בהתאחדות לכדורגל ביקשו אתמול (שלישי) ממונס דאבור להודיע עד מחר האם הוא מעוניין לחזור לנבחרת ישראל.
במקרה שירצה לשוב למדים הלאומיים, כפי שנחשף אתמול ב"ידיעות אחרונות" ו-ynet, חלוץ הופנהיים יהיה מחויב בעמידה בשני התנאים: שיחת הבהרה עם שחקני הנבחרת בבית המלון באיי פארו וכינוס מסיבת עיתונאים – אחרת לא יוכל לשוב לנבחרת.
2 צפייה בגלריה
דאבור באימון
דאבור באימון
עדיין מתלבט. מונס דאבור
(צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל)
אתמול בשעות הבוקר התקשר המאמן הלאומי וילי רוטנשטיינר לדאבור השוהה בגרמניה, זאת לאחר שתודרך על ידי אנשי ההתאחדות מראש כי החלוץ יצטרך לעמוד בתנאים ברורים. המאמן הבהיר לדאבור שהוא מעוניין לזמן אותו חזרה לנבחרת בכל הקשור להיבט המקצועי, זאת אחרי שבחלוץ בחר בעצמו להיגרע מהסגל לקראת ההתכנסות האחרונה ביוני.
עוד לפני כן דאבור עודכן שיצטרך לעמוד בתנאי ההתאחדות אם בכוונתו לחזור לנבחרת, וברור לו שהוא לא יוכל לשוב במקרה שלא יעמוד בהם. "אני עוד רוצה לחשוב אם לחזור לנבחרת, גם לנושא התנאים יש משקל", הבהיר דאבור לרוטנשטיינר, "אתייעץ עם האנשים שלי ואעדכן אותך".
מיד לאחר השיחה של רוטנשטיינר עם דאבור, שבה הועברו לחלוץ המסרים מההתאחדות, נערכה פגישה מיוחדת בין המאמן הלאומי, יו"ר ההתאחדות אורן חסון והמנכ"ל יוסי שרעבי, שבמהלכה סיפר האוסטרי על תוכן השיחה בינו ובין דאבור. "הוא נשמע מגומגם לגבי החזרה שלו לנבחרת", אמר המאמן בין השאר בשיחה עם הבכירים. חסון ושרעבי הבהירו לו כי דאבור יהיה מחויב לתת תשובה עד מחר, יום לפני פרסום הסגל הסופי לקראת שלושת משחקי מוקדמות המונדיאל – נגד איי פארו, אוסטריה ודנמרק.
2 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר ומואנס דאבור
וילי רוטנשטיינר ומואנס דאבור
רוטנשטיינר ודאבור
(צילום: ראובן שוורץ)
מתברר שמאחורי הקלעים יש לחץ מצד בני משפחתו של דאבור שלא ישוב למדים הלאומיים, במיוחד בשל התנאים של ההתאחדות, וגם בשל החשש מהתנהגות הקהל הצפויה באצטדיון סמי עופר במשחק נגד אוסטריה. על פי ההערכות המוקדמות, הפוסט שהעלה החלוץ במהלך המהומות בירושלים עלול לגרום לתסיסה ביציעים בחיפה.
"דאבור צריך לתת לנו את התשובה אם הוא רוצה קודם כל לחזור לסגל הנבחרת", אישרו בהתאחדות לכדורגל. "במקרה שהוא ייתן את האור הירוק, הוא יצטרך לעמוד בשני התנאים: שיחת הבהרה עם שחקני הנבחרת יחד עם כינוס מסיבת עיתונאים. דאבור יודע שללא העמידה בתנאים שהוצבו בפניו הוא לא יוכל לחזור לסגל הנבחרת, אין פה דיון בכלל".
התנאים שההתאחדות הציבה גרמו לסערה גדולה בעולם הספורט הישראלי וגם בפוליטיקה, כשבין היתר השר עיסאווי פריג' ממרצ צייץ: "עומר אצילי לא נדרש לשיחת הבהרה עם הילדה שאותה ניצל מינית לפני שהוחזר לנבחרת ישראל, אפילו לא לבקשת סליחה ממנה, אלא רק להתנצלות כללית בפוסט בפייסבוק. אבל מסתבר שבנבחרת ישראל להביע תסכול מהרג זה הרבה יותר חמור מלנצל מינית ילדה".
הפוסט של השר פריג'
גם שוער הנבחרת בעבר, דודו אוואט, ביקר את התנהלות ההתאחדות: "מה שעושים עכשיו לדאבור זה בדיוק מה שעשו פעם לאנשי ימין. תשתוק ואל תגיד מה שיושב לך על הלב. הלו, הימים האלה נגמרו. תתעוררו שם בהתאחדות לכדורגל. גם אם אני לא מסכים עם כלום ממה שדאבור חושב, הוא לא צריך סדרת חינוך ואל תנסו להשפיל מול כל המדינה. זה מסוכן. גם שחקן יכול להגיד את דעתו!".
הפוסט של אוואט