הפועל חדרה חגגה אתמול ניצחון משמעותי בקרב ההישרדות שלה בליגת העל, 0:1 נגד בני סכנין, אבל עבורה ובעיקר עבור הקפטן שלה, מנשה זלקה, היה מדובר ביותר מעוד שלוש נקודות. זאת לאחר שחלק מאוהדי הקבוצה האורחת ביזו את ההמנון ושרקו שריקות בוז לעברו.
כזכור, זלקה גויס למילואים יומיים לאחר מתקפת הטרור הרצחנית ב-7 באוקטובר, ושירת במשך 115 יום כמטוליסט ביחידה שלו, גדס"ר צנחנים 6226, פלוגת העורב, ובכל התקופה הזו נלחם בזירה הצפונית. בראיון לאולפן ynet הוא סיפר היום (ראשון) על התחושות בעקבות האירועים אתמול, במגרש בנתניה.
3 צפייה בגלריה
זלקה חוגג בסיום הניצחון על בני סכנין
זלקה חוגג בסיום הניצחון על בני סכנין
זלקה חוגג בסיום הניצחון על בני סכנין
(צילום: רועי כפיר, ONE)
"זה התחיל בביזוי של ההמנון - שריקות הבוז והגברת עוצמת העידוד בהפגנתיות במהלך שירת התקוה", אמר השחקן. "כשנכנסתי למגרש היו קללות. אלה לא תמונות רגילות שאנחנו סופגים מעת לעת במגרש הכדורגל אלא קללות למנשה זלקה הלוחם מילואים, ולא למנשה זלקה שחקן הכדורגל בהפועל חדרה".
"מה זעקו שם? ממחבל ורוצח, ועד קללות יותר חמורות. וזה כואב במיוחד בימים כאלה כשיש מלחמה, הרוגים, משפחות שכולות. חשבתי לתומי שאולי אחרי ה-7 באוקטובר זה יהיה קצת שונה, משהו אצל אנשים יהיה אחרת אבל כנראה שזה לא כי זה היה גם במשחק אחר נגד קבוצה מהמגזר הערבי, נגד בני ריינה. הקללות האלה נשמעו נגדי ונגד חיילי צה"ל וצה"ל. הפגיעה הזאת בסמלי המדינה, בהמנון, בדגל, בקללות כלפי חיילים - זה משהו שצריך להיכחד, שצריך לגדוע אותו".
לשאלה האם מדובר בקומץ או בחלק גדול מהקהל, השיב זלקה: "קודם כל ייאמר לזכות הנהלת בני סכנין, שהם ניסו ללכת ולהרגיע את הקהל, להשתיק אותו. זה שלהם. אבל זה לא היה קומץ אלא מספר רב של אוהדים, כי הבוז היה כל כך גדול והקללות שנשמעו היו חזקות. גם מעמדת השידור שמעו וגינו כי זה שלא עושים. ואלה לא היו ארבעה, חמישה או עשרה אוהדים, שאתה יכול לומר קומץ. לדעתי זה היה רוב האנשים שנכחו בקהל וזה צריך להדליק נורה אדומה. אני בטוח שהנהלת ההתאחדות לכדורגל תטפל בנושא הזה".
3 צפייה בגלריה
זלקה
זלקה
"אוהדי סכנין ניפצו את האשליה של דו קיום בכדורגל". זלקה על מדים
(צילום: פרטי)
3 צפייה בגלריה
אבו יונס
אבו יונס
"דווקא ניסה ללכת ולהרגיע את הקהל". יו"ר סכנין, אבו יונס
(צילום: גיל נחושתן)
כפי שפורסם ב-ynet, בעקבות האירועים במגרש בנתניה, תובע ההתאחדות לכדורגל צפוי להסתפק בדרישה לקנוס את בני סכנין. זלקה אמר בנושא: "זה ביזוי של ההמנון של מדינת ישראל בהפגנתיות, בשעת לחימה. יש לנו עכשיו חיילים שמחרפים את נפשם בעזה, בצפון וביו"ש, ושומרים עלינו. הם עשו את זה בגלל שאני מייצג את מערך המילואים, בגלל שאני לוחם במילואים - ותו לא. זה הדגש, וזו הנקודה שצריך להבהיר".
"חשוב להבהיר שבקבוצת הכדורגל עצמה, ואני יודע את זה מידיעה, היא באמת דוגמה לאיך מוסלמים, יהודים ונוצרים יכולים לשחק יחד, בהרמוניה", המשיך הקשר. "אבל בקהל שלהם אנחנו רואים שזה רחוק מאוד מהמציאות. מה שמכרו לנו על דו קיום מתפוצץ כל פעם מחדש, גם עם הנפת דגלי פלסטין, גם עם הקריאות שלהם בזמן ההמנון. צריך לתת על זה את הדעת. צריך פעם אחת להעניש בצורה חמורה שילמדו לפעם הבאה".
בסיום, חגג זלקה את הניצחון הדרמטי עטוף בדגל ישראל: "אני לא צריך להגיד שום דבר על זה שהניצחון מאוד חשוב ברמה המקצועית, אבל נוכח מה שקרה גם לפני המשחק וגם במהלכו, זה הפך אותו למשהו קצת יותר מתוק וחשוב יותר משלוש נקודות בקרב על ההישארות בליגה".
פורסם לראשונה: 11:25, 10.03.24