קפטן נבחרת ישראל, אלי דסה, סיכם אתמול לשלוש שנים בדינמו מוסקבה תמורת 15 מיליון שקל (לא כולל בונוסים שעשויים להגיע לחמישה מיליון אירו) - מה שיהפוך אותו לישראלי בעל השכר הגבוה ביותר כיום בכדורגל שלנו.
המגן הימני, שסיים הקיץ את חוזהו בוויטסה ההולנדית, כבר סגר ישירות עם מיץ' גולדהאר על שכרו במכבי ת"א, 650 אלף אירו (פלוס 50 אלף אירו בונוסים), אבל פערים על אורך החוזה מנעו קאמבק של השחקן למדים הצהובים. הקנדי הציע חוזה לשלוש שנים ואופציה לשתי עונות נוספות, בעוד דסה דרש ארבע עונות פלוס אופציה לאחת נוספת, ומאז נוצר נתק בין הצדדים.
3 צפייה בגלריה
אלי דסה
אלי דסה
סיכם לשלוש שנים בדינמו מוסקבה. דסה במדי ויטסה
(צילום: gettyimages)
בימים האחרונים עוד הגיעו למגן מספר הצעות, בין היתר מווטפורד מליגת המשנה באנגליה, כאשר גם קלן מהבונדסליגה והספרדיות ויאריאל ובטיס בחנו אפשרות לצרפו - אלא שאז נכנס לתמונה סוכן שחקנים רוסי, שהגיש הצעה כספית שלמגן היה קשה לסרב לה.
את דינמו מוסקבה מאמן סלבישה יוקאנוביץ', שהדריך את דסה במכבי ת"א בעונת העלייה לשלב הבתים של ליגת האלופות. בימים האחרונים נערכה שיחת זום בין השניים, בה אמר הסרבי לישראלי: "אתה תהפוך מהר מאוד למגן הימני הכי טוב בליגה הרוסית".
במסגרת המגעים שהתקיימו בימים האחרונים נסגרו פרטי החוזה בין מועדון הפאר הרוסי לבין דסה, שמובאים כאן לראשונה. שכר הבסיס של השחקן יעמוד על 1.5 מיליון אירו נטו לעונה, אך אם ישחק ב-50 אחוז לפחות מהמשחקים ויהיה שותף לזכייה בתארים, הסכום יגיע לשני מיליון אירו. העונה השלישית בחוזה תמומש על פי מספר המשחקים בהם ישחק. במסגרת הסיכום הוסדר גם נושא מעבר התשלום בשל בעיית הבנקים הרוסים להוציא כספים מחוץ למדינה על רקע החרם העולמי.
3 צפייה בגלריה
אלי דסה
אלי דסה
יהפוך למגן הימני הטוב בליגה הרוסית? דסה
(צילום: עוז מועלם)
למעשה, דסה צפוי להרוויח בשלוש שנים ברוסיה מיליון אירו יותר בהשוואה לחוזה לחמש שנים אותו דרש בקריית-שלום. כבר אתמול המריא המגן מאמסטרדם לדובאי וממנה המשיך למוסקבה, בעקבות איסור הנחיתות בבירה הרוסית ממדינות אירופיות. מחר הוא יעבור את הבדיקות הרפואיות ולאחר מכן יחתום על החוזה.
הליגה הרוסית נמצאת במחזור השביעי, כאשר דינמו רחוקה ארבע נקודות בלבד מהמקום הראשון, בו נמצאת זניט סנט פטרסבורג. תקציב המועדון הוא השלישי בגודלו בליגה, אחרי זניט ולוקומוטיב מוסקבה. אם הכל יילך כפי המתכונן, דסה יהיה בסגל למשחק הצמרת בשבת הקרובה מול זניט.
3 צפייה בגלריה
עדן קארצב
עדן קארצב
אמור היה לשחק בדינמו מוסקבה. קארצב
(צילום: עוז מועלם)
כזכור, דינמו כבר סגרה עם ישראלי אחר, עדן קארצב, שאמור היה להשתכר 600 אלף אירו לעונה, אך הרוסים לא הצליחו למצוא נוסחה כדי להעביר עבורו 2.8 מיליון אירו למכבי נתניה, והעסקה נפלה.