כשנה בלבד לאחר שההתאחדות נפרדה ממאמן נבחרת ישראל וילי רוטנשטיינר, שנהנה מפיצוי של 600 אלף שקל, האוסטרי בדרך חזרה לכדורגל הישראלי: מאחורי הקלעים מתקיימים מגעים להשבתו כחונכו של בוני גינצבורג, המנהל הטכני החדש של הנבחרות הצעירות.
רוטנשטיינר נבחר על ידי ועדת האיתור שהקים שינו זוארץ בקדנציה הראשונה שלו כיו"ר ההתאחדות. הייעוד המקורי שלו היה המנהל הטכני של הנבחרות והאיש שאמון על ההדרכה, בניית אסטרטגיה לכדורגל הישראלי, הכשרת מאמנים וקורס פרו.
2 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
שוב איתנו? רוטנשטיינר
(צילום: עוז מועלם)
האוסטרי ספג ביקורות רבות על כך שהתרכז בעיקר בנבחרת הבוגרת והזניח את הנבחרות הצעירות, כמו גם החתירה שלו לתפקיד המאמן הלאומי. בסופו של דבר, בעיקר בשל המשבר הכלכלי בהתאחדות בתקופת הקורונה, הוחלט למנותו למאמן הנבחרת במקום אנדי הרצוג, שאותו הביא רוטנשטיינר לתפקיד, כדי לחסוך עלויות. דווקא בכובעו כמאמן, רוטנשטיינר הוביל את הנבחרת להצלחה בליגת האומות – עד להפסד הכואב בחצי גמר פלייאוף העלייה ליורו בגלזגו נגד סקוטלנד. במוקדמות המונדיאל היה לו קמפיין בינוני.
כפי שפורסם לראשונה ב"ידיעות אחרונות", בהתאחדות הוחלט לסיים את תפקידו של מי שהחליף את רוטנשטיינר כמנהל הטכני של הנבחרות הצעירות, ילה חוס, בין היתר בשל ימי חופשה רבים שצבר לקראת סיום חוזהו בסוף מאי הקרוב, ולאור העובדה שבזמן שכיהן בתפקיד בישראל סגר על תפקיד באופ"א.

לא מצא בית חדש

אחרי שהתכנסה הוועדה המקצועית של ההתאחדות וקיבלה מצגת של גינצבורג, שיועד מראש להיכנס לנעליו של ההולנדי בעוד כשנתיים, הוחלט בשבוע שעבר למנותו רשמית למנהל הטכני כבר עכשיו, אך בשל חוסר הניסיון שלו, יחד עם הודעתו הכנה כי לא יוכל למלא את הפונקציה של האחראי על אגף ההדרכה, המגמה בהתאחדות הייתה להצמיד לו מלווה עם ניסיון בינלאומי. עם זאת, גינצבורג הופתע מאוד כשקיבל את המסרים על הכוונה להצמיד לו את רוטנשטיינר, שנחשב לדמות דומיננטית מאוד.
2 צפייה בגלריה
בוני גינצבורג
בוני גינצבורג
עניין של ניסיון. גינצבורג
(צילום: עוז מועלם)
אחת הסיבות ליצירת הקשר עם רוטנשטיינר היא שזוארץ, כמו גם מורן מאירי – הנחשב לאחד האנשים הקרובים ביותר לאוסטרי – מעריכים אותו מאוד מקצועית.
למרות שהיה משוכנע כי יצליח למצוא לעצמו נבחרת אחרת או להשתלב בקבוצה אירופית, רוטנשטיינר לא מצא בית חדש מאז שסיים את הפרק בישראל, מלבד כמה פרויקטים באופ"א. בשיחות שהתקיימו עימו אמר האוסטרי שהוא מוכן לשוב לכדורגל הישראלי באופן מיידי.