שמונה שנים וחצי שמשחקי הדרבי בתל אביב צבועים רק צהוב, וגם אתמול (שני) לא הגיעה בשורה אחרת, כשמכבי ת"א שלטה לחלוטין במשך כל המשחק וניצחה 0:3 בזכות שערים מאוחרים של אוסקר גלוך (75), ערן זהבי (80) וג'ורג'ה יובאנוביץ' (90+5).
עוד על אירועי הדרבי
בזכות הניצחון, הצהובים חזרו לפסגה אותה איבדו למכבי חיפה במחזור הקודם. האדומים סופרים הפסד רביעי ברציפות, ונמצאים מתחת לקו האדום עם שלוש נקודות בלבד מתוך 24 אפשריות. בזכות השער שלו, השתווה זהבי לשייע גלזר בראש טבלת מלך השערים של היריבות העירונית עם 11 כאלה. בנוסף, לראשונה בהיסטוריה, הפך הפרש הניצחונות במאזן כל הזמנים לדו ספרתי.
4 צפייה בגלריה
ערן זהבי שחקן מכבי ת"א
ערן זהבי שחקן מכבי ת"א
שוב הוא כובש בדרבי. זהבי
(צילום: עוז מועלם)
מכבי ת"א כבשה 21 שערים בשבעת המחזורים הראשונים של העונה, 18 מהם הובקעו כשאוסקר גלוך היה על המגרש, ושמונה מהם במעורבות ישירה שלו (ארבעה שערים וארבעה בישולים). "יכול להיות שטעיתי במשחק נגד מכבי חיפה והייתי צריך להכניס את אוסקר גלוך מוקדם יותר", אמר אתמול ולדימיר איביץ' אחרי המשחק, "עשר או חמש עשרה דקות לפני ואולי היינו כובשים שער. המשחק בחיפה הלך לנו בדיוק כמו שרצינו, שתי הקבוצות החמיצו, עד מה שקרה בעשר הדקות האחרונות". גלוך סבל מהתכווצויות אחרי שכבש את השער ויצא מהמגרש על אלוקנה, אולם יהיה כשיר למשחק מול בני סכנין בשבת הקרובה (20:15).
מלבד גלוך, מי שעוד הצטיין הוא פרפה גויאגון שנכנס במקום גבי קניקובסקי ובישל את השער השני לערן זהבי, אולם מתקשה להשתלב בשלב זה של העונה בשיטה של איביץ'. "אם נשנה את השיטה שלנו, גויאגון שחקן איכותי שיעזור לנו בעתיד", אמר עליו איביץ'. "יש לי בעיה לשנות שיטה תוך כדי משחק. אני מעדיף להבקיע תמיד בדקה הראשונה, אבל אפשר גם בדקה ה-95. אתה צריך להשתמש בשחקנים הנכונים, קניקובסקי שיחק טוב, אבל ברגע הזה רציתי לשחק עם שחקן טרי יותר, שהוא מהיר עם הכדור בשטחים מצומצמים, הוא היה מעורב בשני שערים, הופעה טובה של גויאגון".
4 צפייה בגלריה
אוסקר גלוך שחקן מכבי ת"א עם ניר ביטון, אופיר דוידזאדה
אוסקר גלוך שחקן מכבי ת"א עם ניר ביטון, אופיר דוידזאדה
הפציעה שלו לא חמורה. גלוך
(צילום: עוז מועלם)
איביץ' גם החמיא להפועל ת"א ("המשחק הכי טוב שלהם, הם מאורגנים וממושמעים, היו מסוכנים במתפרצות, דראפיץ' מאמן ובן אדם טוב"), אבל מצד שני הסביר: "אנחנו המועדון הכי גדול בישראל, הכי מעוטר בישראל, לא קל להיות שחקן או מאמן במכבי, צריך לקחת את האחריות. כל אחד מאיתנו רוצה לנצח כל משחק, אבל זה לא אפשרי. שיחקנו שבעה משחקים והבקענו 21 שערים, אלו מספרים יפים, יש לנו חולשות שצריכים לשפר אותם. אנחנו צריכים למצוא פתרונות".
שחקן נוסף שהיה אתמול במרכז העניינים הוא ערן זהבי, שרמז כי הוא לא מתכוון לשוב לנבחרת אם לא יקבל את חדר לבד. אחרי ביקורות שזכה משחקני עבר, איביץ' החליט לתמוך בקפטן שלו: "אני ממליץ לשחקנים שלי שלא לקרוא ולא לחשוב על זה ולא להתייחס לזה, אני לא יודע מה אמרו עליו. יש הרבה שחקנים שפרשו ולא יודעים מה לעשות ומגיעים לדבר על כדורגל. הם חושבים שהם יודעים כדורגל, אני לא יודע כדורגל, אני לומד כל יום. הפסקתי לשחק לפני עשר שנים וזה משהו אחר ממה שקורה היום, השחקנים שפורשים חושבים שהם הכדורגל אותו הדבר. ערן הוא הראשון שמגיע לאימון ויוצא אחרון בגיל 35. אם מישהו דיבר עליו, לא מגיע לו שאדבר עליו".
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א חוגגים
שחקני מכבי ת"א חוגגים
"לא קל להיות שחקן או מאמן במכבי, צריך לקחת את האחריות." שחקני מכבי ת"א חוגגים
(צילום: עוז מועלם)
הסרבי גם התייחס להשלכת האבוקות והכדורים הבלתי פוסקות מצד אוהדי הפועל תא: "האוהדים דומים מאוד בסרביה, יוון וכאן. זה קורה, אבל לא כמו מה שקרה היום. המשחק נעצר איזה שבע או שמונה פעמים. זה קורה, אבל אני לא זוכר כזה דבר. אני חושב שזה קשה מאוד לשחקנים. אחרי כמה שניות כבר עצרו את המשחק ואז חזרו לשחק ושוב עוצרים. זה הדבר הכי גרוע לשחקנים של שתי הקבוצות. צריך לראות שדברים כאלה לא יקרו שוב. אני לא רוצה לדבר על החוקים של המשחקים ולא יודע מתי עוצרים משחק".
4 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי ת"א
אוהדי מכבי ת"א
"אני לא זוכר כזה דבר". אבוקות בדרבי התל אביבי
(צילום: עוז מועלם)