המשחק הראשון של מכבי חיפה מול הכוכב האדום הראה לנו שוב משהו שכולנו יודעים – בכדורגל המומנטום שולט. יש רגעים בהם הכל עובד, היריבה בקושי מצליחה לעבור את קו מחצית המגרש (כפי שהיה בפתיחת המשחק), אבל פעולה אחת, גם אם חצי מקרית – כמו השער של אלכסנדר פשיץ' – ודברים משתנים לגמרי.
פתאום הכוכב האדום בלגרד תוקפת, מסוכנת, מרגישה בנוח, עד שדברים התהפכו בחזרה. מומנטום הוא מילת המפתח גם הערב (22.00). למה? כי "המרקאנה", אצטדיונה הביתי מאוד של הכוכב נותן תנופה. אם נכנסת למערבולת שלו, האצטדיון לא נותן לך לצאת ממנה. אתה נשאב, חשוף לכל פגע, אפילו מאבד עשתונות – והופ, המשחק אבוד. קל מאוד ללכת לאיבוד בבלגרד.
3 צפייה בגלריה
אוהדי הכוכב האדום בלגרד
אוהדי הכוכב האדום בלגרד
המרקאנה נותן תנופה. אוהדי הכוכב האדום בלגרד
(צילום: AP)

מאזן נקי ב-2022

ב־50 משחקי הבית האחרונים שלה במפעלים האירופים, הפסידה הכוכב האדום רק פעם אחת לקבוצה שאינה מהשמות הגדולים ביותר בכדורגל העולמי. זו הייתה מיטיולן הדנית, בשלב הבתים של הליגה האירופית בעונה שעברה – הפסד שלא מנע מהאלופה הסרבית לסיים במקום הראשון בבית שלה. יתר הקבוצות שניצחו בבלגרד בפרק הזמן הזה הן טוטנהאם, ארסנל, באיירן מינכן ופריז סן־ז'רמן. בשנת 2022 עומד המאזן הביתי של הסרבים על 17 ניצחונות, פעמיים תיקו, אפס הפסדים, ו־65 שערי זכות לעומת 5 שספגו.
ועדיין, מכבי חיפה כבר סיפקה משחק ענק במגרש שנחשב ביתי מאוד, וניצחה 0:4 את אולימפיאקוס בדומיננטיות מוחלטת. גם הערב החוכמה היא לא ללכת אחורה, לא רק להרגיע ולצאת בשלום אלא לדאוג שהכוכב האדום לא תוכל לשחק בדרך הנוחה לה.
במעט מאוד משחקים, בטח אצלה בבית, הכוכב אינה הקבוצה הדומיננטית, זו שמחזיקה כל הזמן בכדור ומכתיבה את הקצב. כשמוציאים אותה מדרך המלך, הסרבים נוטים להתבלבל, כמו בתחילת המשחק הראשון בסמי עופר.

המיס-מאץ' בצד שמאל

הכוכב האדום מקבלת בחזרה את אחד השחקנים המובילים שלה, מילאן פבקוב. החלוץ הענק (בגובה יותר מאשר באיכות, 1.93 מ') נעדר מהמשחק הראשון, אבל גם לחיפה יש חלוץ גדול כזה, פרנצדי פיירו. החשיבות שלו, בטח במשחק כזה, גדולה יותר מהשערים שכבר הבקיע מול אותה יריבה.
3 צפייה בגלריה
פיירו חוגג
פיירו חוגג
גם לחיפה יש חלוץ ענק. פיירו חוגג
(צילום: EPA)
פיירו מצליח לשמור על הכדור יותר מכל חלוץ אחר בקבוצה, וכך מונע מהיריבה להפעיל לחץ אפקטיבי על הרחבה. במפגש הראשון הוא נפצע והוחלף על ידי ניקיטה רוקאביצה, והמשחק השתנה לחלוטין. הנוכחות שלו קריטית כדי לעצור את המומנטום שעימו פתחנו.
מעניין לראות מה יחליט ברק בכר לגבי זהות השחקנים ליד פיירו. את התוצאות הטובות עד עכשיו הוא השיג ללא עומר אצילי בהרכב, ועם דין דוד בצד שמאל. יש כאן גם חשיבה על העזרה להגנה, כי המיס־מאץ' הברור נגד חיפה – והיה אפשר לראות זאת בבירור כמה פעמים – הוא של שחקן אגף ימין עוסמאן בוקארי מול המגן השמאלי של חיפה, פייר קורנו. בכל פעם שבוקארי קיבל את הכדור עם הפנים לשער, הוא חלף על פני השומר שלו.
אם בכר יתקן את העניין הזה, מכבי חיפה תוכל לחלוף על פני הכוכב האדום, ולהפוך לקבוצה הישראלית הראשונה שמגיעה לליגת האלופות שלוש פעמים. בדרך לפגוש כמה מהקבוצות והשחקנים הגדולים ביותר בעולם.
3 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
צפויה לבכר משימה קשה
(צילום: גיל נחושתן)