עידן חדש בבית וגן: בית"ר ירושלים קיבלה היום (חמישי) את כל האישורים הדרושים על-ידי ההתאחדות לכדורגל ובקרת התקציבים ותשחק בעונה הקרובה בליגת העל.
בתחילה, הוועדה להעברת זכויות של ההתאחדות לכדורגל אישרה את ברק אברמוב כבעלים החדש של הקבוצה. לאחר מכן, בית"ר אושרה רשמית בבקרת התקציבים - המכשול האחרון שהיה לה לפני שתוכל להמשיך ולשחק בליגה הבכירה.
בסעיף 2 של הוועדה נכתב כי יו"ר הרשות לבקרת התקציבים הזמינה חקירה כלכלית בנוגע לאברמוב, שגם העביר לה חומרים. שני הדברים הללו גרמו לוועדה לכתוב כי "נחה דעתה כי אברמוב ראוי ומתאים לרכוש את זכויות הבעלות בבית"ר ירושלים". בסעיף 4 מצוין כי אברמוב פירט את תכניותיו לגבי העתיד והסביר כיצד הוא מתכוון לבצע תהליך של הבראה כלכלית שתחלץ את המועדון מהמצב הכלכלי הקשה בו הוא נמצא. כל זאת ייעשה באמצעות הזרמת כספים "בשיעור בלתי מבוטל" של אברמוב, כך דברי הוועדה.
אברמוב עצמו כבר התחיל לעבוד ואחר הצהריים מינה את כפיר אדרי למנכ"ל המועדון. אדרי עבד אצל אברמוב גם בבני יהודה ומגיע איתו משם.
2 צפייה בגלריה
אברמוב וחוגג ברגע החתימה על העברת הבעלות
אברמוב וחוגג ברגע החתימה על העברת הבעלות
עידן חדש. אברמוב רשמית הבעלים החדש של בית"ר
(צילום: באדיבות בית"ר ירושלים)
בסוף השבוע הבא תיפתח העונה בליגת העל, ולבית"ר מחכה כבר במחזור הראשון משחק חוץ לא פשוט בכלל נגד מכבי נתניה. עוד לפני כן היא תתמודד מחרתיים בבלומפילד עם הפועל ת"א בגביע הטוטו.

האתגר של אבוקסיס

נכון שיוסי אבוקסיס הצליח להוציא את הקבוצה למחנה אימונים באוסטריה, אבל מאז שחזרה משם היא לא קיימה משחקי הכנה ראויים – מה גם שחסרים לה שלושה-ארבעה שחקנים בסגל. בזמן שמרבית הקבוצות הישראליות קיימו שניים או שלושה משחקים בגביע הטוטו או באירופה, ההכנה של בית"ר כללה רק שני משחקי אימון נגד קבוצות מליגה א', שמשון ת"א ובקעת הירדן.
2 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
יש עוד הרבה עבודה. אבוקסיס
(צילום: עוז מועלם)
אברמוב הבהיר כבר לאבוקסיס כי בשל ההוצאה הגדולה שלו, שנועדה בעיקר לכיסוי חובות, תקציב הרכש הנוסף לא יהיה גבוה במיוחד. המאמן סימן שלוש עמדות שהוא חייב לחזק: כנף שמאל, חלוץ ובלם. תקציב שכר השחקנים עומד כרגע על 12.5 מיליון שקל, ולכן בית"ר לא תצרף שחקנים ישראלים נוספים אלא רק שניים-שלושה זרים בעלויות נמוכות יחסית.
בעמדת השוער אבוקסיס יהמר על נתנאל דלויה, כשהגיבוי יהיה איתמר ישראלי שהושאל ממכבי חיפה ושוער הנוער רוי ששון. השחקנים החדשים שהגיעו בקיץ הם אבישי כהן ואור זהבי שחזרו מהשאלה לבני-יהודה, וכן חגי גולדנברג, בר כהן וסתיו נחמני ששיחקו בנוף הגליל. השחקנים המשמעותיים שנותרו מהעונה שעברה הם ירדן שועה, מקסים גרצ'קין, אוראל דגני, אופיר קריאף ודן עזריה. אביאל זרגרי נמכר למכבי חיפה, אבל יישאר בבית"ר כמושאל. שועה קיבל לאחרונה הצעה מפתה מאיחוד האמירויות, עם שכר של 900 אלף יורו, אבל לא נראה שבית"ר תהיה מוכנה לשחררו.
מצבת הזרים של בית"ר כוללת בינתיים את גלאופילו פלייטר, היחיד שנשאר מהעונה שעברה, והקולומביאני דנילו אספרייה שמגיע מהפועל באר-שבע.
פורסם לראשונה: 12:57, 11.08.22