הדרבי בבלומפילד נפתח במופע אבוקות, שבסך הכול עיכב את המשחק בחצי שעה. לאחר מכן השופט הזהיר שבפעם הבאה שייזרקו חפצים - המשחק ייפסק. כמובן שנזרקה עוד אבוקה, ואז נזרק כדור למגרש במהלך קרן, ואחריו כדור נוסף. רועי ריינשרייבר לא ראה סיבה לממש את האיום שלו, למרות שהקהל צפצף עליו ועל כוחות המשטרה.
עוד על אירועי הדרבי
בתוספת הזמן של המחצית נזרק עוד כדור לדשא, שוב ריינשרייבר החליט לוותר. בכך הוא החליט שהקהל מנהל את המשחק ולא הוא. הדשא שרוף, האוהדים משתוללים ביציעים, שחקני מכבי ת"א לא יכולים להגיע לרחבה כי נזרקים עליהם כדורים. אבל ריינשרייבר החליט שלקהל מגיע פרס על התנהגותו, והמשחק נמשך כאשר מי שקובע את החוקים הוא אספסוף אלים.
2 צפייה בגלריה
השוטרים מתייעצים אחרי השלכת אבוקות בדרבי התל אביבי
השוטרים מתייעצים אחרי השלכת אבוקות בדרבי התל אביבי
הם רק תפאורה. השוטרים במהלך הדרבי
(צילום: עוז מועלם)
אפשר להבין את השופט, שהרי אם הוא היה אוכף את החוק, הבלגן היה עלול להיות גדול יותר עד כדי אבדות בנפש. מדברים הרבה על חוסר המשילות בנגב, ואתמול ראינו שגם במרכז הארץ החוק הוא המלצה בלבד. רוצה לזרוק אבוקה ולהפריע למשחק כדורגל? בכיף, כאן אין חוקים. העבריין הוא המלך, מנהל את העניינים כרצונו. השחקנים, השופט והמשטרה הם תפאורה.
זו לא פעם ראשונה שמשחק מעוכב בגלל שהקהל משליך אבוקות לדשא, ובשל הרפיסות של הרשויות בכל פעם המשחק מתעכב ביותר זמן. התחלנו בחמש דקות, עלינו לרבע שעה בעונה שעברה, והעונה יש לנו שיא של 25 דקות. בפעם הבאה אפשר יהיה לתת לקהל להתפרע במשך כל הלילה, ואחרי שהוא יתפזר להתחיל לשחק בבוקר. הרי העבריינים הם אלה שנותנים את הטון. למעשה, לא הייתה אמש מחצית ראשונה. אז אנחנו כבר בחצי הדרך ל-90 דקות של אבוקות ללא כדורגל.
2 צפייה בגלריה
אבוקות של אוהדי מכבי ת"א בדרבי
אבוקות של אוהדי מכבי ת"א בדרבי
אבוקות של אוהדי מכבי ת"א בדרבי
(צילום: עוז מועלם)
כולם יודעים מה צריך לעשות כדי להתמודד עם בעיית האלימות בכדורגל הישראלי, יש מספיק מודלים בעולם שאפשר לאמץ. כרגע אף גוף לא רוצה לטפל באספסוף המשתולל ששורף את הכדורגל הישראלי על יושביו. לעבריינים הללו לא אכפת מכלום, גם לא מהקבוצות שלהם ולא מהחברים שלהם ליציע. הם רוצים לשלוט בכדורגל הישראלי, וכולם מפחדים להתעסק איתם או שפשוט אין להם כוח להתעסק בזה כי זה "כולה כדורגל".
היה גם כדורגל אמש, אבל אין צורך להתעמק בו. אם נתעסק בכדורגל ונעצום עיניים, פורעי החוק ימשיכו לחסל אותו ולא נוכל לדבר על כדורגל יותר. יש כאן בעיה שורשית של אלימות: רק ביום שישי האחרון אוהדים פרצו למתחם האימונים של בית"ר ירושלים כדי לתת "נאומי מוטיבציה" מאיימים, כשהשחקנים עומדים דום ומפחדים לענות להם, לא ראינו תגובה משטרתית עד כה למרות שהסרטון הופץ ברשת. ההתאחדות לכדורגל תנסה בכליה המוגבלים להעניש את הקבוצות, זה לא מספיק ולא מרתיע. למעשה חלק מאותם פורעים רוצים שהקבוצה שלהם תיפגע. ענישה פרטנית וקשה, זה הדבר הראשון שצריך לעשות. להתחיל לנקות את הכדורגל מעבריינים, זה יהיה קשה ובסוף זה ישתלם.