הסאגה של הקיץ הגיעה לסיום: ברק אברמוב הוא הבעלים החדש של בית"ר ירושלים. לאחר פגישה לילית משולשת עם משה חוגג וניר ברקת, שנמשכה עד השעות הקטנות של הלילה - נסגרה עסקת המכירה והבוקר (רביעי) נחתמה רשמית. על הפגישה הבהולה והרצון של אברמוב לחזור ולרכוש את בית"ר פורסם לראשונה ב-ynet.
בפגישה בין הרוכש המיועד, הבעלים הנוכחי וראש עיריית ירושלים לשעבר, הוצע תחילה כי איש העסקים האמריקאי ג'ושוע ג'ייקובי, שהיה זה שהקים את הקבוצה האמריקאית שבחנה את האפשרות לרכישת המועדון, יעביר חצי מיליון דולר, כפי שהתכוון להשקיע בבית"ר בתחילה.
3 צפייה בגלריה
אברמוב וחוגג ברגע החתימה על העברת הבעלות
אברמוב וחוגג ברגע החתימה על העברת הבעלות
אברמוב וחוגג ברגע החתימה על העברת הבעלות
(צילום: באדיבות בית"ר ירושלים)
ג'ייקובי רצה בתמורה להשקעה תפקיד ניהולי במועדון, אברמוב סירב ולבסוף היה זה ברקת שהצליח בשעות הבוקר המוקדמות להשיג תרומה של שני מיליון שקל מאיש עסקים מדרום אפריקה. "המהלך של ניר ברקת היה בסופו של דבר זה שנעל את כל הסיפור", אמרו בבית"ר.
בשעות הלילה היו מספר התפתחויות נוספות: המשטרה הסכימה כי אברמוב יעביר 4.5 מיליון שקל לטובת קופת החילוט, ולא 5 מיליון כפי שהתעקשה בתחילה, כדי לסגור כמחצית מהחוב של בית"ר לחברת "סינגולריטים" של חוגג. את יתרת הכסף יעביר אברמוב ב-24 תשלומים החל מספטמבר 2023.
3 צפייה בגלריה
ברק אברמוב
ברק אברמוב
כבר העביר לבקרה את כל המסמכים שנדרש. אברמוב
(צילום: ראובן שוורץ)
עוד לפני הפצצה שהטיל אתמול אברמוב, עיריית ירושלים כבר התחייבה להעניק למועדון המחאת זכות בגובה 5 מיליון שקל עבור התקציבים השנתיים שהוא מקבל ממנה, על מנת לקדם את העברתו לאברמוב. בכל שנה העירייה מתקצבת את בית"ר ב-1.6 מיליון שקל, והכספים הללו למשך מספר שנים יעמדו לטובת הלוואה שתיקח בית"ר. כעת הסכימו בעירייה להגדיל את הסכום ל-5.6 מיליון שקל בפריסה לארבע שנים. לא מדובר בערבות או בהלוואה, אלא בשיעבוד של התמיכות העירוניות השנתיות, שקיבל את אישור היועץ המשפטי של העירייה.

אברמוב: "בית"ר היא הדגל של המדינה"

"אני שמח ונרגש להיות הבעלים של המועדון העצום הזה, אותו אני אוהד מאז שאני זוכר את עצמי", אמר אברמוב לאחר רכישת הקבוצה. "זוהי זכות שנפלה בחלקי ואני מאמין באמונה שלמה שנצעיד את בית"ר שלנו למקומות טובים. יש לנו דרך ארוכה, אבל הוכחתם לא פעם שזה לא מפחיד אתכם".
"בית"ר הדגל של המדינה", פנה אברמוב לאוהדי הקבוצה. "זה לא רק שיר ביציע, זאת אמת צרופה. אני יודע זאת. אתם יודעים זאת. עכשיו אנחנו צריכים לעשות את זה ביחד. לפרוס את הדגל הענק שלנו כדי שנוכל יחד להחזיר את בית"ר לקדמת הבמה, למקום אליו המועדון הענק הזה ראוי להיות בו".
"עברתם תקופה מורכבת מאוד של חששות ואי וודאות. זה קשה, אני יודע את זה. כאבתי את כאבכם, ועכשיו זה הזמן שלנו להתייצב כאיש אחד כדי לעשות את השינוי הנדרש. לשים הכל בצד ולהתאחד כאיש אחד לטובת עתיד בית"ר. בית"רים יקרים, לאחר אינספור ההודעות והטלפונים שקיבלתי מכם, אני קורא לבוא ליציעים ולהרעיד ביחד את טדי. נגמרו המילים - עכשיו זה זמן למעשים".
3 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
אוהדי בית"ר מחוץ למסיבת העיתונאים של חוגג, אתמול
(צילום: עוז מועלם)
אחרי שהוסרו המכשולים והעסקה נחתמה, כעת צריכים להתקבל כל האישורים האחרונים. נשיא בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל, אמנון סטרשנוב, אישר לבית"ר ארכה עד למחר (חמישי) ב-16:00 אחר הצהריים. זאת כדי לכנס את הוועדה להעברת זכויות של ההתאחדות ולהשלים את הליך הרכישה.
אברמוב כבר העביר לבקרה את כל המסמכים שנדרש על מנת לזרז את ההליך - שווי החברות שלו, שווי הנכסים והצהרת הון. הוא התחייב להציב תקציב שכר שחקנים של 12.5 מיליון שקל. התקציב הכללי יעמוד על 40 מיליון שקל, אולם נתח משמעותי ממנו - 16-17 מיליון שקל - יופנה לטובת כיסוי חובות.
פורסם לראשונה: 06:00, 10.08.22