים באמצעות פעילות ממושכת ורציפה להתמודדות עם האלימות. אנו דורשים ומצפים שהמשטרה תפעל עם כוחות מתוגברים נגד העבריינים במגרשים לאורך כל השנה".
חסון: "מזה תקופה ארוכה אנו עדים להתגברות משמעותית באירועים האלימים במגרשי הכדורגל. התרענו על כך מעל לכל במה אפשרית, נאבקנו בכלים העומדים לרשותנו והגיעה העת לומר בקול רם כי אין די בכך. הרוב הטוב של האוהדים סובל ממיעוט אלים, עברייני, שבינו לבין אהבת המשחק אין דבר. ההתאחדות לכדורגל תוביל יחד עם כל גורם אמיץ דיו מאבק שיש בו כדי לעקור את הגזענות והאלימות מהמגרשים. בשיחה המשותפת עם שר התרבות והספורט העלינו רעיונות מעשיים ואפקטיביים למלחמת החורמה בנגע המאיים ואני יודע כי הוא נחוש להוביל לשינוי המציאות האיומה הזאת וביכולתו לחבר בין כל הגורמים הרלוונטיים במדינת ישראל כדי שאוהבי המשחק ובני התרבות יהיו בצד המנצח".